فرهنگسازی و آموزش مدیران با مدل شایستگی «کروز»

مدیر بخش توسعه سرمایههای انسانی شرکت صنایع تولیدی کروز گفت: «کروز» با توجه به تنوع تکنولوژیهای روز و مشاغل مختلف به سطوح گستردهای از نیروهای متخصص با تجربههای گوناگون نیازمند بوده و همواره درصدد جذب و استخدام نیروهای جوان و مستعد در بخشهای مختلف سازمان است، بدین ترتیب، «کروز» زمینه اشتغال پایدار را فراهم کرده و با بکارگیری شیوههای رو به رشد در تولیدات خود روند صعودی را در جذب نیرو در پیش گرفته است.
مونا سوری، مدیر بخش توسعه سرمایههای انسانی شرکت صنایع تولیدی «کروز»، به تشریح فعالیتهای این بخش پرداخت و به خبرنگار بازرگانی ایلنا گفت: «کروز» با توجه به تنوع تکنولوژیهای به روز و مشاغل مختلف به سطوح گستردهای از نیروهای متخصص با تجربههای گوناگون نیازمند بوده و همواره درصدد جذب و استخدام نیروهای جوان و مستعد در بخشهای مختلف سازمان است، بدین ترتیب، «کروز» زمینه اشتغال پایدار را فراهم کرده و با به کارگیری شیوههای رو به رشد در تولیدات خود روند صعودی را در جذب نیرو در پیش گرفته است.
وی ادامه داد: این شرکت همچنین در راستای پیشرفت مسیر شغلی کارکنان در سازمان با هدف افزایش انگیزه توانمندسازی نیروی انسانی و استفاده از حداکثر پتانسیل آنها، نیروهای مستعد خود را ارزیابی و برای ارتقاء آنها برنامهریزی و تلاش میکند.
مدیر بخش توسعه سرمایههای انسانی شرکت «کروز» ضمن اشاره به اینکه شرکت در این حوزه تمرکز خود را معطوف بر چندین بخش گوناگون کرده است، بخش نخست آنرا آموزش معرفی کرد و تصریح کرد: این بخش شامل آموزشهای مختلف برای تمامی ردهها از جمله اپراتورها و کارشناسان است که آموزشها شامل مهارتهای کیفی، ایمنی، تولید و فرایندهای مرتبط میشود. همچنین، آموزشهای تخصصی، مدیریتی و مهارتهای عمومی نیز ارائه میشود.
کانونهای توسعه و ارزیابی
وی در زمینه کانونهای توسعه و ارزیابی، اظهار کرد: سال گذشته بحث کانونهای توسعه و ارزیابی اجرا با هدف شناسایی و توسعه استعدادهای رهبری اجرا شد. مدل شایستگی کروز شامل ۱۰ شایستگی محوری است که بر اساس ارزشها و ماموریتهای سازمان تدوین شده است. افراد از ردههای کارشناسی به بالا در این کانونها ارزیابی میشوند تا تواناییهای رهبری و مدیریت تغییر آنها سنجیده شود.
مدیر بخش توسعه سرمایههای انسانی کروز، تصریح کرد: با بررسی و تحلیل دقیق مدل شایستگی «کروز»، برای هر کدام از کارکنان، برنامه توسعه فردی ایجاد شد.
مدیریت عملکرد
سوری در خصوص مدیریت عملکرد این شرکت نیز اظهار کرد: این بخش به تسهیل فرآیند مدیریت عملکرد در سطوح کارشناسی و بالاتر میپردازد. هدف آن فرهنگسازی و آموزش مدیران و ارزیابان در زمینه هدفگذاری و بازخورد مؤثر است.
وی در ادامه صحبتهای خود، بیان کرد: این بخش به تحلیل اطلاعات کارکنان میپردازد و با استفاده از داشبوردهای تحلیلی، نظرسنجیها و بررسی رضایت کارکنان، به شناسایی نقاط قوت و ضعف در سازمان کمک میکند، این اطلاعات به نگهداشت و افزایش رضایت کارکنان کمک خواهد کرد.
این مدیر در پایان به تعداد اعضای تیم و گستردگی فعالیتها در این حوزه اشاره کرد و بر سلامت و رضایت کارکنان نیز تاکید کرد.