خبرگزاری کار ایران

نخستین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا:

هریس: جمهوری‌خواهان به دنبال کم کردن مالیات میلیاردرها هستند/ ترامپ: ایران در دولت بایدن، کشوری ثروتمند است

هریس: جمهوری‌خواهان به دنبال کم کردن مالیات میلیاردرها هستند/ ترامپ: ایران در دولت بایدن، کشوری ثروتمند است
کد خبر : ۱۵۲۸۱۷۱

مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در شهر فیلادلفیای ایالت پنسیلوانیا برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نخستین مناظره «کامالا هریس» کاندیدای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و «دونالد ترامپ» کاندیدای جمهوری‌خواه این انتخابات در شهر فیلادلفیای ایالت پنسیلوانیا آغاز شد.

کامالا هریس در پاسخ به نخستین پرسش درباره وضعیت معیشتی مردم آمریکا گفت که وی خود برخاسته از طبقه متوسط است و تصمیم دارد ۱۵ هزار دلار بخشش مالیاتی برای کسب و کارهای کوچک فراهم کند. وی همچنین از تصمیم برای وضع بزرگ‌ترین بخشش مالیاتی برای خانواده‌هایی که کودک مدرسه‌ای دارند، خبر داد.

کاندیدای دموکرات در ادامه با انتقاد از رویکردهای مالیاتی ترامپ، گفت که وی همان کارهایی را خواهد کرد که پیش از این هم انجام داده بود؛ کم کردن مالیات میلیاردرها و بنگاه‌های اقتصادی.

هریس با اشاره به پرونده‌های قضایی ترامپ، گفت: «فکر می‌کنم این مهم است که شما این موضوع را از کسی بشنوید که کارش دادستانی جرایم امنیتی و جنایی است، جرایم اقتصادی و دخالت در انتخابات است». 

از طرف دیگر، ترامپ در واکنش به این موضع هریس گفت که دموکرات‌ها تلاش‌ می‌کنند از نظام قضایی به عنوان «سلاحی» علیه وی استفاده کنند. 

رئیس‌جمهوری سابق آمریکا اتهام‌های وارد شده علیه وی را کذب و پرونده‌سازی خواند. 

ترامپ با اشاره به جنگ در غزه و اوکراین، با تکرار ادعاهای پیشین گفت که اگر من رئیس جمهوری بودم، این جنگ‌ها رخ نمی‌داد. 
وی از کامالا هریس به عنوان فردی «ضداسرائیلی» یاد کرد و گفت که اگر هریس رئیس جمهوری آمریکا شود، اسرائیل و کل منطقه را به باد خواهد داد.
ترامپ با انتقاد از رویکرد دولت فعلی آمریکا در قبال تهران، گفت که ایران در دولت بایدن و هریس یک کشور ثروتمند است.

هریس نیز بدون اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه گفت که اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند. وی در عین حال افزود که چگونگی این امر مهم است.
کاندیدای دموکرات‌ها افزود که چیزی که می‌دانیم این است که این جنگ باید همین حالا تمام شده و در خصوص آتش‌بس و خروج گروگان‌ها توافق صورت گیرد. 

وی در ادامه گفت: «من همیشه به حق اسرائیل برای دفاع از خود به ویژه در برابر ایران و گروه‌های نیابتی آن قائل هستم».

هریس همچنین با اشاره به مسأله ناتو و روسیه، گفت که ایالات متحده اتحادی تاریخی در ناتو علیه تهاجم پوتین به اوکراین ایجاد کرده و به نفع منافع آمریکا است که روسیه در این جنگ شکست بخورد. در مقابل ترامپ تأکید کرد که منافع آمریکا این است که این جنگ هر چه سریع‌تر پایان یابد.

 

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز