در دومین دوره از رویداد روز بازاریابی دیجیتال چه گذشت؟
دومین رویداد روز بازاریابی دیجیتال (dmday) در تاریخ ۲۷ و ۲۸ دی ماه در مرکز همایشهای دانشگاه الزهرا برگزار شد.
ایلنا؛ دومین رویداد روز بازاریابی دیجیتال (dmday) در تاریخ ۲۷ و ۲۸ دی ماه در مرکز همایشهای دانشگاه الزهرا برگزار شد. در این روز، بیش از ۷۰۰ نفر از متخصصان، کارشناسان و علاقهمندان به حوزه بازاریابی دیجیتال حضور داشتند و در یک فضای حرفهای تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند.
این رویداد که با هدف کشف روشهای خلاقانه برای روبهرو شدن با چالشهای بازاریابی دیجیتال در عصر مدرن برگزار میشد، با حضور برندهای مطرحی همچون علیبابا، دیجیکالا، بامیلو، بیمه بازار، یکتانت، تپسی، نتبرگ و...در همایش بازاریابی دیجیتال و سخنرانی مدیران و مسئولان این برندها، رنگ و بویی کاربردی گرفت و فرصت بسیار مناسبی برای آموختن، کسب تجربه از بزرگان این صنعت، شبکهسازی با جامعه بزرگ دیجیتال مارکتینگ و به اشتراک گذاشتن تجربیات تلخ و شیرین در این مسیر پر فراز و نشیب فراهم کرد.
در روز اول رویداد، ۶ کارگاه با موضوعات ECRM، تبلیغات آنلاین و اثربخشی بیشتر، SEO-SEM، دیجیتال برندینگ، کانتنت مارکتینگ و نقش اینفوگرافیک در بازاریابی دیجیتال برگزار شد که در آنها توضیحات جامعی درباره هر کدام از این موضوعات در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفت.
رویداد روز بازاریابی دیجیتال در ساعت ۵ عصر ۲۷ دی با پنل «پارامترهای تبلیغات مدرن در شبکه های تبلیغاتی» آغاز شد. در این پنل، آقایان «حمید قنبری» مدیر بازاریابی شبکه تبلیغاتی تپسل، «علی جعفری» هم بنیانگذار و مدیر ارشد عملیاتی ادرو، «پیمان فخاریان» مدیرعامل یکتانت و «منوچهر صدری» مدیرعامل سنجاق حضور داشتند که در آن به موضوع ادتک و تاثیر اطلاعات کاربران در انتخاب نوع تبلیغات پرداخته شد.
اولین سخنرانی این رویداد با موضوع «اقیانوس آبی» توسط «محمدرضا فرحی» همبنیانگذار آکادمی چرخ ارائه شد. فرحی در این ارائه، به شکل جدید تبلیغات آنلاین و نقش آن در توسعه کسبوکارها اشاره کرد. «یاسر نثاری» مدیر بازاریابی نت برگ نیز در این رویداد از «دیجیتال برندینگ و هویت برند» گفت.
یکی از سخنرانان روز اول این رویداد، توحید علیاشرفی، مدیر عامل آژانس بازاریابی و تبلیغات برندیست و مدیر بازاریابی مجموعه علی بابا با موضوع «استراتژیهای رقابتی در بازاریابی» بود. در این سخنرانی که با استقبال مخاطبان مواجه شد، علیاشرفی درباره رقابت کسبوکارهای کوچک با مجموعههای بزرگ و روشهایی برای کسب سهم بیشتر از بازار صحبت کرد.
در روز دوم نیز مدیرعامل و هم بنیانگذار وبسایتهای چطور، ردلاین، مدیر بازاریابی استودیو کلاکت و مدیر عامل یکتانت سخنرانی داشتند.
همچنین اولین پنل روز دوم رویداد روز بازاریابی دیجیتال به اخبار و نوآوریهای دیجیکالا اختصاص داشت. در این پنل «حمیدرضا سعادتی» مدیر بازاریابی دیجیکالا به همراه «علی جعفری» مدیر ارشد عملیاتی ادرو، به دلایل همکاری این دو شرکت در زمینه افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش اشاره کردند و همچنین سعادتی خبر داد که در آینده نزدیک پلتفرم اد نتورک دیجیکالا رونمایی خواهد شد.
«گلنار مظفری» مدیر پرفورمنس مارکتینگ تپسی هم در ارائه خود به نقش بیگ دیتا و گذشته مشتریان در تصمیمات آیندهی مجموعهها اشاره کرد. همچنین «میثم کیهانی» بنیانگذار و مدیرعامل digburst، در سخنرانی خود به موضوع عدم وجود دیتا در شبکههای اجتماعی و نقش مهم دیتا در پیشرفت کسبوکار اشاره کرد.
پنل دوم این روز هم به موضوع اینفلوئنسر مارکتینگ اختصاص داشت و «آسوده امیرشجاعی» عکاس و کارگردان، «ماکان تاجیک» مشاور در مجموعه ادونچر، «متین ارشادی» مدیر بازاریابی چیلیوری، «نیلوفر غفاری» اینفلوئنسر و «عطاالله عبدالغفاری» بنیانگذار و مدیرعامل آژانس دیجیتال مارکتینگ فلیپ، به نقش اینفلوینسرهای مرتبط با هر برند در تبلیغات و دیده شدن آن پرداختند.
«آرمان فرجزاده» مدیر بازاریابی بامیلو در سخنرانی خود از کمپینهای موفق و ناموفق بامیلو گفت و «پویا رستگار و نوید خدیوی» از بنیانگذاران اسنپ کیو، در ارائهای مشترک از روزهای سخت شروع به کار و روزهای شیرین موفقیت خود صحبت کردند.
مارکتینگ در کویر لوت! عنوان سخنرانی «علیرضا شهابیان» مدیر مارکتینگ ایوند بود که در آن به موضوع تبلیغات با بودجه کم پرداخت. «محمدحسین جوادی» مدیر محصول کافه بازار نیز در این رویداد از تبلیغات در جستجو گفت.
آخرین ارائه روز بازاریابی دیجیتال به «سینا شفیعزاده» متخصص دیتا در اسنپ باکس و همچنین مدیر ارشد سابق نظربازار، با موضوع دیتا و فواید و مضرات آن اختصاص داشت.
رویداد روز بازاریابی دیجیتال با مشارکت خوبی از سمت شرکتکنندگان روبهرو شد و هشتگ dmday در روز جمعه ۲۸ دی ماه توانست به ترند روز ایران تبدیل شود. بازتاب این رویداد به حدی بود که وزیر ارتباطات در مطلبی به نقش تاثیرگذار برنامههایی مانند روز بازاریابی دیجیتال در توسعه کسبوکارهای نوپا اشاره کرد.
تیم رویداد شیرین به عنوان برگزارکننده این رویداد معتقدند هدف اصلی چنین رویدادی انتقال تجربه بومی کسب و کارها و شکل گرفتن ارتباطات و نتورکینگ و استفاده از استراتژیهاییست که در ایران توسط کسبوکارها بومی شده است و این رویداد با توجه به ارائه صاحبان کسبوکارهای ایرانی و موفق، بستری را برای این مهم فراهم میکند.