خبرگزاری کار ایران

ثبت رکورد جدید تولید در واحد آنیلینگ شماره 3 فولاد مبارکه

ثبت رکورد جدید تولید  در واحد آنیلینگ شماره 3 فولاد مبارکه
کد خبر : ۱۴۹۹۰۱۲

با همت تلاشگران خطوط آنیلینگ و شست‌وشوی الکترولیتی نورد سرد فولاد مبارکه رکورد جدیدی در خردادماه 1403 در واحد آنیلینگ شماره 3 ثبت شد.

محسن استکی،مدیر محصولات پوشش‌دار و نهایی ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه ضمن اعلام این خبر، کسب این رکورد ارزشمند را به همه همکاران و کارکنان شرکت، خاصه کارکنان ناحیه نورد سرد تبریک گفت و در این خصوص افزود: به‌منظور دست‌یابی به این رکورد از ابتدای خردادماه، برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام شد تا اینکه واحد باکس 3 موفق شد با تولید 17 هزار و 12 تن به رکورد جدید ماهانه‌ دیگری دست یابد.

وی رکورد قبلی این واحد را به میزان 16 هزار و 967 تن و مربوط به خردادماه سال 1400 اعلام کرد.

در همین زمینه، رئیس واحد باکس آنیلینگ و شست‌وشوی الکترولیتی نیز عمده‌ترین نقش واحد آنیل را بازیابی ساختار کریستالی ورق دانست و گفت: در این فرایند خواص ورق در خروجی آنیل به زمان قبل از فرایند نورد بازگردانده می‌شود.

اکبر نادری با اشاره به اینکه فرایند آنیل به‌طورکلی از سه مرحله حرارت‌دهی، هم‌دماسازی و خنک‌کاری تشکیل شده است، افزود: در این فرایند ابتدا کلاف‌ها براساس کیفیت ورق خواسته‌شده مشتری از لحاظ میزان درجه حرارت و مدت‌زمان موردنیاز و پارامترهای دیگر شارژ تعیین می‌شود. با افزایش درجه حرارت رشد دانه و تجدید ساختار کریستالی در فولاد،‌ سختی در ورق کاهش پیدا می‌کند که این سختی به آنالیز فولاد بستگی دارد و در یک محدوده دمای خاص تثبیت می‌شود و پس از عملیات حرارت‌دهی فرایند خنک‌کاری با استفاده از جریان هوا و آب انجام می‌شود.

 در ادامه محمدعلی ایرانپور، سرپرست تعمیرات واحد نیز اظهار کرد: واحد باکس نورد سرد به‌عنوان یکی از خطوطی که باید با حداکثر ظرفیت خود در زنجیره محصولات سرد فعال باشد، موفق شده است با بررسی دقیق و ارتقای پارامترهای فنی، تولید خود را بهبود بخشد و در مجموع با اقداماتی که انجام شده توانسته حجم زیادی محصولات سرد و قلع اندود را تولید کند.

در خاتمه اکبر نادری رئیس واحد آنیلینگ و شست‌وشوی الکترولیتی از مدیران و کارکنان واحدهای ناحیه نورد سرد و همچنین از کارکنان واحد آنیلینگ، برنامه‌ریزی تولید و دفاتر فنی تولید و تعمیرات و سایر قسمت‌هایی که در ثبت این رکورد نقش‌آفرینی کردند، تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز