وقتی بیلبوردها با زنان حرف میزنند
پنجشنبه روز مهمی بود، نه به صرف اینکه تیم فوتبال ایران ۱۴ گل به تیم کامبوج زد؛ چون حدود ۴ هزار نفر از زنان کشورمان پس از سالها قدم به جایگاه تماشاگران ورزشگاه آزادی گذاشتند.
تیم ایران اولین بازی خود در مسابقات مقدماتی جامجهانی قطر را در یک روز تاریخساز و پر هیجان به بهترین شکل ممکن به پایان رساند. اما این همه داستان نیست؛ این رویداد جنبهها و ابعاد مختلفی داشت که سخن گفتن از هرکدام به نوبه خود اهمیت دارد.
با اینحال آنچه غالباً کمتر به آن پرداخته میشود، شکل همراهی و حضور شرکتها و برندها در چنین اتفاقهایی است. نکته جالب و مهم در بازی پنجشنبه عصر که اینبار از چشمها پنهان نماند، وجود بیلبوردهایی بود که از کنار زمین بهطور مستقیم با زنان حرف میزدند.
برند مایلیدی با شعار «هوادار تو، در کنار تو» به بیلبوردهای ورزشگاه آزادی کارکرد و عاملیت تازهای بخشید و نشان داد که مسئولیت اجتماعی و خلاقیت در بیان، چگونه میتوانند در زمان درست و در بهترین جای ممکن، همه چشمها را به خود خیره کنند و مورد توجه قرار بگیرند.
برند مایلیدی در ماه اکتبر - ماه اطلاعرسانی درباره سرطان پستان و همزمان با حضور زنان ایرانی بعد از سالها در ورزشگاه، فلسفه وجودی و مأموریت خود را که سلامت بانوان ایرانی است، در استادیوم آزادی به نمایش گذاشت. مایلیدی نشان داد که برندها میتوانند با انتقال پیام درست و اصولی، از رسانه به مثابه ابزاری برای گفتگو حول مسائل اجتماعی روز استفاده کنند، نه صرف تکرار عبارتهای تبلیغاتی در مورد محصول خودشان.
باید خاطر نشان کرد که فعالیت مایلیدی در ورزشگاه آزادی ادامه سلسله فعالیتهایی است که این برند ایرانی از سال گذشته با همکاری موسسه خیریه بهنام دهشپور آغاز کرده است.
عنوان این پویش ملی که «همه با هم به پیش برای پیشگری از سرطان پستان» نام دارد، در راستای آگاهیسازی از شایعترین سرطان میان زنان است.
با این حساب، اتفاق روز پنجشنبه را باید در توجه به مسئولیت اجتماعیای دانست که این برند ایرانی برای خود تعریف کرده و به آن عمل میکند. جا دارد که با نگاهی متفاوت دیگر شرکتها نیز ادامهدهنده حرکتهای این چنینی باشند؛ و نه تنها با تعریف درست مسئولیت اجتماعی سازمانشان، که با حضور سازنده، سهم خود را به عنوان بنگاهی اقتصادی در بالا بردن آگاهی مردم ایفا کنند.