خبرگزاری کار ایران

انتخابات پارلمانی گرجستان آغاز شد

انتخابات پارلمانی در گرجستان میان دو حزب عمده این کشور آغاز شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، شهروندان گرجستان امروز –شنبه– برای شرکت در انتخابات پارلمانی این کشور پای صندوق‌های رای می‌روند.

بسیاری نگران بی‌ثباتی سیاسی در پی این رای‌گیری هستند و دو حزب طرفدار غرب نیز در کارزار انتخاباتی تنگاتنگ در این رقابت‌ها با یکدیگر به مقابله پرداخته‌اند.

رقابت اصلی در این انتخابات میان دو حزب «رویای گرجستان» به رهبری «گئورگی کویرکاشویلی» نخست‌وزیر کنونی و «جنبش اتحاد ملی» به رهبری «داوید باکرادزی» است.

 نخست‌وزیر گرجستان وعده داده است انتخابات آزاد و عادلانه باشد که «تضمین‌کننده و نشانگر برداشتن گام مهمی برای آینده دموکراتیک این کشور خواهد بود.»

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «‌همه رای‌دهندگان را به حضور در انتخابات دعوت و تشویق می‌کنم و از آنها می‌خواهم که به آینده بهتر و «اروپایی» گرجستان رای دهند.»

تنش‌ها به واسطه انفجار خودروی بمب‌گذاری شده و یک تیراندازی در راهپیمایی پیش‌روی انتخابات در این جمهوری استقلال یافته از شوروی سابق،‌ افزایش یافته است.

متحدان غربی گرجستان، قرار است از نزدیک بر جریان این انتخابات نظارت کنند تا از ادامه روند دموکراسی در پی رای‌گیری چهار سال پیش اطمینان حاصل کنند.

قدرت سیاسی در گرجستان هنوز از سوی «میخائیل ساکاشویلی» رئیس‌جمهوری سابق و «بیدزینا ایوانیشویلی» نخست‌وزیر پیشین میلیاردر کنترل می‌شود،‌ هرچند هیچ‌کدام از آن‌ها صاحب منسب رسمی نبوده و امیدوارند که احزاب متبوعشان پیروزی‌های خیره‌کننده‌ای را کسب کنند.

 

 

کد خبر : ۴۱۷۷۲۷