چرا به نرم افزار حسابداری فروشگاه زنجیرهای احتیاج داریم؟
با رشد عجیبی که تکنولوژی در سالهای اخیر داشته باعث تغییر و تحول در بسیاری از کسب و کارها شده است. البته که این تغییر بسیار مثبت و تاثیرگذار بوده و با کمک تکنولوژی کسب و کاری مدرنتر خواهیم داشت.
با رشد عجیبی که تکنولوژی در سالهای اخیر داشته باعث تغییر و تحول در بسیاری از کسب و کارها شده است. البته که این تغییر بسیار مثبت و تاثیرگذار بوده و با کمک تکنولوژی کسب و کاری مدرنتر خواهیم داشت.
یکی از این کسب و کارها که باید از تکنولوژیهای روز دنیا استفاده کند، فروشگاههای زنجیرهای یا هایپر مارکتها میباشند.
مسلما اداره کردن یک فروشگاه بزرگ یا فروشگاه زنجیرهای کار آسانی نیست و نیازمند یک سیستم مکانیزه و پیشرفته خواهد بود.
این سیستم مکانیزه به برنامه حسابداری معروف است. حالا این نرم افزار حسابداری فروشگاه زنجیره ای باید چه امکانات و ویژگیهایی داشته باشد؟ یا مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاه زنجیره ای چیست!
در ابتدا میخواهیم چند مورد از مهمترین مشکلاتی که یک فروشگاه زنجیره ای دارد را بیان کنیم:
- یکی از چالشهایی که یک فروشگاه زنجیره ای دارد، انبارگردانی میباشد.
- از دیگر مشکلاتی که این نوع از فروشگاه ها با آن رو به رو هستند، مدیریت لحظهای و به روز کالاها است.
- تنوع در نوع تسویه حساب مشتریان اعم از اعتباری، قسطی، نقدی و... نیز از دیگر مشکلات یک فروشگاه زنجیره ای میباشد.
- یکی از مهمترین معضلات این نوع فروشگاه ها حجم بالای فروش است.
- در دسترس نبودن آمار و اطلاعات در خصوص توزیع کالاها را میتوان از دیگر مشکلات یک فروشگاه زنجیره ای دانست.
- و مشکلات و چالشهای دیگری که فروشگاه های زنجیره ای با آنها دسته و پنجه نرم میکنند.
چرا به نرم افزار حسابداری فروشگاه زنجیره ای احتیاج داریم؟
مسلما این نوع از فروشگاهها به دلیل وسیع بودن و حجم کالایی که در خود جای دادهاند، به یک سیستم سریع و دقیق برای قسمت فروش نیازمندند. این سرعت و دقت تنها با نرم افزار حسابداری فروشگاه زنجیره ای امکان پذیر است.
از طرفی هم مدیریت موجودی انبار برای این نوع از فروشگاهها امری مشکل خواهد بود. به همین دلیل هم باید از برنامه حسابداری کمک گرفته شود. البته که مدیران فروشگاه های زنجیره ای نیازمند امکانات دیگر این نرم افزار از جمله عملیات بانکی، ثبت و صدور فاکتورها و... نیز خواهند بود.
مزایای استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاه زنجیره ای چیست؟
- اگر میخواهید فروشگاهتان به خوبی مدیریت شود و دارای نظم و یکپارچگی باشد باید از نرم افزار حسابداری استفاده کنید. با کمک این برنامه میتوانید تمامی امورتان را نظارت کنید و روند کار را بررسی نمایید. همچنین اگر کوچکترین خطایی در هر بخش به وجود بیاید در کمترین زمان خطا را مییابید و آن را رفع میکنید.
- معمولا در هر کسب و کاری برخی از امور تکراری هستند که باید به صورت روزانه یا هفتگی به انجام برسند. حالا در نظر میگیریم که شما خودتان را از انجام این امور کنار بکشید و آنها را به کارمندانتان بسپارید، اما نکته اینجاست که این کارهای تکراری نه تنها کسل کننده بلکه زمانبر هستند. پس اگر یک سیستم خودکار برای انجام این کارها وجود داشته باشد چند فایده برایتان دارد. یک اینکه وقت و انرژی خود را برای انجام امور تکراری نمیگذارید و دو اینکه همان زمان را صرف انجام امور ضروریتر و مهمتر میکنید.
این نرم افزار حسابداری است که میتواند این مزیت بزرگ یعنی انجام خودکار امور تکراری را به شما ببخشد.
- اغلب فروشگاه های زنجیره ای، کارمندان یا فروشندههای زیادی دارند و به همین دلیل هم محاسبه دستمزد و حقوق هر کدام از آنها، امری زمانبر و طولانی است. اگر یک مدیر بخواهد اینکار را به صورت دستی انجام دهد شاید اشتباهاتی نیز رخ بدهد. به همین دلیل استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاه زنجیره ای را به شما پیشنهاد میکنیم.
با کمک این نرم افزار قادر خواهید بود به راحتی دستمزد و حقوق کارمندان و فروشندههایتان را محاسبه کنید.
- مهمترین مزیت این نرم افزار برای فروشگاه های زنجیره ای، ثبت و صدور سریع فاکتور فروش مشتریان است. این فروشگاه ها به دلیل مراجعه فراوانی که دارند و تعداد بالای مشتریان، ممکن است در قسمت فروش دچار چالشهایی بشوند که این معضل نیز با کمک نرم افزار حسابداری فروشگاه زنجیره ای قابل حل است.
قابلیت های نرم افزار حسابداری فروشگاه زنجیره ای
- صدور انواع فاکتور
- مشاهده سود از هر کالا
- امکان ایجاد فاکتور سریع
- قابلیت صدور سند حسابداری بااحتساب مالیات بر ارزش افزوده
- قابلیت صدور فاکتور فروش با احتساب مالیات بر ارزش افزوده
- امکان صدور فاکتور خرید با احتساب مالیات بر ارزش افزوده
- گروهبندی کالا و اختصاص مالیات بر ارزش افزوده مربوطه به هر گروه
- اعمال درصد مالیاتی و عوارض بر روی کالا و محاسبه اتوماتیک مالیات
- نرم افزار حسابدارب فروشگاه زنجیره ای امکان چاپ تمامی گزارشات و فاکتورها با قابلیت طراحی و شخصی سازی آنها را دارد.
- مدیریت بی نهایت کاربر با قابلیت تعیین محدودیت دسترسی اختصاصی برای هر کاربر
- مدیریت پورسانت ویزیتورها با قابلیت محاسبه و گزارش گیری لحظه ای
- این نرم افزار دارای پنل مدیریت پیگیریها و مدیریت ارتباط با مشتری میباشد.
- نرم افزار حسابداری فروشگاهی دارای فاکتورهای خرید و فروش و برگشتی خرید و فروش می باشد.
- مدیریت پیش فاکتورها با قابلیت تبدیل به فاکتور فروش تنها با یک کلیک
- قابلیت مدیریت چک های دریافتی و پرداختی و مدیریت سررسید وصول و برگشتی چک ها
- دارای گزارشات متنوع خرید و فروش، مانده حساب اشخاص بدهکار و بستانکار
- قابلیت مدیریت حسابهای بانکی و امکان گزارش گیری موجودی و مغایرت گیری موجودی
- قابلیت تعریف و مدیریت بی نهایت صندوق و گزارش گیری ریز گردش صندوقها
- گزارش گیری سود و زیان روزانه و ماهانه یا در تاریخ دلخواه نسبت به شخص یا کالا یا گروهی خاص
- امکان انبارداری و انبارگردانی و معرفی و مدیریت موجودی بی نهایت انبار به صورت همزمان
- قابلیت مدیریت اقساط دریافتی و پرداختی با قابلیت یادآوری سررسید به کاربر و مشتری
- نرم افزار حسابداری فروشگاه زنجیره ای امکان چاپ چک اختصاصی با قابلیت چاپ مبلغ بر روی قالب چک های صیاد را داراست.
- همچنین دارای نمایشگر آنلاین نرخ دلار و ارز و سکه به صورت لحظه ای میباشد.
- قابلیت پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات به صورت دستی و خودکار را نیز دارد.
جمعبندی
پیشنهاد میکنیم اگر شما هم صاحب یک فروشگاه زنجیره ای هستید حتما این نرم افزار کاربردی و مفید را تهیه نمایید.