خبرگزاری کار ایران

تجربه فضای ورزشی استاندارد در حیاط مدرسه

تجربه فضای ورزشی استاندارد در حیاط مدرسه
کد خبر : ۱۳۰۳۰۶۶

ایجاد یک فضای استاندارد در حیاط مدارس به منظور انجام بازی‌های ورزشی از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند علاوه بر افزایش روحیه دانش‌آموزان در حین فعالیت‌های ورزشی از سلامت آن‌ها نیز مراقبت نماید و مانع بروز آسیب‌‌های جسمانی ناشی از زمین‌خوردن دانش‌آموزان شود. از این رو مدارس امروزه به استانداردسازی فضاهای ورزشی خود روی آورده‌اند. شرکت چمنزار نیز با عقبه بیش از یک دهه در نصب چمن‌های مصنوعی حیاط مدارس توانسته رضایت مشتریان خود را جلب نماید. در این مقاله سعی کردیم تا نگاهی به چمن‌های مصنوعی حیاط مدارس و همچنین چمن مصنوعی ورزشی داشته باشیم.

ویژگی های چمن مصنوعی حیاط مدرسه

به دلیل تردد‌های بالای دانش آموزان چمن مصنوعی حیاط مدرسه باید از دیتکس بالایی برخوردار باشد. منظور از دیتکس DTX وزن الیاف چمن مصنوعی است. معمولا یک دوک چمن مصنوعی دارای 10 هزار متر طول است. دیتکس بالا در چمن مصنوعی نشان‌دهنده مقاومت بالای چمن در برابر کوبش پای افراد است.

ساختار مونوفیلامنت ویژه و مقاوم‌سازی شده در چمن مصنوعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. نخ‌های منوفیلامنت تک رشته‌ای دارای یک آوند مرکزی به شکل مصنوعی هستند. شکل ظاهری این الیاف که شبیه به ستون فقرات است سبب خواهد شد که الیاف منوفیلامنت چمن مصنوعی ایستایی خود را حفظ کرده و در برابر ضربات کوبشی از مقاومت بالایی برخوردار باشد از این رو به الیاف Spine ، ستون فقرات نیز اطلاق می‌شود.

وجود ارتفاع مناسب در چمن مصنوعی مدرسه یکی از موارد مهم در انتخاب چمن مصنوعی برای حیاط مدارس است. مناسب‌ترین ارتفاع برای زمین چمن مصنوعی مدرسه بین 10 تا 25 میلی‌متر است. داشتن ویژگی ارتفاع مناسب سبب می‌شود تا چمن‌ها به راحتی شستشو شده و تمیز شوند. با توجه به تردد بالای دانش‌آموزان در صورتی که از الیاف چمن مصنوعی با ارتفاع بیش از 25 میلی‌متر استفاده شود الیاف چمن شکسته شده و از عمر آ‌ن کاسته خواهد شد.

تردد بالای دانش‌آموزان سبب خواهد شد تا الیاف چمن مصنوعی فشار بیشتری را تحمل کند از این رو استفاده از لایه زیره و بکینگ مقاوم و با دوام نقشی اساسی در جدا نشدن الیاف از زیره آن دارد.

بهترین چمن مصنوعی برای حیاط مدرسه از نوع MG PRO با الیاف مونوفیلامنت است که مقاومت بالایی در برابر تردد دانش‌آموزان دارد. قیمت چمن مصنوعی برای مدرسه مولفه‌های زیادی دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها دیتکس بالا و زیره چند لایه آن‌هاست.

از جمله مزایای چمن مصنوعی برای حیاط مدرسه می‌توان به کاهش آسیب‌های جسمانی ناشی از دویدن دانش‌آموزان و افزایش حس طراوت و شادابی آنان اشاره کرد. قیمت چمن مصنوعی برای مدرسه تابع عوامل مختلفی از جمله ارتفاع الیاف، تراکم آن، جنس آن و زیره آن بستگی دارد.

نصب چمن مصنوعی در مدرسه باید توسط تیم حرفه‌ای که تجربه کافی را دارد نصب شود چرا که پوشش‌دهی زمین چمن مصنوعی در مدرسه نیازمند مقدماتی برای آماده‌سازی زمین و استفاده از چسب و لایه اتصال است و در صورتی که توسط افراد غیرکارشناس نصب شود می‌تواند منجر به کوتاه‌تر شدن عمر محصول و مشکلاتی نظیر جمع شدن چمن مصنوعی در حین استفاده شود.

تجربه فضای ورزشی استاندارد در حیاط مدرسه

چمن مصنوعی ورزشی

امروزه استفاده از کفپوش‌ چمن مصنوعی طیف گسترده‌ای از ورزش‌ها را شامل می‌شود و بسته به نوع ورزش مدل‌های مختلفی از چمن مصنوعی به خریداران پیشنهاد می‌شود. قیمت چمن مصنوعی ورزشی بسته به نوع الیاف به کار رفته در آن و همچنین زیره و تراکم متفاوت است. به طور مثال قیمت چمن‌های ورزش فوتبال که از نوعی MG PRO است نسبت به ورزش گلف و پدل که از چمن TG PRO استفاده می‌شود از قیمت بالاتری برخوردار است چرا که چمن‌های ورزش فوتبال الیاف بلندتر و ضخامت بیشتری نسبت به چمن‌های ورزش گلف و پدل دارد و همین تفاوت توانسته در قیمت چمن مصنوعی ورزشی در این دو مدل اثرگذار باشد.

انواع چمن مصنوعی ورزشی

چمن‌های مصنوعی ورزشی انواع مختلفی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به چمن‌های MG PRO، TG PRO، MS PRO و FG PRO اشاره کرد که هریک از آن‌ها دارای ویژگی‌هایی است که بسته به کاربری با یکدیگر متفاوت هستند.

نگهداری چمن مصنوعی ورزشی

صرف نصب چمن مصنوعی ورزشی و استفاده از آن کافی نیست و باید در توجه به بحث نگهداری از آن نیز توجه داشت به عنوان مثال در چمن‌های ورزشی زمین فوتبال به دلیل تراکم پایین میان الیاف باید حتما به طور مرتب فرچه‌زنی صورت گیرد تا الیاف حالت ایستایی خود را حفظ کند. در صورتی که نگهداری از چمن مصنوعی به دقت انجام نشود ممکن است از عمر مفید چمن کاسته شده و یا چمن کیفیت لازم برای بهره‌برداری را از دست بدهد.

نصب چمن مصنوعی ورزشی

زمین‌های چمن مصنوعی نیازمند اقداماتی پیش از کفپوش کردن با چمن هستند که باید با دقت کافی انجام شود از جمله این اقدامات می‌توان به شیب‌بندی کف زمین و زیرسازی آن اشاره کرد. عدم زیرسازی مناسب می‌تواند سبب جمع شدن آب و عدم خروج آن از سطح چمن شود که این اتفاق منجر به پوسیدن زیره چمن مصنوعی خواهد شد و یا عدم استفاده از زیرسازی مناسب می‌تواند ضربات حاصل از برخورد پای ورزشکار را دفع نکرده و به زانوی ورزشکاران آسیب وارد کند از این رو استفاده از متخصصانی که تجربه کافی در نصب چمن مصنوعی داشته باشند امری لازم و ضروری است.

تجربه فضای ورزشی استاندارد در حیاط مدرسه

چمن مصنوعی ورزشی دو بافت

چمن‌های ورزشی در دو نوع تک بافت و دو بافت تولید و عرضه می‌شود. کنارهم قرار گرفتن الیاف در چمن مصنوعی را بافت می‌نامند و تعداد الیاف نیز نوع بافت را مشخص می‌کند. در صورتی که از یک نوع نخ در تولید چمن استفاده شود و سطح آن یکدست و یک رنگ باشد آن چمن را تک بافت می‌نامند این دست چمن‌ها نسبت به چمن مصنوعی دو بافت از تراکم کمتری نیز برخوردارند.

خرید چمن مصنوعی ورزشی

در صورتی که قصد دارید برای مجموعه ورزشی خود دارید. در ابتدا باید متراژ زمین خود را اندازه‌گیری کنید و پس از آن با توجه به کاربری خود چمن مصنوعی زمین ورزشی مناسب را خریداری کنید. ما در چمنزار آمادگی داریم تا با بهره‌گیری از متخصصان و مشاوران خود بهترین چمن مصنوعی ورزشی را به شما پیشنهاد دهیم.

چمن مصنوعی در سالن ورزشی

اجرای چمن مصنوعی در سالن ورزشی این امکان را برای ورزشکاران فراهم خواهد کرد تا در طول سال از امکانات زمین چمن مصنوعی ورزشی استفاده کرد و شرایط بهتری را برای نگهداری از چمن مصنوعی فراهم ساخت. استفاده از چمن مصنوعی در سالن ورزشی سبب می‌شود که تغییرات دمایی دیگر مانع برای حضور ورزشکاران در زمین ورزشی نباشد.

چمن مصنوعی ورزشی چند منظوره

منظور از چمن مصنوعی ورزشی چمنی است که در زمین‌های مختلف ورزشی از جمله زمین فوتبال، گلف، تنیس، هاکی و ورزش‌های مشابه دیگر کاربرد دارد. از این چمن می‌توان در مراکزی که میزان کوبش و لگدمال شدن چمن بالاست، مانند حیاط مدارس، استفاده کرد. این محصول، محصولی کاملا تخصصی است و ویژگی‌های منحصر به فردی دارد. استفاده از این چمن در مدارس سبب می‌شود تا دانش‌آموزان بتوانند ورزش‌های مختلفی را بدون در نظر گرفتن نوع زمین بازی انجام دهد.

مزایای چمن مصنوعی ورزشی

استفاده از چمن مصنوعی ورزشی مزایای متعددی نسبت به چمن طبیعی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به عدم نیاز به کوددهی و سم‌پاشی اشاره کرد ضمن اینکه چمن مصنوعی شرایط نگهداری به مراتب راحت‌تری نسبت به چمن طبیعی دارد .

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز