خبرگزاری کار ایران

اعتراض به تکرار اقدامات غیراخلاقی، در یک انتخابات صنفی

اعتراض به تکرار اقدامات غیراخلاقی، در یک انتخابات صنفی
کد خبر : ۱۳۶۶۹۴۵

تکرار رفتارهای غیراخلاقی برخی نامزدها، در جریان تبلیغات انتخاباتی اتحادیه صنف پوشاک تهران، اعتراض شدید شرکت هاکوپیان را در پی داشت.

انتخابات اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک شهرستان تهران در حالی امروز برگزار می‌شود که به نظر می‌رسد برخی تبلیغات انتخاباتی با شائبه تخلف و تکرار رفتارهای غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای همراه شده است. انتشار اخبار کذب حمایت برخی شرکت‌ها از نامزد مورد نظر آن‌ها، باعث اعتراض فعالان صنعت پوشاک در کشور شده است. از جمله انتشار یک ویژه‌نامه از روزنامه‌ای که نام آن آشنا به نظر نمی‌رسد و استفاده از لوگوی برخی شرکت‌ها بدون کسب اجازه از آن‌ها در رپورتاژ آگهی‌های نامزدهای انتخاباتی باعث شد تا شرکت هاکوپیان، در یک بیانیه، ضمن انتقاد شدید از اقدامات غیراخلاقی نامزدهای متخلف، هرگونه ادعای حمایت از یک جناح مشخص و مدعی در این انتخابات را تکذیب کرد. به نظر می‌رسد فقدان نظارت بر تبلیغات انتخابات صنفی باعث شده است تا سوءاستفاده از نام برندها و انتشار اخبار کذب در این رابطه، تبدیل به یک رویه در انتخابات صنفی شود. مسئله‌ای که ضرورت اصلاح «آیین نامه اجرایی نحوه برگزاری انتخابات هیأت مدیره و بازرسان اتحادیه های صنفی» را بیش از پیش برجسته می‌کند.

متن بیانیه شرکت هاکوپیان در ارتباط با سوءاستفاده از برند این شرکت در تبلیغاتی انتخاباتی برخی نامزدهای انتخابات اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک شهرستان تهران، از لوگو و نام این شرکت، به این شرح است:

                             

« به نام خدا »

متاسفانه در روزهای گذشته و همزمان با فرارسیدن زمان برگزاری انتخابات «اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک شهرستان تهران»؛ برخی از نامزدهای انتخاباتی یا جریان‌های وابسته به آن‌ها با استفاده غیرحرفه‌ای، بدون مجوز و خلاف اخلاق انتخاباتی از نام، برند و لوگوی شرکت هاکوپیان؛ دست به انتشار برخی محتواهای جهت‌دار و تبلیغاتی زده‌اند. بطور مثال، دو هفته پیش و در پایگاه خبری «تولید و اقتصاد (تولید آنلاین)» خبری منتشر شده که در آن، در کنار خبر اعلام نامزدی یکی از کاندیداهای این انتخابات، از لوگوی شرکت هاکوپیان استفاده شده است. همچنین در روزهای گذشته ویژه‌نامه نشریه‌ای به نام «Istanbul Times» منتشر شده است که در آن محتوایی در ارتباط با نمایشگاه‌های مشترک پوشاک در ایران و ترکیه درج شده و در این کنار این مطلب، لوگوی شرکت هاکوپیان نیز مورد استفاده قرار گرفته است. این مطلب نیز به صورت غیرمستقیم به خوانندگان القا می‌کند که گویا شرکت هاکوپیان از برنامه‌های یک نامزد خاص استقبال کرده و یا از آن نامزد حمایت می‌کند.

از همین رو روابط عمومی شرکت هاکوپیان اعلام می‌دارد که هرگونه استفاده از نام، برند، لوگو و اعتبار شرکت هاکوپیان، در هر محتوایی و در هر رسانه‌ای با هدف القای این ادعا که شرکت هاکوپیان از یکی از کاندیداها یا جریان‌های خاص شرکت‌کننده در این انتخابات حمایت می‌کند، خلاف واقع، غیرقانونی و غیراخلاقی است.

نظر به اینکه متاسفانه چنین رفتارهایی مسبوق به سابقه بوده است و برخی نامزدهای انتخاباتی، در گذشته و به صورت مکرر دست به اقدامات مشابه زده‌اند، شرکت هاکوپیان حق پیگیری رسمی حقوقی و قضایی در ارتباط با انتشار این گونه اخبار و محتواها را برای خود محفوظ می‌داند و از تمامی نامزدهای انتخاباتی تقاضا دارد در انتخابات پیش‌رو، معیارهای اخلاق حرفه‌ای و همچنین قانون و مقررات انتخاباتی را رعایت کنند تا این انتخابات به شکلی سالم و شفاف برگزار شود.

در پایان تاکید می‌شود که تعهد همیشگی شرکت هاکوپیان بر آن است که در  یک انتخابات صنفی تنها از نامزدهایی حمایت کند که اصول اخلاق را در یک رقابت سالم صنفی رعایت کنند و همچنین منافع ملی را بر منافع صنفی و منافع صنفی را بر منافع فردی ارجح بدانند. 

روابط عمومی شرکت هاکوپیان

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز