خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی شهربازی‌داران ایران در گفتگو با ایلنا:

علت حادثه شهربازی تربت حیدریه در دست بررسی است

علت حادثه شهربازی تربت حیدریه در دست بررسی است
کد خبر : ۱۵۱۱۰۱۵

رئیس انجمن صنفی شهربازی‌داران ایران گفت: تیم تحقیقات برای پرس و جوی حادثه به شهربازی اعزام شدند که اگر نیاز به اعزام تیم فنی هم باشد این تیم هم اعزام خواهد شد تا علت دقیق این حادثه مشخص شود.

رضا مردانی، رئیس انجمن صنفی شهربازی‌داران ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت:زمانی که سازمان ملی استاندارد به شهربازی ها مراجعه می کند چک لیست ها را مطالعه می کند و اگر دستگاهی نیاز به بررسی بیشتر داشته باشد یا مسئول فنی مجموعه کار خود را به درستی انجام نداده باشد با این موضوع برخورد می کنند.

مردانی افزود: معمولا مسئولان فنی‌ تمامی دوره‌های آموزشی را به صورت مرتب شرکت می کنند و حتی تعویض روغن و دیگر موارد را با دقت زیر نظر دارند که در دفتر چک لیست ثبت می‌شود و به ماموران سازمان ملی استاندارد تحویل می دهند.

 صنعت شهربازی نیاز به متولی دارد

رئیس انجمن صنفی شهربازی‌داران ایران، گفت: باید به این مورد توجه کرد که صنعت شهربازی نیاز به متولی دارد و این مشکل با ایجاد اتحادیه برطرف می شود، البته سال گذشته درخواستی در این خصوص داشتیم که هنوز نهایی نشده است و کماکان در کسوت یک انجمن فعالیت می‌ کنیم.

مردانی ادامه داد: البته با دکتر غلامعباس ترکی، معاون پیشگیری حوادث قوه قضائیه هم جلسه‌ای در این خصوص برگزار شده است و درخواست دادیم که هر چه زودتر اتحادیه این صنعت تشکیل شود.

مردانی تاکید کرد: در صورتی که این صنف اتحادیه شود، بازرسی ها به صورت ادواری انجام می شود و دیگر مسئول فنی در راس جوابدهی نیست و اتحادیه به تمامی موضوعات نظارت کامل خواهد کرد و اگر ایرادی یا مساله‌ای از چشم بازرسی سازمان ملی استاندارد هم پنهان بماند دیده خواهد شد و بازرسی‌ها دقیق‌تر، فنی‌تر و حرفه‌ای‌تر خواهد شد تا امنیت، جان و سلامتی مردم به خطر نیفتد.

وی گفت: از مسئولان درخواست داریم تا به ما کمک کنند تا هر چه سریع‌تر به اتحادیه تبدیل شویم تا نظارت ها در مورد ورود و خروج تجهیزات شهربازی بیشتر شود.

تیم فنی برای بررسی حادثه تربت حیدریه اعزام شدند

مردانی در رابطه با مشکلی که برای یکی از دستگاه های شهربازی تربت حیدریه پیش آمده بود نیز اظهار داشت: این دستگاه برخلاف آنچه در خبرها آمده دستگاهی که مشکل ساز شده بود چرخ و فلک نبود و دستگاه آفتاب مهتاب بود که وسیله بازی کودکان در شهربازی است و تیم تحقیقات برای پرس و جوی حادثه به محل اعزام شدند و اگر نیاز به اعزام تیم فنی هم باشد این تیم هم اعزام خواهد شد تا علت دقیق این حادثه مشخص شود.

وی افزود:دستگاه آفتاب مهتاب هشت تا نه متر ارتفاع دارد و کابین‌ها شبیه به چرخ و فلک هستند که مخصوص بازی کودکان است، معمولا بازرسی فنی از سوی سازمان ملی استاندارد به صورت سالیانه صورت می‌گیرد و بازرسین فنی در چک لیست‌هایی که دارند به صورت مرتب، روزانه و هفتگی و ماهیانه تمام موارد را در این چک لیست‌ها وارد می‌کنند.

گفتنی است؛ حسین صادقی، رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تربت حیدریه در خصوص این حادثه اعلام کرد که شامگاه پنجشنبه بر اثر سقوط از چرخ و فلک در پارک کاشانی این شهر، هفت نفر مصدوم شده بودند که طی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی سازمان، از محبوس شدن چند کودک در اثر سقوط چرخ فلک در پارک کاشانی خبر دادند و آتش نشانها پس از این تماس به محل سانحه اعزام شدند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز