خبرگزاری کار ایران

مدیر حمل‌ونقل و پشتیبانی خبر داد؛

پیاده‌سازی الگوی ایمنی و سلامت در شرکت فولاد مبارکه

پیاده‌سازی الگوی ایمنی و سلامت در شرکت فولاد مبارکه
کد خبر : ۱۴۹۹۰۰۵

در جلسه ارتقای ایمنی ناحیه حمل‌ونقل و پشتیبانی فولاد مبارکه اصفهان که روز یک‌شنبه 27 خرداد برگزار شد، رسول شفیع‌زاده، مدیر حمل‌ونقل و پشتیبانی فولاد مبارکه گفت: هدف ناحیه، پیاده‌سازی الگوی ایمنی و سلامت در شرکت است.

وی با بیان اینکه در سال جدید هدف ناحیه، پیاده‌سازی الگوی ایمنی و سلامت در شرکت است بر اهمیت پیاده‌سازی این الگو در ابتدا در میان مدیران و سرپرستان و سپس تسری این رفتار به سایر کارکنان تأکید کرد.

شفیع‌زاده گفت: البته این الگو بودن باید در عمل اتفاق بیفتد. در فرهنگ ایمنی، بلوغ ایمنی زمانی اتفاق می‌افتد که مسئولانه کار کنیم و افراد را به‌گونه‌ای باور کنیم که منفعلانه اقدام نکنند و به‌صورت فعال عمل نمایند.

مدیر حمل‌ونقل و پشتیبانی فولاد مبارکه در ادامه با اشاره به سه مؤلفه کارکنان، مکانیسم‌ها و محیط کار گفت: برای ارتقای ایمنی باید تک‌تک این عناصر مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود، ضمن پاسخ‌گویی به سؤالات حاضران در جلسه و با تأکید بر اهمیت یکپارچه‌سازی آنالیز حوادث حمل‌ونقل با متدها و روش‌های روز گفت: در این زمینه نیز دوره‌های تحلیل ریشه‌ای حوادث برای کلیه کارشناسان ایمنی شرکت‌ها در حال برنامه‌ریزی است.

در بخش نخست این جلسه که با حضور مدیر حمل‌ونقل و پشتیبانی، رئیس ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و آتش‌نشانی، نماینده بهداشت حرفه‌ای، بازرس ایمنی مرکز، سرپرستان، کارشناسان ایمنی شرکت‌ها، شیفت فورمن‌ها و مدیران و مسئولان شرکت‌های پیمانکاری ناحیه حمل‌ونقل و پشتیبانی در سالن مرکز تحقیقات برگزار شد، مطالبی درباره فرهنگ ایمنی و مشخصات یک فرهنگ ایمنی کارآمد و نقش جلسات سه‌دقیقه‌ای در ایجاد این فرهنگ و کاهش حوادث ارائه شد.

در ادامه، گزارشی از عملکرد و شاخص‌های ایمنی و مغایرت‌های پیمانکاران از ابتدای سال 1403 و تعدادی از اقدامات انجام‌شده یا در حال انجام جهت ارتقای ایمنی ناحیه حمل‌ونقل و پشتیبانی ارائه شد و پس از آن، نمایندگان شرکت‌های پیمانکاری امید طالخونچه (پروژه بالابرها) و حمل‌ونقل توکا (پروژه لیفتراک‌ها) عملکرد ایمنی خود را برای حاضران در جلسه تشریح کردند.

در پایان این جلسه، کیانی رئیس ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و آتش‌نشانی نیز، به سؤالات حضار در زمینه مشکلات و چالش‌های مطرح‌شده پاسخ داد و ضمن تأکید بر اهمیت گزارش به‌موقع حوادث و شبه حوادث اظهار داشت: باید فضایی ایجاد شود که حوادث و شبه حوادث گزارش شود در این راستا وظیفه مسئولین تجزیه‌وتحلیل حوادث در راستای پیشگیری از بروز حوادث مشابه است.

وی در ادامه به اهمیت فرهنگ ایمنی و رهبری، سلامت شغلی و ایمنی شغلی اشاره کرد و گفت: این امر نقش به سزایی در جلوگیری از وقوع حوادث و بیماری‌های شغلی دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز