خبرگزاری کار ایران

مصدق‌پور در گفت‌وگو با ایلنا:

ضربات مقاومت هیمنه گنبد آهنین را فرو ریخت/ اسرائیل در حال تاوان دادن است

ضربات مقاومت هیمنه گنبد آهنین را فرو ریخت/ اسرائیل در حال تاوان دادن است
کد خبر : ۱۵۴۰۰۱۴

کارشناس مسائل منطقه گفت: حزب‌الله به گونه‌ای بازی کرد که اسرائیل نمی‌تواند اوضاع را به نفع خود سر و شکل دهد ولی باید توجه شود که غرب در حال رصد تسلیحات و تصمیمات اعلام شده از سوی مقاومت و به خصوص حزب‌الله لبنان است.

مصدق مصدق‌پور، کارشناس مسائل منطقه با اشاره به اذعان مقامات اسرائیل مبنی بر نفوذپذیری سامانه گنبد آهنین در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: بحث نفوذپذیری گنبد آهنین موضوعی است که مقامات اسرائیل از ابتدای عملیات طوفان الاقصی به طرق مختلف بدان اشاره کردند و حالا هم مجدداً بدان اشاره کردند. این در حالیست که اساساً شکست اسرائیل در این جنگ کاملاً مشخص است و کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی هم به این موضوع اذعان دارند که شکست اسرائیل در این شرایط حتی از جنگ‌های گذشته به شدت عمیق‌تر و گسترده‌تر است. در این راستا شکست اطلاعاتی اسرائیل عیان شد و فکر نمی‌کردند که حماس دست به چنین اقدام گسترده‌ای می‌زند. از سوی دیگر باید توجه داشت که اسرائیل میلیاردها دلار برای ساخت دیوار حائل و تامین امنیت آن هزینه کرد و به دنبال آن بود تا از ورود مقاومت از این طریق به اراضی اشغالی جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: واقعیت این است که تعداد موشک‌هایی که از سوی حماس در این ایام  علیه  اسرائیل شلیک  شده، به حدی است که سامانه گنبد آهنین هم از رصد و انهدام لحظه‌ به لحظه‌ای آنها ناتوان مانده و به همین دلیل تعداد بسیار زیادی از موشک‌های شلیک شده از سوی حماس به هدف خود رسیدند. این اقدامات در حالی انجام می‌شود که اسرائیل غیرنظامیان را هم مورد اصابت قرار داده و به دنبال آن است تا به هر ترتیب اوضاع را به نفع خود پیش ببرد. در شرایط کنونی حماس در حال آماده‌باش گسترده است و بسیاری از اهداف تعریف شده را مورد اصابت قرار داد. این در حالیست که حتی تا تل‌آویو در تیررس موشک‌های مقاومت قرار دارد اما باید دانست که اساساً این جریان‌های قائل و قائم بر شخصیت نبوده است و به همین دلیل است که در حزب‌الله لبنان و یا حماس هر فرماندهی جایگاه سازمانی خود را دارد.

این تحلیلگر مسال سیاسی تصریح کرد: حتی پس از این مدت نتوانستند که از کمین مقاومت درآیند؛ به گونه‌ای که بسیاری از حملات موجب تعطیلی بنادر سایر اماکن شده است و فرودگاه‌ها هم در این بین مورد هدف قرار گرفته است. در لبنان بسیاری از آوارگان فلسطینی حضور داشتند و حتی به آنها سرویس داده شد و این در حالیست که هر روز امنیت آنها به خطر افتاده است. نتانیاهو در این راستا بارها اعلام کرده که در مرزهای شمالی و سایر نقاط به دنبال آن است تا ساکنان آن  باز گرداند اما مساله  اینجاست که او به خوبی می‌داند انجام چنین کار بسیار گران تمام خواهد شد. این در حالیست که جنگ افزارهای جدید حزب‌الله و حماس هم به نوعی این پیام را می‌دهد که اگر این روند ادامه داشته باشد، مقاومت هم بدان اشاره و پاسخ موردنظر خود را ارائه می‌کند.

وی گفت: این مسائل و حتی ترور مقامات مقاومت و همچنین تسلیحات فعلی این جریان‌ها می‌تواند یک پیام جدی برای غرب و اسرائیل باشد مبنی بر اینکه با گذشت یک سال از این جنگ، هنوز هم شکست‌ها و ابهام‌های بسیار زیادی وجود دارد که نشان از ناتوانی اسرائیل دارد؛ چراکه حملات این رژیم عموماً علیه غیرنظامیان انجام شده و از سوی دیگر نتانیاهو میداند که اگر جنگ تمام شود، دیوان کیفری بین‌المللی و حتی مراجع قضایی اسرائیل علیه وی اقدام خواهند کرد. او به دنبال آن است که بتواند وضعیت کنونی را برای فرار از زندان و دادگاه حفظ کند و جنگ را ادامه دهد. در همین راستا مساله قطعنامه ۱۷۰۱ از سوی لبنان مطرح شد که اسرائیل باز هم آن را اجرایی نکرد و حالا  به دنبال تحمیل یک سناریوی تکراری است تا بتوانند به یک توافق علنی دست پیدا کند.  

مصدق‌پور در پایان خاطرنشان کرد: واقعیت این است که حزب‌ا‌لله به گونه‌ای بازی کرد که اسرائیل نمی‌تواند اوضاع را به نفع خود سر و شکل دهند ولی باید توجه شود که غرب در حال رصد تسلیحات و تصمیمات اعلام شده از سوی مقاومت و به خصوص حزب‌الله لبنان است. بایدن و ایالات متحده بر این عقیده هستند که باید این وضعیت رصد شود و به نفع اسرائیل تغییر موازنه شود اما باید توجه داشت که تبلیغات غرب هم به نفع نتانیاهو ادامه دارد اما در بطن این تبلیغات مشکلاتی برای اسرائیل وجود دارد و نشان می‌دهد که جنگ تاکنون به‌رغم وجود جنایت‌های متعدد علیه غیرنظامیان و مقاومت، باز هم این روند به نفع مقاومت پیش رفته است و اسرائیل در حال تاوان دادن است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز