ارزبری صنعت لوازم خانگی ۲۰ درصد کاهش یافت
سیدجواد حسینیکیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی صنعت لوازم خانگی ایران (هامکس ۱۴۰۳) در گفتگو با خبرنگار آهام ایران نمایشگاه فعلی را از نظر تنوع و افزایش عمق داخلیسازی بالاتر از نمایشگاههای ادوار گذشته ارزیابی کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از آهام ایران، سیدجواد حسینیکیا افزایش عمق ساخت داخل همراه با افزایش صادرات را بسیار مهم دانست و گفت: تولید با سه ضلع قیمت مناسب، رقابتپذیری و صادرات محور منجر به افزایش پویایی واحدهای تولیدی خواهد شد.
وی حرکت به سمت افزایش عمق داخلیسازی صنعت لوازم خانگی را اقدام بسیار مهمی قلمداد کرد که واحدهای تولید به سمت آن حرکت کردهاند و افزود: مجلس شورای اسلامی نیز همواره حمایتگر تولید داخلی بوده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در راستای افزایش عمق داخلیسازی صنعت لوازم خانگی، ارزبری این صنعت حدود ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
این نماینده مجلس در پایان عنوان کرد که واحدهای تولید لوازم خانگی در حال حاضر پابهپای برندهای خارجی در حال رقابت هستند و در برخی از موارد حتی جلوتر از بسیاری از برندهای خارجی حرکت کردهاند.