خبرگزاری کار ایران

بشار اسد:

غرب عامل اصلی بحران در خاورمیانه است

رئیس‌جمهوری سوریه امروز –سه‌شنبه – در برابر پارلمان این کشور سخنرانی کرده و حلول ماه مبارک رمضان را تبریک گفت.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، «بشار اسد» با انتقاد از سیاست‌های غرب، این کشورها را عامل اصلی بحران در منطقه خاورمیانه دانست.

اسد افزود که درگیری‌های بین‌المللی باعث درگیری‌های منطقه‌ای شده است که به صورت مستقیم تاثیر خود را بر منطقه ما به ویژه سوریه گذاشته است.

وی با اشاره به انتخابات پارلمانی اخیر سوریه تصریح کرد که این انتخابات، پیامی واضح برای تمام جهان داشت و این مساله را نشان داد که هر اندازه فشار بیشتر شود، مردم سوریه به استقلال خود پابندی بیشتری نشان می‌دهد.

به گفته اسد، مردم سوریه با مشارکت خود در این انتخابات، جهان را غافلگیر کرد.

اسد در ادامه تصریح کرد که هدف قرار دادن قانون اساسی، دو محور اصلی سوریه یعنی ارتش و تنوع مذهبی در این کشور را هدف می‌گیرد و افزود که نظام طایفه‌ای و فرقه‌‌گرایی، فرزندان یک ملت را به دشمن تبدیل می‌کند.

به گفته وی برخی کشورهای بر اساس وضعیت جغرافیایی سوریه پیشنهادهایی را مطرح می‌کنند و در عمل خواستار تقسیم طائفه‌ای شهروندان این کشور هستند.

رئیس‌جمهوری سوریه افزود که این کشور در حال حاضر، نسبت به گذشته اوضاع باثبات‌تری را تجربه می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که اراده ما برای ریشه‌کن کردن تروریسم به معنای عدم باور به روند سیاسی نیست، گفت که بحران در سوریه  تنها با ریشه‌کن شدن تروریسم و آزادسازی سراسر خاک این کشور به پایان می‌رسد.

اسد گفت که هر نوع رویکرد سیاسی که با مبارزه با تروریسم آغاز نشود و ادامه این روند را در دستور کار خود قرار ندهد، بی‌معنی بوده و راه به جایی نخواهد برد.

 

 

 

 

 

کد خبر : ۳۷۸۶۱۰