مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان عنوان کرد :
ریل ذوب آهن اصفهان بر اساس استانداردهای روز دنیا تولید می شود
خط 2 مترو اصفهان به طول 24 کیلومتر و 700 متر به همراه 23 ایستگاه از شمال شرق این کلان شهر (محله دارک) آغاز شده و به غرب اصفهان در خمینی شهر متصل می شود که مصادف با میلاد حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار، دستگاه حفار مکانیزه (TBM ) تونل خط 2 مترو اصفهان به ایستگاه میدان امام حسین که از جمله میادین کلیدی و گره های ترافیکی شهر اصفهان است، رسید. در این راستا سازمان قطار شهری اصفهان برای این خط مترو در گام اول حدود 2575 تن ریل ملی که 100 تن آن نیز ریل سخت می باشد از ذوب آهن اصفهان تحویل گرفته است.
در این راستا با سید محسن واعظی فر مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفتگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید.
سیدمحسن واعظی فر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت : خط 2 مترو اصفهان از شمال شرق این شهر در خیابان زینبیه آغاز شده و سپس از میدان های عاشق، طوقچی و چهار راه ابن سینا عبور کرده و در ادامه وارد میدان امام علی می شود و پس از گذر از خیابان های هاتف، نشاط و چهار راه فلسطین وارد میدان امام حسین می شود و سپس در تلاقی با خط 1 در میدان امام حسین به سمت خیابان های طالقانی، کهندژ و در ادامه به غرب شهر تا خمینی شهر منتهی می گردد.
وی در خصوص اهمیت این خط ریلی افزود : تلاقی خط 1 و 2 مترو اصفهان در میدان امام حسین، مسیر مترویی شهروندان عزیزمان را از شمال، غرب و سپس جنوب اصفهان پوشش می دهد که این اقدام حجم ترافیک و به دنبال آن آلودگی هوا ناشی از منابع متحرک در شهر اصفهان (انواع خودروها ) را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.
مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان ادامه داد : طبق آمار و مطالعات انجام شده در صورتی که خط 1و 2 مترو اصفهان همزمان فعال باشند، حدود 27 هزار نفر ساعت روزانه از خط 1 مترو و حدود 25 هزار نفر ساعت از خط 2 مترو این کلان شهر استفاده می کنند.
واعظی فر اظهار داشت : سازمان قطارشهری اصفهان برای خط 2 مترو این کلان شهر در گام اول حدود 2575 تن از این محصول ملی که 100 تن آن نیز ریل سخت می باشد از ذوب آهن اصفهان تحویل گرفته است.
مدیرعامل سازمان قطارشهری اصفهان تصریح کرد: بر اساس بازدیدهای متعددی که از کارخانه ذوب آهن اصفهان داشتم، فرایند تولید ریل را از نزدیک در این مجتمع عظیم صنعتی مشاهده کردم، ریل ذوب آهن بر اساس استانداردهای روز دنیا تولید می شود.
وی در پاسخ به این سوال که برای مسیر ریلی اصفهان – فولادشهر با توجه به اینکه از جمله مسیرهای کلیدی صنایع بزرگ استان و همچنین به دلیل وجود مسکن مهر فولادشهر از اهمیت قابل توجهی برخوردار است چه برنامه ای دارید چنین گفت : با توجه به اینکه خط ریلی عنوان شده از جمله خطوط حومه کلان شهر اصفهان است تامین منابع آن با وزارت راه و شهرسازی می باشد که در این خصوص نیاز است اعتبار ویژه به این مسیر اختصاص یابد و همچنین صنایع بزرگ استان مانند فولاد مبارکه و ذوب آهن نیز در این بخش مشارکت بیشتری داشته باشند.