خبرگزاری کار ایران

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته
کد خبر : ۱۵۲۸۱۷۳

تحریم شرکت هوایی «ایران ایرن توسط آمریکا و تروئیکای اروپا، انفجار در نزدیکی فرودگاه بغداد در آستانه سفر رئیس‌جمهوری ایران به عراق و برگزاری مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به‌گزارش ایلنا،‌ مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در شهر فیلادلفیای ایالت پنسیلوانیا برگزار شد.

- منابع امنیتی از شنیده شده صدای انفجار در نزدیکی فرودگاه بغداد خبر دادند.

- سخنگوی پنتاگون مدعی شد که واشنگتن می‌تواند خبر ارسال موشک‌های فتح۳۶۰ ساخت ایران به روسیه را تأیید ‌کند.

- رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که در حال بررسی امکان اعطای مجوز به اوکراین برای استفاده از موشک‌های دوربرد غربی علیه روسیه است.

- مقام ارشد دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در واکنش به اعمال تحریم علیه ایران به دلیل واهی ارائه موشک بالستیک به روسیه، گفت که این اقدام، یک «گام مثبت» است ولی کافی نیست.

- وزارت خارجه آلمان با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس و تکذیب‌شده در خصوص ارائه موشک‌های بالستیک ایران به روسیه، از تصمیم تروئیکای اروپا برای تحریم شرکت هواپیمایی «ایران ایر» خبر داد.

- وزارت خارجه آمریکا با تکرار برخی ادعاهای تکذیب‌شده در خصوص ارائه موشک‌های ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، شرکت هواپیمایی ایران ایر را تحریم کرد.

- رئیس مرکز مطالعات وزارت امور خارجه در در مجمع گفتگوی ایروان تاکید کرد: ایران با هر گونه تغییرات در مرزهای شناخته شده و تبدیل منطقه به صحنه کارزار قدرت‌های خارجی مخالف است.

- ​دبیر شورای عالی امنیت ملی و معاون نخست‌وزیر صربستان روز سه‌شنبه در دیداری در حاشیه اجلاس مقامات بلندپایه امنیتی گروه بریکس بر تقویت اشتراکات و همکاری‌ها در سازمان های بین‌المللی تاکید کردند.

- دبیر شورای امنیت ملی روسیه در دیدار با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: روسیه بر توافقات پیشین با تهران در خصوص زنگزور پایبند است و سیاست مسکو در این زمینه هیچ تغییری نکرده است.

- وزیر امور خارجه گفت: ایران به عنوان میزبان دبیرخانه اکو و رئیس دوره ای این سازمان، از برنامه ها و فعالیت های اکو و دبیرکل جدید برای تحقق اهداف سازمان به صورت قوی حمایت می کند.

- سفیر جدید پادشاهی نروژ در آغاز به کار خود در جمهوری اسلامی ایران، ضمن دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان، رونوشت استوارنامه خود را تسلیم وی کرد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز