یکهتازی توسن در نمایشگاه ابزار صنعت اهواز
در تاریخ 3 تا 6 آبانماه شاهد گردهمایی صنف بزرگ ابزار در اهواز بودیم. حدود 50 شرکت از برترینهای صنعت ابزار در کنار هم جمع شده بودند تا محصولات خود را به معرض نمایش بگذارند. اما در این بین، شرکت ابزار یراق توسن که چندی پیش در نمایشگاه آفتاب تهران خوش درخشید، باز هم متمایز از بقیه ظاهر شد و یکهتاز میدان رقبا بود.
این برند طوری برنامهریزی کرده بود که علاوه بر معرفی هویت برند، ارزشها و محصولات خود را در ذهن مردم حک نماید. در ادامه به عملکرد توسن در نمایشگاه بینالمللی تخصصی ابزار صنعت اهواز نگاهی خواهیم انداخت.
تجربۀ قدمت و قدرت توسن از نزدیک
خوزستان با پالایشگاه، کارخانه، پتروشیمی، کشاورزی، لنجسازی و بسیاری از کارگاههای صنعتی بزرگ و کوچک دیگر، شاهرگ اقتصادی کشور و خاورمیانه محسوب میشود. توسن، بهعنوان یکی از برندهای قدیمی صنعت ابزار، همیشه در تلاش بوده است تا با محصولات کارآمد و باکیفیت نیازهای صنعتگران این خطه را پاسخگو باشد.
اما نمایشگاه بینالمللی تخصصی ابزار صنعت اهواز فرصتی ویژه برای این مجموعه بود تا ضمن دیدار و گفتوگوی بیواسطه با مردم، پتانسیلهای جدید همکاری و سرمایهگذاری را هم در این استان شناسایی کند و در مسیر توسعه و رونق آن مصرتر از گذشته گام بردارد.
توسن هماکنون بیش از 2000 ابزار و 18000 قطعۀ یدکی در سبد محصولات خود ارائه میدهد. این شرکت برای معرفی این حجم از تنوع در نمایشگاه اهواز، سالن بزرگ امام رضا (ع) را با وسعت 1600 متر در اختیار گرفت.
همچون رویدادهای گذشته، در این نمایشگاه هم توسن فقط در پی یک نمایش ساده از محصولات خود نبود و بر مبنای شعار تجربهکردن و تجربهساختن پیش رفت. همانطور که در ادامه میبینیم اهداف و برنامههای نمایشگاهی این برند حول عبارتهایی چون «حضوری فراتر از یک نمایش ساده»، «حرفهایها تجربه میکنند، نه تماشا» و «ابزارها را از نزدیک تجربه کنید» طراحی شده بودند.
برنامههای نمایشگاهی ابزار یراق توسن
برنامههای نمایشگاهی شرکت توسن در چند بخش دستهبندی میشدند:
برندینگ
در بدو ورود به غرفۀ توسن با مجسمۀ معروف این شرکت روبرو میشدیم؛ مجسمۀ فلزی باشکوهی که هویت برند را تداعی میکند و اسبی سرکش و پیشرو در صنعت ابزار را به ذهن میآورد. این مجسمۀ پرابهت با 2000 قطعه از ابزارآلات خود شرکت ساخته شده است و بیش از 700 کیلو وزن دارد.
روی دیوار کناری آن هم تاریخچهای از فعالیتهای مجموعه را دیده میشد. روی این دیوار، داستان توسن با محتوای متنی و المانهای بصری جذاب و چشمنواز به تصویر کشیده شده بود. توسن به همین تایملاین اکتفا نکرده بود و برای اینکه مردم آن را به خاطر بسپارند، مسابقۀ روزانهای هم ترتیب داده بود؛ به اینصورت که هر روز سؤالی از درونمایۀ آن طرح و در پایان به قید قرعه، جوایزی به افرادی که جواب صحیح داده بودند اهدا میکردند.
شبیهسازی خط تولید شرکت
یکی دیگر از ابتکارات توسن در نمایشگاه ابزار صنعت اهواز این بود که خط تولید دستگاه جوش لولۀ سبز خود را شبیهسازی کرده بود. این ابزار با تحقیقات مفصل بر نمونههای مشابه بازار و مطابق با نیاز صنعتگران داخلی ساخته شده و گواهی انحصاری طراحی صنعتی از چین و ایران دریافت کرده است. شرکت توسن خط تولید این دستگاه را به نمایشگذاشته شده بود تا بازدیدکنندگان از نزدیک با مراحل ساخت، کیفیتسنجی و بستهبندی آن آشنا شوند.
خدمات پس از فروش
اسب پیشروی صنعت ابزار ایران، از همان ابتدا بر مبنای مشتریمداری و احترام به حق مصرفکننده بنا شد. در تمام این سالها هم همواره تلاش کرده است به شیوههای مختلف همهجا در کنار مشتریان خود بماند و آنها را بعد از خرید به حال خود رها نکند.
در نمایشگاه بینالمللی تخصصی ابزار صنعت اهواز پارتیشنی مجزا به این واحد از شرکت اختصاص یافته بود تا افراد از طرحهای حمایتی آن مطلع شوند و خواستههای خود را مستقیماً با مدیران آن در میان بگذارند. در کنار این اطلاعرسانی، کارتهای تخفیفیای هم برای خرید قطعات یدکی و سرویس دورهای ابزارها به مشتریان ارائه میشد.
کارگاههای فنی
توسن در پی شعاری که داشت کارگاههایی را در غرفۀ خود بر پا کرده بود؛ کارگاه نجاری، آهنگری، لولهکشی، منبت و معرقکاری و سایتی برای تست ابزارهای گاراژی. در این بخشها افراد میتوانستند ابزارهای مختلف را در دست بگیریند و کیفیت و کارایی آنها را محک بزنند. همچنین شرایطی فراهم بود که با نظارت استادکارهای فنی بتوانند وسایل کوچکی چون قاب عکس، چراغ قوه، جاسوئیچی و گردنبندهای تزیینی زیبا بسازند.
این کارگاهها با استقبال فراوانی از سمت مردم و سازمانها همراه بودند؛ چرا که بازدیدکنندگان تمایل داشتند در کنار تست ابزارها مهارتهای خود را هم در استفاده از آنها بسنجند و خودشان چیزی را خلق کنند.
فروش سازمانی
در طول نمایشگاه مقامات عالیرتبۀ استان، بزرگان و پیشکسوتان صنف ابزار، صنعتگران، ابزارفروشان و مدیران برجستۀ ارگانها و سازمانهای مختلف برای بازدید در غرفۀ توسن حضور پیدا کردند. یک اتاق VIP به صورت مجزا در سالن این شرکت تعبیه شده بود تا مدیران و کارکنان مجموعه بتوانند با این عزیزان پای گپوگفت بنشینند و برای تعامل و همکاریهای جدید برنامهریزی کنند.
اینفلوئنسرمارکتینگ
توسن با شناخت کامل که از مخاطبان و مشتریان خود دارد برای تبلیغات فضای مجازی خود به سراغ بلاگرهای متخصص، اساتید و آموزشگاههای فنی که هر یک به نوعی با ابزارها سروکار دارند، رفته بود. برخی اساتید همراه با شاگردان خود به نمایشگاه آمده بودند و با هم به ساخت و رنگآمیزی قطعات کوچکی چون وسایل فلزی و چوبی تزئینی با اشکال و حروف مختلف پرداختند.
سخن نهایی
طبق اعلام روابط عمومی توسن در نمایشگاه بینالمللی تخصصی ابزار صنعت اهواز دهها هزار نفر از نقاط مختلف کشور از غرفۀ شرکت بازدید کردند. خوشبختانه این رویداد در همین مدت کوتاه نتایج بسیار خوبی برای مجموعه داشت؛ شرکت، شاهد حضور جمعیتی فراتر از انتظار بود و اثرات آن نهتنها در فروش بلکه در رشد رسانههای آن کاملاً مشهود بود.
این شرکت امیدوار است که با مذاکرات و تعاملاتی که در نمایشگاه صورت گرفت بتواند گامهای مؤثری در جهت بهبود سطح کیفی و کمی زیرساختهای صنعتی این استان بردارد و سهمی در رونق و نشاط اقتصادی کشور داشته باشد.