خبرگزاری کار ایران

العربی الجدید:

اعمال فشار اسرائیل، معاملات تسلیحاتی عراق را ناکام گذاشت

اعمال فشار اسرائیل،  معاملات تسلیحاتی عراق را ناکام گذاشت
کد خبر : ۱۵۴۸۸۲۸

سه منبع آگاه عراق از اعمال فشار رژیم صهیونیستی برای ناکامی بغداد در معاملات تسلیحلاتی با چند کشورآسیایی و اروپایی خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از العربی الجدید، سه منبع عراقی فاش کردند که اسرائیل طی هفته‌های گذشته، فشارها و مداخلات گسترده‌ای را در کشورهای آسیایی و اروپایی برای جلوگیری از تکمیل قراردادها و معاملات تسلیحاتی عراق اعمال کرده است که شامل سامانه‌های موشکی زمین به هوا، سیستم‌های حسگر اولیه و تجهیزات نظامی مختلف می‌شد و برجسته‌ترین آنها با طرف فرانسوی بود.

طبق این گزارش،  یک مقام وزارت دفاع و دو نماینده پارلمان عراق که یکی از آنها وابسته به ائتلاف حاکم چارچوب هماهنگی است، در گفت و گو با العربی الجدید فاش کردند اطلاعاتی درباره اعمال نفوذ اسرائیل در محافل تصمیم گیری در چندین کشور وجود دارد که عراق برای انجام معاملات تسلیحاتی از جمله سامانه های پدافند هوایی، موشک های زمین به هوا، سیستم های راداری و حسگر اولیه و سایر موارد مرتبط با سیستم های ضد پهپاد به سمت آنها خیز برداشته بود.

این مقام نظامی عراقی گفت: «با توجه به تحریم های غرب علیه روسیه به ویژه در بعد تسلیحاتی، عراق اخیرا برای به دست آوردن زرادخانه نظامی برای دفاع هوایی به ۶ کشور اروپایی و آسیایی روی آورده است».

 وی افزود: « مراحل اجرایی توافقنامه و امضای آن به رغم استقبال گرم و ابراز موافقت اولیه با تعلل پیش رفت و این کشورها، سرانجام نسبت به  ناتوانی خود در تجهیز عراق به نیازهای مطرح شده در دوره کنونی را عذرخواهی کردند»

وی با تاکید بر اینکه عراق اطلاعاتی درباره فشارهای رژیم صهیونیستی در سطوح مختلف در داخل کشورهای مذکور  جهت ممانعت از دستیابی این کشور به تسلیحات و سامانه‌های پیشرفته پدافند هوایی به دست آورده است، اعلام کرد که یکی از کشورهای اروپایی در اوایل سال جاری پیشنهاد ارائه فناوری‌های دفاع هوایی پیشرفته‌ای را داده بود که قدمت آن به دهه ۱۹۹۰ بازمی‌گردد و به راحتی می‌توان به آن نفوذ کرد اما عراق آن را کاملا رد کرد.

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز