خبرگزاری کار ایران

دوره آموزش برق ساختمان با مدرک بین المللی

دوره آموزش برق ساختمان با مدرک بین المللی
کد خبر : ۱۳۵۳۱۰۲

آموزش برق ساختمان در واقع به اموزش سیستم‌ های الکتریکی مورد استفاده در ساختمان ها می پردازد. برق ساختمان، تمام سیستم‌ های برق از سیم کشی برای کلید و پریز موجود در ساختمان‌ ها تا سیستم‌ های حفاظتی و کنترلی و هوشمند پیچیده‌ تر مورد نیاز را در بر می گیرد که برای دستیابی به حداکثر کارایی آن ها یه برقکار ساختمان انجام می دهد.

سیستم های برق ساختمان عبارتند از:

  • منابع ورودی برق تولیدی ساختمان (می تواند از برق های نیروگاهی و شهری، توربین های بادی و... استفاده کرد)
  • برق اضطرای
  • مدیریت انرژی
  • ایمنی آتش نشانی
  • ارتباطات
  • اتوماسیون
  • ساختمان
  • و غیره

پس اگر شما قصد شرکت در دوره آموزش برق ساختمان برای شاغل شدن به عنوان برقکار ساختمان در هر آموزشگاهی را داشتید، باید به سطوح تدریس آموزشگاه ها و تدریس جامع آن اعم از آشنایی با اجزای اصلی سیستم های الکتریکی، اجزای مکانیکی و الکترونیکی، برق تک فاز و سه فاز، هوشمندسازی ساختمان مثل نصب دوربین و برنامه های نرم افزاری، سسیستم اعلام حریق و... را داشته باشند و یک دوره ای جامع را در بر بگیرند و دوره ای واقعی و عملی باشد، نه صرفا تئوری که به دردتان بعد از دوره نخواهد خورد.

طراح برق ساختمان کیست؟

طراحی برق برای ساختمان ها، شاخه ای از مهندسی برق است که مهندس برق را قادر می سازد تجهیزات الکتریکی مورد استفاده در ساختمان را طراحی کند. طراحی الکتریکی شامل تخمین بار، نقشه کشی و اندازه‌ گذاری ها، برنامه ‌ریزی و آزمایش کدها و ایجاد نقشه‌های شماتیک از آن ها است.

این موارد شامل، تجهیزات روشنایی، سیستم های توزیع برق، آتش نشانی، سیستم های ایمنی و... می باشند.

اهداف یادگیری دوره برق کشی ساختمان

اهداف یادگیری دوره برق کشی ساختمان علاوه از موارد کلی درک اصول و مواردی است که عبارتند از:

  • درک عملکرد برق از تولید تا انتقال و سیم کشی و استفاده آن در ساختمان های مسکونی و تجاری
  • توانایی محاسبه و و طراحی پروژه های برق ساختمان از نظر محل قرارگیری کلید و پریز، تعداد لوازم روشنایی، مقدار سیم و... برای تک فاز یا سه فاز
  • درک تعامل بین زیرسیستم های الکتریکی ساختمان مثل ایمنی در مقابل آتش سوزی، سیستم اتوماسیون ساختمان و...
  • نحوه تعمیر و نگهداری برق ساختمان
  • نحوه تعمیر و نگهداری تجهیزات برقی ساختمان
  • نحوه تنظیمات بهینه برای تجهیزات الکتریکی و دیگر اجزاء آن
  • و...

دوره آموزش برق ساختمان در چند سطح برگزار می شود؟

برق ساختمان با توجه به این که باید از ابتدائی ترین موارد شروع به تعریف و کار شود، معمولا این دوره ها از نقشه خوانی و مدارات برقی دوره را شروع می کنند و با محاسبات لوازم اولیه برای ساختمان ها، آپارتمان ها و... به تشریح برق DC و AC و کاربرد آن ها، کنتورهای مختلف آنالوگ و دیجیتال، آیفون ها و سیستم های روشنایی و استفاده در نماها و ... را در بر می گیرند که این موارد در سطح یا درجه 2 تدریس شده و عملی کار می شوند.

دوره آموزش برق ساختمان با مدرک بین المللی

 

در دوره درجه 1 نیز همه سرفصل ها به مباحث پیشرفته در سیم کشی برق ساختمان می پردازند که از جمله آن ها دوربین و نحوه نصب و برنامه های آنها، سیستم های دزدگیر و نحوه سیم کشی آن ها، سیستم سانترال، اعلام حریق و... را نیز در این دوره مطرح می کنند.

دوره برق ساختمان درجه 1 و 2 مناسب چه افرادی است؟

دوره برق ساختمان در دو سطح درجه 1 و 2 مناسب همه افرادی است که در درجه اول به کارهای فنی علاقمند هستند و دارای دیپلم نیز می باشند. گرچه در خیلی از آموزشگاه ها می توانید با توجه به مدرک سیکل در این دوره ها شرکت کنید. علاوه بر افراد دیپلم و زیر دیپلم این دوره مناسب افرادی زیر است:

  • مهندسین برق
  • مشاورین برق
  • مهندسان و طراحان ساختمان
  • برنامه ریزان و مدیران به عنوان پیمانکار
  • تکنسین های تعمیر و نگهداری ساختمان، وسایل و ابزارآلات برقی و...
  • پرسنل برق درگیر در تعمیر و نگهداری سیستم های برق صنعتی، تجاری و سازمانی
  • معمارانی که می خواهند با مشاوران برق بحث های فنی عمیق داشته باشند.
  • مهندس تعمیر و نگهداری مثل مهندسی مکانیک و...
  • و...

دوره برق و سیم کشی ساختمان چه توانایی هایی را به افراد می دهد؟

این دوره برای افراد تازه کار و شاغل طراحی می شود و معمولا قادر می سازد تا اصول اولیه، سیستم های مختلف مورد استفاده در برق را برای مقاصد خانگی و تجاری درک کرده و طراحی کنند و بسازنند.

دوره آموزش برق ساختمان با مدرک بین المللی

البته که برای دستیابی به طراحی بهینه، باید مهارت های تحلیلی خوب و دانش فنی به روز طراحی های مختلف سیستم های مورد نیاز را نیز در کنار تجربه خود برای گسترش بازار کار خود داشته باشید.

این آموزش ها برای طراحی خدمات برق ساختمان مفید هستند و فرصتی برای دانشگاهیان و ایجاد درک درستی از چگونگی توسعه مفاهیم تئوری دانشگاهی است تا در عمل و به صورت واقعی همه موارد را از نزدیک تجربه کنند.

یعنی شما بعد از این دوره برق مورد نیاز برای ساختمان های تجاری، فرودگاه ها، مراکز خرید، مجتمع های پتروشیمی، پالایشگاه ها، صنایع داروسازی، صنایع هوافضا، بیمارستان ها و... را می توانید طراحی کرده و سیم کشی مربوطه را همراه با نصبیات لازم انجام دهید.

چرا باید آموزش دوره برق ساختمان را بگذرانم؟

  • اگر می‌ خواهید در کمترین زمان ممکن وارد بازار کار با درآمد خوب بدلیل تخصصی بودن کار با توجه به خدماتی بودن شغل شوید این شغل می تواند برای شما مناسب باشد.
  • اگر به فکر مهاجرت در کمترین زمان هستید، می توانید با گرفتن مدرک بین المللی این کار را انجام دهید.

اعتبار مدرک صادر شده برای این دوره چقدر است؟

اعتبار مدرک صادر شده برای این رشته همان طوری که در بالا نیز گفته شد، به صورت مدرک بین المللی فنی و حرفه ای می باشد و شما می توانید با گرفتن این مدرک به کشورهای اروپایی، آمریکا و... از طریق تخصص خود نیز مهاجرت کنید.

سرمایه لازم برای کار در رشته برق ساختمان چقدر است؟

هزینه دوره، اولین سرمایه لازم برای برق ساختمان است و بعد از آن ابزارآلات اولیه می باشند که در حدود 20 تا 30 میلیون تومان برای کار شخصی مورد نیاز خواهد بود.

یکی از خوبی های شغل برق کار ساختمان این است که هم می توانید مغازه و کسب و کار خود را داشته باشید. هم این که با پیمانکاران ساختمان ها کار کنید، یا به صورت مستقل و بدون اجازه مغازه از طریق دوست و آشنا شروع به کار کرده و سپس بازار کار خود را گسترش دهید.

با شرکت ها یا سازمان های دولتی و کارخانه نیز می توانید همکاری کنید و یا استخدام شوید.

در صورتی که نخواهید این کار را انجام دهید و حتی هزینه اولیه برای ابزار کار را نیز ندارید می توانید با پیمانکاران شروع کرده و بعد از جمع آوری سرمایه اولیه اقدام به مستقل شدن خود کنید.

البته با داشتن سرمایه کافی اولیه برای اجاره مغازه و خرید تجهیزات و ابزارآلات برقی می توانید مغازه تجهیزات الکتریکی خود را راه اندازی کرده و علاوه بر فروش مستقیم، برای انجام کارهای سیم کشی پروژه ای نیز اقدام کنید.

منبع: آموزش برق ساختمان آموزشگاه فن آموزان

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز