خبرگزاری کار ایران

آموس هوکشتاین:

آمریکا در حال بررسی نحوه پایان دادن به جنگ در لبنان است

آمریکا در حال بررسی نحوه پایان دادن به جنگ در لبنان است
کد خبر : ۱۵۴۵۰۵۹

فرستاده آمریکا در لبنان از برنامه واشنگتن برای بررسی نحوه پایان دادن به جنگ در این کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از الجدید، «آموس هوکشتاین»، فرستاده ویژه آمریکا در امور لبنان گفت که ایالات متحده در حال بررسی این موضوع است که چگونه می‌توان به درگیری در لبنان پایان داد.

وی در عین حال تاکید کرد: «ما باید دولت لبنان را تشویق کنیم که مسئول خاک خود باشد و ارتش لبنان در جنوب مستقر شود تا امنیت مرزها را تضمین کند».

هوکشتاین افزود: «برای ایجاد شرایط لازم جهت پایان دادن به این فاجعه، بسیار مشتاق هستم که با سیاستمداران لبنانی گفت‌وگوهای بیشتری داشته باشم. درگیری در لبنان، سرانجام باید پایان یابد». 

وی همچنین گفت: «موضوع را نباید به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و یا تحولات ایران یا هر یک از درگیری‌های موجود در چند کشور دیگر ربط داد، ما باید مسیر دیگری را طی کنیم که لبنان بتواند امنیت خود را حفظ کند مسئولیت ما در این زمینه حمایت از این کشور است». 

هوکشتاین در همین زمینه ادامه داد: «لبنان باید بر آینده خود تسلط داشته باشد و سرنوشت خود را تعیین کند».

این مقام آمریکایی ادامه داد: «من با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در ارتباط هستم تا ببینم چگونه می‌توان امنیت و ثبات در منطقه برقرار کرد». 

وی افزود: «برای انجام این کار، نهادهای لبنانی و مردم این کشور باید وارد عمل شوند و اسرائیلی‌ها نیز باید این موضوع را درک کنند. دستیابی به امنیت و آرامش در سراسر لبنان، تشکیل دولت و انتخاب رئیس جمهور جدید اموری هستند که کشور را به مسیر شکوفایی باز می‌گردانند».

هوکشتاین در ادامه با این ادعا که مسئولیت حاکمیت در لبنان با ارتش این کشور است و آمریکا اولین حامی ارتش است و از مردم نیز حمایت می‌کند و خواهان رفاه آنان است، همچنین مدعی شد: «قطعنامه بین المللی ۱۷۰۱ موفق شد به جنگ ۲۰۰۶ پایان دهد، اما نه توسط اسرائیل و نه حزب الله اجرایی نشد». 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز