بلیط اتوبوس خارجی، در علی بابا
علی بابا علاوه بر تسهیل روند خرید محصولات گردشگری، خدمات پشتیبانی متمایزی، چون مشاوره تخصصی در زمینه سفر، پاسخگویی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته، راهاندازی سرویسهای ویژه مانند سرویس کالبک، ایجنت کالبک، اعلام خودکار تاخیر پروازها و... را به خانواده بزرگ کاربران خود ارائه کرده است.
علی بابا بهعنوان رتبه یک سفر، در هر دو ثانیه، یک خدمت گردشگری شامل فروش آنلاین بلیط، تورهای مسافرتی و رزرو هتلهای داخلی و خارجی به کاربران ارائه میدهد.
این مجموعه که فعالیت خود را نزدیک به ششسال پیش با فروش آنلاین بلیط هواپیما آغاز کرده، امروز تمام خدمات آنلاین در حوزه گردشگری را به کاربران ارائه میدهد.
مسعود طباطبایی، مدیرعامل گروه علی بابا میگوید: «در حال حاضر علی بابا در هر 2 ثانیه یک خدمت گردشگری ارائه میدهد و براساس شاخص «MPS» که یک شاخص ارزیابی سختگیرانه است، حدود ۷۰ درصد از مشتریان، علی بابا را بهعنوان گزینه برتر برای سفر به دیگران معرفی میکنند. برنامه ما این است که علی بابا در حوزه گردشگری بستری باشد تا سایر کسبوکارها بتوانند از طریق آن کسب درآمد کنند. حالا این کسب درآمد میتواند از طریق اجاره دادن یک خانه باشد یا یک آژانس مسافرتی که تورهای مسافرتی داخلی و خارجی را از طریق علی بابا ارایه میدهد.»
امروز علی بابا تمام خدمات آنلاین در حوزه گردشگری، شامل فروش آنلاین بلیط هواپیما (داخلی و خارجی)، بلیط قطار و اتوبوس، تورهای مسافرتی و رزرو هتل در سراسر دنیا را به کاربران ارائه میکند. بر این اساس ۵۰ درصد تراکنشهای مالی تجارت الکترونیک حوزه گردشگری در علی بابا به عنوان بزرگترین برند حوزه گردشگری کشور اتفاق میافتد.
به گفته طباطبایی، «در نظر داریم محصولاتی، چون بلیط اتوبوس خارجی، بیمه، اقامتگاه، ویزا و... را به سبد محصولات علی بابا اضافه کنیم و علاوه بر این در حوزه تکنولوژی، زمینه رشد شرکت یا افرادی که میتوانند در این حوزه نوآوری داشته باشند را فراهم کنیم.»
علی بابا علاوه بر تسهیل روند خرید محصولات گردشگری، خدمات پشتیبانی متمایزی، چون مشاوره تخصصی در زمینه سفر، پاسخگویی ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته، راهاندازی سرویسهای ویژه مانند سرویس کالبک، ایجنت کالبک، اعلام خودکار تاخیر پروازها و... را به خانواده بزرگ کاربران خود ارائه کرده است.