خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت مدیره گروه اورین صنعت راد؛

آینده تولید خودروهای مسافربر در کشور روشن است/ تامین ۵۰ درصد نیاز کشور توسط گروه صنایع خودروسازی عقاب

آینده تولید خودروهای مسافربر در کشور روشن است/ تامین ۵۰ درصد نیاز کشور توسط گروه صنایع خودروسازی عقاب
کد خبر : ۱۳۱۲۷۷۰

رئیس هیئت مدیره گروه اورین صنعت راد با بیان اینکه گروه صنایع خودروسازی عقاب افشان پایه‌گذار صنعت نوین اتوبوس سازی در کشور است، عنوان کرد: امروزه این شرکت توانسته با ایجاد واحدهای گسترده در زنجیره تامین، کارهای ارزشمندی در بخش خودروهای مسافربر از سایز ۶ تا ۱۸ انجام دهد.

عبدالله اکبری راد در گفت‌ و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به اشتغال نزدیک به ۳ هزار نیرو در این شرکت عنوان کرد: در حال حاضر این شرکت با ۲۲ واحد صنعتی زیرمجموعه تا ۲۰ درصد نیاز کشور را تامین می‌کند که در صورت رفع موانع قادر به تامین ۵۰ درصد نیاز کشور است.

وی در خصوص میزان تولید گروه صنایع خودروسازی عقاب افشان عنوان کرد: ظرفیت تولید ۳ هزار دستگاه شهری و ۲ هزار دستگاه مینی بوس و اتوبوس بین شهری در این شرکت پیش بینی شده است.

اکبری راد از عقد قرارداد تولید ۲ هزار دستگاه با وزارت کشور خبر داد و افزود: سال گذشته به دلیل مسائل ایجاد شده در برجام این شرکت دچار رکود شد که خوشبختانه در حال حاضر با وزرات کشور قراردادی برای تولید ۲ هزار دستگاه منعقد شده که به زودی به تعهد خود عمل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به نیاز کشور از ظرفیت بالفعلی که ایجاد شده بتوان به معنای واقعی استفاده کرد.اکبری راد با اشاره به تامین مواد اولیه گفت: همپوشانی و اجماع خوبی در بخش تامین قطعات با سایر واحدهای تولیدی از جمله شرکت ایران‌خودرو دیزل انجام شده است.

وی از دریافت استاندارد ۸۵ گانه کشور توسط این شرکت گفت: خوشبختانه واحد خدمات مهندسی کیفیت در گروه صنعتی خودروسازی عقاب ایجاد شده که محصولات تولید شده بر اساس استانداردهای بین المللی باشد.

وی معتقد است: آینده درخشانی برای کشور در حوزه خودرو مسافر بری با توجه به ظرفیت های ایجاد شده دیده می شود.

رئیس هیئت مدیره گروه اورین صنعت راد؛ اظهار کرد: خودروهای مسافر بری با توجه به قیمت ارزان و فراهم بودن زیرساخت ها می توان جایگزین خوبی برای نوسازی ناوگان های فرسوده باشد.

اکبری راد عدم ثبات قوانین را یکی از موانع تولید دانست و گفت: برای تولید پایدار و اجرای برنامه‌های بلندمدت باید در کشور ثبات قوانین وجود داشته باشد. همچنین یکی دیگر از مشکلات تولیدکنندگان عدم تخصیص تسهیلات بانکی است که در حال حاضر متوقف شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز