خبرگزاری کار ایران

انجمن صنفی شهربازی‌داران ایران در گفتگو با ایلنا:

عدم توجه به اخطارها منجر به حادثه پارک پلیس شد

عدم توجه به اخطارها منجر به حادثه پارک پلیس شد
کد خبر : ۱۵۳۲۷۱۸

انجمن صنفی شهربازی‌داران ایران بارها اعلام کرده است که با تغییر نام انجمن به اتحادیه می‌تواند به صورت تخصصی بر امر ایمنی شهربازی‌ها نظارت داشته باشد اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

ایلنا؛ در شامگاه گذشته (شنبه ۳۱ مرداد ماه) حادثه‌ای در شهربازی پارک پلیس رخ داد که گرچه خوشبختانه برای کودکان مصدومیتی به دنبال نداشت اما موضوع بررسی تخصصی ایمنی شهربازی‌ها دوباره مورد توجه قرار گرفت.

بهره‌بردار شهربازی پارک پلیس طبق بررسی‌های خبرگزاری ایلنا به سازمان ملی استاندارد تعهد داده بود که از دستگاه معیوب این شهربازی استفاده نکنند، اما به نظر می‌رسد برخلاف تعهدشان اقدام به راه‌اندازی دستگاه و تکمیل ظرفیت آن کرده‌اند که باعث شد کودکانی که از این دستگاه استفاده کرده بودند دچار حادثه شوند و برای ساعت‌ها بین زمین و هوا معلق بمانند.

اینکه دستگاه شهربازی پارک پلیس در اثر ایراد فنی اجازه فعالیت نداشته اما با بی‌مبالاتی بهره‌بردار این مجموعه باعث گیرافتادن مردم شده جای تامل دارد.

چرا اجازه فعالیت اسباب‌بازی معیوب در پارک پلیس داده شد؟

سازمان ملی استاندارد پس از بررسی‌های فنی از این مجموعه اجازه استفاده از دستگاه مورد نظر را نداده بودند، اما این مجموعه با سودجویی فراوان و نبود اتحادیه به عنوان متولی با تکمیل ظرفیت کابین‌ها، اقدام به روشن‌کردن این دستگاه و باعث بروز این حادثه و ترس و وحشت کودکان شده است.

سازمان ملی استاندارد ایران شکایت از این مجموعه را در برنامه دارد اما موضوع حائز اهمیت این است که این سازمان به صورت دقیق و با جزئیات و در کنار مسئولیت‌های دیگر نمی‌تواند بر فعالیت و تخلف‌های شهربازی‌های کل کشور نظارتی داشته باشد.

متولی شهربازی‌داران چه ارگانی است؟

انجمن صنفی شهربازی‌داران ایران بارها درخواست کرده است که با تغییر نام انجمن به اتحادیه کشوری و تنفیذ اختیارات بیشتر می‌تواند به صورت تخصصی ایمنی و سلامت دستگاه‌ها را بررسی و اجازه برخورد جدی با بهره‌برداران و مدیران شهربازی‌های متخلف را داشته باشد.

انتهای پیام/
مرجان شرف
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز