خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر لوازم خانگی:

کاهش قدرت خرید محسوس است/ باید به دنبال بازارسازی و ثبات حضور خود در بازارهای منطقه باشیم

کاهش قدرت خرید محسوس است/ باید به دنبال بازارسازی و ثبات حضور خود در بازارهای منطقه باشیم
کد خبر : ۱۳۱۱۷۵۳

امروز بیش از پیش نیازمند تحول صنعت در تکمیل زنجیره ارزش در قطعه سازی ، طراحی های صنعتی و خدمات پس از فروش و صادرات هستیم.

شکراللهی عنوان کرد که خبر اخیر جهیزیه پنجاه میلیونی معطوف به سه قلم کالای یخچال ، لباسشویی و تلویزیون آن هم با تاکید بر سطح محصولات اقتصادی بوده است نه یک جهیزیه کامل . زیرا که یکی از موفقیت های صنعت لوازم خانگی در کشور این بوده که امروز واحدهایی در کشور داریم که توانسته اند محصولات به اصطلاح اکونومی برای مصرف کننده داشته باشند. امروز قیمت کالاها پیش روی مردم بوده و البته کاهش قدرت خرید محسوس است.

تعامل دو طرفه مصرف کننده و تولید کننده باعث کارآمدی و بهره وری بالاتر صنعت خواهد بود و مصرف کننده ، تولید کننده و فروشنده همه هم سرنوشتیم و یک خانواده‌ایم.

وی افزود امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند خلق فرصت چرخه یادگیری در کشور هستیم و برنامه‌ریزی کلان کشور باید از استراتژی جایگزینی واردات به سمت استراتژی توسعه صادرات حرکت نماید و این مهم نیازمند گفتگوی بیشتر حول تحول و پیشرفت صنعت و اتخاذ رویکرد همکاری های مشترک و ارتقای دانش فنی در سرلوحه برنامه ریزی ها می‌باشد. ما به دنبال بازار تصادفی و صادرات به صورت تصادفی نیستیم بلکه باید به دنبال بازارسازی و نفوذ در بازارها و ثبات حضور خود در بازارهای منطقه باشیم و مزیت‌های نسبی خود را تقویت کنیم و به خصوص مزیت های ایران در ارتباط با بازار های منطقه تقویت شود.

شکرالهی تاکید کرد: مردم و مصرف کنندگان چه در بازار منطقه و چه در بازار داخلی محصولات باکیفیت را می‌شناسند و محصولات با کیفیت و برند های معتبر را حمایت می کنند بر این اساس در نظر داریم که با مشارکت خانوارهای ایرانی و توسعه خدمات پس از فروش در کشورهای هدف نسبت به بهبود بهره وری صنایع لوازم خانگی و تشویق برندهای معتبر و تنوع محصولات و شرکت هایی که کالای با کیفیت و با قیمت مناسب ارائه می دهند،  اقدام کرده و با رتبه بندی فعالین صنعت و نام ها و نشان های مطرح در صنعت لوازم خانگی بهبود کیفیت و رضایت مردم را افزایش دهیم.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز