خبرگزاری کار ایران

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته
کد خبر : ۱۵۱۰۱۰۴

شهادت دست کم ۳۱ فلسطینی در حمله به مدرسه‌ای در غزه، تأکید حزب‌الله لبنان بر دست نداشتن این گروه در حمله به «مجدل الشمس» و سومین حمله به پایگاه نظامیان آمریکا در دیرالزور طی ۲۴ ساعت گذشته از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به‌گزارش ایلنا،‌ اتحادیه عرب از سکوت جامعه جهانی در قبال «قتل عام فجیع» غیرنظامیان در غزه توسط ارتش اسرائیل انتقاد کرد.

- منابع خبری از حمله به پایگاه نظامیان آمریکایی در دیر الروز برای سومین بار طی ۲۴ ساعت گذشته خبر دادند.

- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پس از حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان صحرایی مستقر در مدرسه «خدیجه» در خان یونس که بر اساس گزارش‌ها ۳۱ شهید برجای گذاشته است، درخواست خود برای آتش‌بس در غزه را تکرار کرد.

- حزب‌الله لبنان در پی ادعاهای رژیم صهیونیستی مبنی بر این‌که حمله راکتی به «محدل المشمس» توسط این گروه انجام شده است، هرگونه دست داشتن در این حمله را رد کرد.

- منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در حمله راکتی به شهر «مجدل‌ الشمس» در بلندی‌های جولان ۱۰ نفر کشته و بیش از ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

- سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نوشت: ‌کشتار مدرسه سیده خدیجه در "دیرالبلح" که هزاران آواره فلسطینی در آن ساکن بودند، تازه‌ترین دستاورد حمایت بی قید و شرط دولت آمریکا از رژیم صهیونیستی است.

- منابع فلسطینی اعلام کردند که در حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان صحرایی مستقر در مدرسه‌ای در مرکز نوار غزه، دست کم ۳۱ فلسطینی به شهادت رسیدند.

- سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به ظرفیت‌های گسترده همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین، بر اراده متقابل رهبران و دولت‌های دو کشور برای پیشبرد همکاری‌ها تاکید کرد.

- سرپرست وزارت امور خارجه کشورمان گفت: تعطیلی مراکز اسلامی در آلمان یک اقدام کاملا سیاسی و در راستای اسلام‌ستیزی و نیز تامین منافع رژیم صهیونیستی است.

- ​دولت انگلیس اعلام کرد که به تلاش‌ها برای به چالش کشیدن اینکه آیا دادگاه کیفری بین‌المللی صلاحیت صدور حکم بازداشت نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را دارد یا خیر، ادامه نخواهد داد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز