خبرگزاری کار ایران

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته
کد خبر : ۱۵۱۲۹۲۵

گفت‌وگوی وزیر دفاع آمریکا و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره «تهدیدهای ایران»، تأکید حماس بر آغاز روند مشورتی گسترده‌ برای انتخاب رهبر جدید این جنبش و ابراز امیدواری رئیس‌جمهوری آمریکا برای صرف‌نظر ایران از تهدیدهای خود از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به‌گزارش ایلنا،‌ فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا در حالی که اسرائیل خود را برای حمله احتمالی ایران آماده می‌کند، وارد خاورمیانه شد.

- معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه ایتالیا که کشورش ریاست دوره‌ای گروه هفت را برعهده دارد، خواستار خویشتن‌‌داری و کمک ایران به کاهش تنش در کل منطقه مدیترانه و خاورمیانه شد.

- رئیس‌جمهوری آمریکا بدون اشاره به ابعاد جنایت ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، گفت که امیدوار است ایران از تهدیدهای خود در ارتباط با این مسأله صرف‌نظر کند.

- حزب‌الله لبنان اعلام کرد که برای نخستین بار با ده‌ها راکت کاتیوشا شهرک «بیت هیلل» در شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.

- حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس، روند مشورتی گسترده‌ای را برای انتخاب رهبر جدید این جنبش آغاز کرده است.

- وزیر دفاع آمریکا گفت که با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره «تهدیدهای ایران، حزب‌الله لبنان و سایر گروه‌های مورد حمایت تهران» گفت‌وگو کرده است.

- وزیر خارجه انگلیس با اشاره به تشدید تنش‌ها در منطقه، خواستار خروج شهروندان خود از لبنان شد.

- وزارت دفاع روسیه گزارش داد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور ۷۵ پهپاد نیروهای مسلح اوکراین را بر فراز روستوف، کورسک، بلگورود، آریول، ریازان، ورونژ، دریای آزوف و کوبان منهدم کردند

- شمار شهدای بمباران مدرسه محل اسکان آوارگان فلسطینی در شهر غزه واقع در شمال نوار غزه، به دست کم ۱۷ نفر رسید.

-آژانس امنیت دریایی بریتانیا از وقوع یک حادثه دریایی جدید در سواحل یمن خبر داد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز