خبرگزاری کار ایران

مشاور امنیت ملی آمریکا:

رایزنی تسلیحاتی بین روسیه و کره‌شمالی نشانه کارآمدی تحریم‌ها علیه مسکو است

رایزنی تسلیحاتی بین روسیه و کره‌شمالی نشانه کارآمدی تحریم‌ها علیه مسکو است
کد خبر : ۱۳۹۴۴۸۳

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که رایزنی‌ها بین کره‌شمالی و روسیه درباره توافق بالقوه که به پیونگ‌یانگ اجازه می‌دهد از حمله مسکو به اوکراین حمایت نظامی کند، شواهدی است که نشان می‌دهد تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه موفق شده است پایگاه صنعتی دفاعی این کشور را کوچک کند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که رایزنی‌ها بین کره‌شمالی و روسیه درباره توافق بالقوه که به پیونگ‌یانگ اجازه می‌دهد از حمله مسکو به اوکراین حمایت نظامی کند، شواهدی است که نشان می‌دهد تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه موفق شده است پایگاه صنعتی دفاعی این کشور را کوچک کند.

وی ادامه داد: «از کره‌شمالی می‌خواهیم که به تعهدات عمومی خود مبنی بر عدم ارائه سلاح به روسیه که منجر به کشته شدن اوکراینی‌ها می‌شود، پایبند باشد».

سالیوان در عین حال گفت که با گذشت زمان، ندیده‌ایم که آنها به طور فعال مقادیر زیادی مهمات یا سایر ظرفیت‌های نظامی را به روسیه برای جنگ در اوکراین ارائه دهند.

وی افزود: «نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که در پایان این چه اتفاقی خواهد افتاد، فقط می‌توانم بگویم که بحث‌ها به طور فعال پیش می‌رود و روس‌ها با جدیت بیشتری آن را دنبال می‌کنند؛ به‌طوری وزیر دفاع آنها - مرد شماره یک آنها در تأسیسات دفاعی - در واقع سوار هواپیما شد و به پیونگ یانگ پرواز کرد تا تلاش کند این کار را به جلو ببرد».

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که دولت این کشور «مدتی است» مسأله امکان ارائه تسلیحات از سوی کره‌شمالی به روسیه را تحت بررسی دارد و این امکان وجود دارد که در آینده نزدیک در این گفت‌وگوها در سطح رهبری دو کشور باشیم. 

وی افزود که ما همچنین تحریم‌هایی هدفمند خاص و هدفمند را دنبال کرده‌ایم تا هر گونه تلاش برای استفاده از کره‌شمالی به عنوان مجرا یا منبعی برای ارسال سلاح به روسیه را مختل کنیم. ما این کار را تا اواسط آگوست انجام دادیم و از متحدان و شرکا خواستیم که همین کار را انجام دهند.

سالیوان گفت که دیدگاه ما این است که آنها باید به تعهدات اعلام شده خود مبنی بر عدم ارائه این سلاح ها پایبند باشند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز