خبرگزاری کار ایران

بیگدلی در گفت‌وگو با ایلنا:

هریس می‌تواند ترامپ را با اهرم پرونده‌های قضایی‌اش به چالش بکشد/ نظرسنجی‌های انتخاباتی قابل اعتماد نیستند

هریس می‌تواند ترامپ را با اهرم پرونده‌های قضایی‌اش به چالش بکشد/ نظرسنجی‌های انتخاباتی قابل اعتماد نیستند
کد خبر : ۱۵۱۲۹۰۴

کارشناس مسائل آمریکا گفت: کاندیدای جمهوری‌خواه ممکن است تمرکز خود را بر تخریب سیاست خارجی و اقتصادی دولت فعلی معطوف کند و به نوعی دموکرات‌ها را از این ناحیه مورد هدف قرار دهد.

علی بیگدلی، کارشناس مسائل آمریکا با اشاره به انتخاب کامالا هریس به عنوان گزینه نهایی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: انتخاب کامالا هریس به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات دور از ذهن نبود؛ چراکه خانواده‌های کلینتون و اوباما به انضمام بایدن و افرادی مانند نانسی پلوسی، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا و حتی بزرگان حزب دموکرات طی روزها و هفته‌های گذشته از وی حمایت کردند و به همین دلیل او حالا نامزد نهایی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری نوامبر به حساب می‌آید. در این میان باید متوجه باشیم که اصولاً دموکرات‌ها رأی خود را از طبقه متوسط ساختار اجتماعی کسب خواهند کرد اما باید توجه داشت که جامعه ایالات متحده به نوعی مذهبی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: زمانی که دونالد ترامپ چندی پیش ترور شد، با اتکا بر همین مسأله توانست افکار عمومی را به نفع خود سازماندهی مجدد کند. او در مصاحبه‌های خود و حتی در سخنرانی‌اش در کنوانسیون ملی حزب جمهوری‌خواه صراحتاً اعلام کرد که خدا او را زنده نگه داشته و بر همین اساس توانست همین قشر مذهبی را بیش از گذشته به سمت خود جذب کند. این در حالیست که اساساً در جامعه ایالات متحده رئیس جمهور زن شاید مقبولیت آنچنانی نداشته باشد اما باید توجه شود که کامالا هریس در حال ایجاد یک مانور سیاسی موفق به نفع حزب دموکرات است و شاید بتواند ترامپ را در مناظره ماه سپتامبر به چالش بکشد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: به موازات همین روند ترامپ ممکن است تمرکز خود را بر تخریب سیاست خارجی و اقتصادی دولت بایدن معطوف کند و به نوعی کامالا هریس و دموکرات‌ها را از این ناحیه مورد هدف قرار دهد؛ چراکه شهروندان ایالات متحده چندان از سیاست اقتصادی بایدن راضی نیستند. در این راستا ترامپ هم چندین پرونده مفتوح در دادگاه دارد و کامالا هریس می‌تواند او را از این ناحیه مورد هدف قرار دهد. در این میان چالش بعدی وی می‌تواند رنگین‌پوست بودن وی باشد و به نوعی ما هنوز هم شاهد اعتراض برخی از جناح‌های سفیدپوست در آمریکا علیه کامالا هریس و به صورت کلی رنگین‌پوستان هستیم که یک نگاه بالا به پایین در این عرصه به چشم می‌خورد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این در حالیست که نظرسنجی‌ها هم هر کدام حرف خود را می‌زنند و نمی‌توان به آنها استناد کرد. به عنوان مثال در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا تمام نظرسنجی‌ها حکایت از پیروزی هیلاری کلینتون داشت اما در نهایت ترامپ پیروز میدان شد. به همین دلیل در مورد این دور از رقابت‌ها هم نمی‌توان به نظرسنجی‌ها استناد کرد و باید دانست که نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا علناً مشخص نیست و نمی‌توان در مورد آن گمانه‌زنی کرد. به همین دلیل باید دید که هریس می‌تواند ترامپ را با چالش جدی در جامعه ایالات متحده مواجه کند یا خیر.

 

گفت‌وگو: فرشاد گلزاری
 
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز