خبرگزاری کار ایران

آشنایی با قوانین طلاق توافقی در ایران

آشنایی با قوانین طلاق توافقی در ایران
کد خبر : ۱۴۱۰۱۶۷

طلاق همیشه بین خانواده ها و مردم ایران یکی از تلخ ترین واژه ها محسوب می‌شود، با این حال در زمانی که هیچ توافقی برای ادامه دادن زندگی یک زوج وجود ندارد واژه طلاق بسیار به چشم می‌آید. برای طلاق مراحلی وجود دارد که یک وکیل طلاق خبره به آن آگاهی کامل دارد و هر زوجی که قصد جدایی از هم را دارند می‌توانند به صورت طلاق توافقی از یکدیگر جدا شوند. در این بین موارد حقوقی بین زوجین وجود دارد که در این مطلب سعی کرده‌ایم با راهنمایی و مشاوره کانون وکلای فراز آن را برای شما گردآوری کنیم، پس تا پایان همراه ما باشید.

وکیل طلاق

یک وکیل طلاق به فردی گفته می‌شود که با دانش و تخصصی که در زمینه حقوقی دارد بتواند مسیر حقوقی طلاق را به نحوی پیش ببرد که برای زوجین مسئله خاصی پیش نیاید و نیاز به حضور آن ها در دادگاه نباشد و تمامی این مراحل حقوقی دادگاه توسط وکیل طلاق پیش رود. در مجموع وکلای طلاق به زوجینی که قصد طلاق دارند، در مراحل مختلف طلاق، از جمله مشاوره، تنظیم دادخواست، و پیگیری پرونده در دادگاه، کمک می کنند.

وکیل طلاق توافقی

طلاق توافقی یک راه عقلانی بین زوجینی است که اختلاف در زندگی آن ها جاری است، اما قصد دارند که به صورت مسالمت آمیز این مسیر را طی کنند. تمامی مراحل طلاق توافقی می‌تواند با کارشناسی یک وکیل طلاق توافقی انجام شود تا زوجین مشکلی در مسیر طلاق توافقی که باهم داشته‌اند صورت نگیرد. یک وکیل طلاق توافقی باید به تمامی پروسه های حقوقی آشنا باشد که در ادامه به این موارد اشاره خواهیم کرد.

 

ویژگی های یک وکیل طلاق

همانطور که توضیح داده‌ایم وجود یک وکیل طلاق می‌تواند مراحل طلاق را برای زوجین آسان تر کند، نبود وکیل طلاق نیز می‌تواند این مسیر را کندتر و سخت تر کند. بنابراین حضور یک وکیل طلاق خبره با توجه به مراحلی که در دادگاه های خانواده وجود دارد الزامی است. در زیر به برخی از ویژگی های یک وکیل طلاق اشاره کرده‌ایم که عبارتند از:

  • تخصص و تجربه کافی در زمینه طلاق
  • آشنایی کامل به قانون مدنی
  • امکان مشاوره مناسب در خصوص طلاق به زوجین قبل از حضور در دادگاه
  • آشنایی به قوانین طلاق

تمامی این موارد بخشی از ویژگی های یک وکیل طلاق می‌باشد. در ادامه نکات مهمی را درباره انتخاب یک وکیل طلاق ذکر می‌کنیم.

آشنایی با قوانین طلاق توافقی در ایران

نکات مهم انتخاب یک وکیل طلاق مناسب

موارد زیر نکاتی است که در زمان انتخاب یک وکیل طلاق مناسب حتما باید مدنظر داشته باشید :

  1. درک نیازهای طرفین: یک وکیل طلاق مناسب باید بتواند نیازهای طرفین و خواسته های آنها از طلاق را بطور کامل متوجه شود و در راستای منافع هر یک از آن ها قدم بردارد.
  2. تجربه و تخصص کافی: یک وکیل طلاق حتما باید در این زمینه دارای تجربه کافی باشد تا بتواند در مراحل سخت و پیچیده‌ی دادگاه طلاق از عهده آن ها بر بیاید.
  3. قدرت برقراری ارتباط: یک وکیل خبره باید بتواند با برقراری ارتباط موثر با موکل و دیگر افراد، روند رسیدگی به دادگاه طلاق را میسر کند.

این موارد نکات مهمی در انتخاب یک وکیل طلاق بود. برای ارتباط با وکلای طلاق راه های ارتباطی بیشماری وجود دارد و کسی که به دنبال وکیل طلاق مناسب است می‌تواند با مراجعه به دفاتر وکالت و یا مراجعه به وبسایت‌های مختلف از جمله سایت کانون وکلای فراز : farazlawyers.com با وکلای طلاق ارتباط گرفته و از آن ها وقت مشاوره دریافت کنند.

 

وظایف یک وکیل طلاق

وکیل طلاق یک فرد خبره حقوقی است که وظایفی را نسبت به موکل خود دارد که در جدول زیر آن را شرح داده ایم:

وظیفه

توضیح

مشاوره حقوقی

ارائه مشاوره حقوقی به موکل در خصوص شرایط و مراحل طلاق

تنظیم دادخواست

تنظیم دادخواست طلاق و سایر اوراق قضایی مورد نیاز

پیگیری پرونده در دادگاه

حضور در جلسات دادگاه و دفاع از حقوق موکل

انعقاد توافقات

انعقاد توافقات بین زوجین در خصوص مسائل مالی و غیرمالی طلاق

اجرای حکم طلاق

پیگیری اجرای حکم طلاق و اخذ گواهی عدم امکان سازش

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شرایط طلاق توافقی به چه صورت است؟

شرط اصلی طلاق توافقی این است که زوجین با یکدیگر توافق کنند که از یکدیگر جدا شوند. این توافق باید در خصوص کلیه مسائل مربوط به طلاق، از جمله مهریه، نفقه، جهیزیه، حضانت فرزندان و زمان ملاقات با فرزندان باشد. در صورتی که یکی از زوجین، مانند زن باردار یا زن مطلقه رجعی، ممنوع از طلاق باشد، طلاق توافقی امکان‌پذیر نیست. در صورتی که زوجین دارای فرزند باشند، باید در خصوص حضانت فرزندان و زمان ملاقات با فرزندان به توافق برسند.

آیا در بین دوستان یا آشنایان خودتان تا به حال کسی تجربه طلاق را داشته است؟ چه مشکلات و معضلاتی در این مسیر برای آنها وجود داشته است؟ لطفا آن را در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.

روش های درخواست طلاق

درخواست طلاق می‌تواند به دو شکل اتفاق بیفتد:

درخواست طلاق از طرف مرد که در این صورت ابتدا مرد باید در سامانه طلاق ثبت نام کند. سپس باید به جلسات مشاوره قبل از طلاق برود و گواهی عدم انصراف از طلاق را در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بگیرد. مهم است بدانید که مرد برای انجام طلاق به دلیل خاصی نیاز ندارد و می‌تواند با پرداخت حقوق مالی به زن، طلاق را انجام دهد.

اما درخواست طلاق از طرف زن به این شکل است که زن در سامانه طلاق ثبت نام می‌کند و پس از شرکت زوجین در جلسات مشاوره قبل از طلاق و گرفتن گواهی عدم انصراف از طلاق، زن درخواست طلاق می‌دهد.

اما تفاوت این دو در این است که زن برای درخواست طلاق می‌بایست دلیل محکمه پسندی به دادگاه ارائه کند و آن را نزد قاضی اثبات کند و در غیر این صورت نمی‌تواند از شوهر خود طلاق بگیرد.

نتیجه گیری

با اینکه طلاق می‌تواند یکی از تلخ ترین و آخرین راه ها برای زوجین باشد، اما قطعا می‌تواند انتخابی درست برای پایان دادن به یک رابطه اشتباه و ناسالم باشد. در این مسیر وجود وکلای خبره ای علاوه بر دانش بالا، دلسوز هر یک از طرفین نیز می‌‎باشند قطعا می‌تواند به مسیر رسیدگی مراحل طلاق کمک کند. در این مطلب که با کمک گروه کانون وکلای فراز گردآوری شد تلاش کردیم بصورت مختصر در رابطه با طلاق و انتخاب یک وکیل طلاق خوب صحبت کنیم. در پایان اگر برای انتخاب یک وکیل مناسب نظری دارید خوشحال می‌شویم در بخش کامنت ها آن را برای ما بنویسید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز