خبرگزاری کار ایران

رشد بی‌نظیر فیلیمو در چند سال

رشد بی‌نظیر فیلیمو در چند سال
کد خبر : ۱۵۳۴۱۸۹

شرکت فیلیمو با توجه به اینکه نخستین پلتفرم نمایش فیلم و سریال خانگی است، توانسته است در مدت کوتاهی به رشد بی‌نظیر و قابل قبولی دست یابد.

ایلنا؛ سرویس فیلیمو در بهمن ماه ۱۳۹۳ با نام "آپارات فیلیمو" آغاز به کار کرد، اما پس از مدت کوتاهی به "فیلیمو" تغییر نام داد. اولین نسخه از اپلیکیشن فیلیمو در خرداد ماه ۱۳۹۴ برای کاربران اندروید منتشر شد. فیلیمو در اسفند ماه ۱۳۹۴ به رکورد یک میلیون نمایش ویدیو رسید.

حدس بزنید این خدمات را از کجا می‌توانید داشته باشید؟

آرشیو بیش از ۹۵ هزار عنوان ایرانی و خارجی همراه دوبله فارسی و زیرنویس چسبیده، پخش فیلم‌های سینمایی و سریال‌های ایرانی و خارجی، پخش انیمیشن‌ها و مستندها، برنامه‌های ورزشی و برنامه‌های مخصوص کودکان و نوجوانان در کنار تماشای محتواهای ویدیویی به صورت آنلاین و آفلاین؟

احتمالا حدس درستی زده‌اید، فیلیمو یک سامانه نمایش درخواستی ایرانی که در بهمن ۱۳۹۳ با کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار خود را آغاز و پای خود را به زندگی مردم باز کرد.

هلدینگ صباایده

هلدینگ صبا ایده که فیلیمو جزء بزرگترین زیرمجموعه آن است در سال ۱۳۸۳ آغاز به کار کرد و هم‌اکنون دارای بیش از ۱۶۰ نفر کارمند به اشتغال مشغول هستند.

کلوپ، میهن بلاگ، لنزور، فیلیمو، آپارات اسپرت، فیلیمو مدرسه، آپارات، صباویژن، آپارات کودک از شرکت های زیرمجموعه این هلدینگ هستند.

در سال ۱۳۹۷ نیز با خرید سهام سینما تیکت مالک بزرگترین سامانه فروش بلیط سینما آنلاین شد.

فیلیمو

این سامانه یکی از محصولات هلدینگ صباایده است که در ابتدا با نام آپارات فیلیمو آغاز به کار کرد و پس از مدت کوتاهی به فیلیمو تغییر نام داد.

فیلیمو یک سامانه نمایش درخواستی ایرانی که در بهمن ۱۳۹۳ با کسب مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کار خود را آغاز و پای خود را به زندگی مردم باز کرد.

کسب رکورد یک میلیارد دقیقه‌ای تماشا

در سال ۱۳۹۶ این سرویس با رشد ۴۴۵ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۵ در زمان تماشای محتوای ویدیویی آنلاین به رکورد یک میلیارد و ۱۴۵ میلیون دقیقه‌ای در سال دست پیدا کرد؛ هم‌چنین فیلیمو در سال ۱۳۹۶ رشد ۵۸۱ درصدی را در تعداد کاربران تجربه کرد.

در اسفند ۱۳۹۶، فیلیمو از نسخه اختصاصی اندروید تی‌وی خود رونمایی کرد و در مرداد ۱۳۹۷، سرویس پشتیبانی تلفنی فیلیمو ۲۴ ساعته شد.

۴۰۰ هزار مشترک ماهانه

مرداد ۱۳۹۹ زمان معرفی فیلیمو باکس بود که به کاربران اجازه می‌دهد تا محتوای فیلیمو را در تلویزیون‌های خود با کیفیت۴K مشاهده کنند.

فیلیمو در سال ۱۳۹۸ دارای بیش از ۴۰۰ هزار مشترک ماهانه با سهم بازار بیش از ۵۰ درصدی در میان رقبا بود. در ماه ۴۵۰ میلیون دقیقه محتوای ویدیویی توسط کاربران فیلیمو مشاهده می‌شود.

ورود به ساخت فیلم و سریال

نهنگ آبی (۱۳۹۷) اولین سریالی بود که با سرمایه‌گذاری فیلیمو ساخته شد و در ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ منتشر شد.

این شرکت تاکنون توانسته است برای ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی داشته باشد و هم‌چنین کمترین قیمت اشتراک را در بین رقبای خود دارد.

کسب ۵۷۴ میلیارد تومان در ۶ ماه

شرکت فناوران ایده پرداز صبا اعلام کرد که شرکت فیلیمو به عنوان بزرگترین شرکت زیرمجموعه آن در سال منتهی به ۱۴۰۲ توانست ۵۷۴ میلیارد تومان از فروش اشتراک به دست آورد.

و تعداد کاربران آن نیز به حدود یک میلیون و ۸۰ هزار کاربر گزارش شده و این آمار نشان از ۱۵۴ برابر شدن کاربران این پلتفرم از سال ۹۵ تا امروز دارد.

لازم به ذکر است؛ شرکت فیلیمو در سال ۱۴۰۰ موفق به کسب درآمد عملیاتی ۷۳۰ میلیارد تومانی و سود خالص ۲۳۰ میلیارد تومانی شد که رقم درآمد عملیاتی در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۱ با رشد دو برابری به بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان رسید.

اهداف فیلیمو

در اهداف این شرکت آمده که تا سال ۱۴۰۵ خواهند توانست به بیش از چهار هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی دست یابند.

از دیگر اهداف در نظر گرفته شده این شرکت می‌توان به ایجاد و نگهداری فضای سرزنده و چابک در فیلیمو، حضور در عرصه بین‌الملل، ارائه خدمات با کیفیت، و کسب ارزش افزوده حداکثری اشاره کرد.

انتهای پیام/
مرجان شرف
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز