خبرگزاری کار ایران

بازی‌سازان ایرانی کافه بازار:

مسیری که بازی‌سازان اندرویدی کافه بازار طی کردند/ برای رسیدن به موفقیت از شکست رد شدیم

مسیری که بازی‌سازان اندرویدی کافه بازار طی کردند/ برای رسیدن به موفقیت از شکست رد شدیم
کد خبر : ۶۵۰۶۳۸

نداشتن سرما‌یه‌گذار، از دست دادن اعضای تیم، نداشتن تجربه، از دست دادن زمان، مشکل در توزیع بازی، نداشتن اطلاعات کافی، مشکل در زیرساخت‌ها،یک دل نبودن تیم، عدم دسترسی به بازار جهانی، تحریم‌ها و ... عواملی هستند که بازی‌سازها برای شکست به آنها اشاره کردند.

ایلنا؛ ذهن می‌تواند با شبیه‌سازی شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشد. تحقیقات نیز نشان‌داده‌اند که اگر فرد از قبل درباره موضوعی خاص اطلاعات داشته باشد؛ علاوه بر اینکه تا حدودی استرس او کاهش می‌یابد، میزان موفقیتش نیز افزایش می‌یابد. با این پیش‌زمینه کافه بازار از توسعه دهنده‌ها و بازی‌سازان اندرویدی موبایل که در نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۸ حضور دارند درخواست کرد تا با پاسخ به پرسش‌هایی، الگویی درباره‌ی مسیری که بیشتر بازی‌سازها طی می‌کنند ارائه دهند تا این مسیر برای علاقمندان به بازی‌سازی روشن‌تر باشد.

شکست تجربه است

 برای بازی‌ساز هر روز چالش‌های جدیدی به وجود می‌آید که باید با خلاقیت آنها را حل کند. بازی‌سازهای حاضر در الکام گیمز همگییا در پروژه‌ی دیگری و یا در پروژه حال حاضرشان در ابتدای کار شکست خورده‌اند؛ اما همگی موافق هستند که این شکست آنها را قوی‌تر کرده است. این دقیقا همان چیزی است که یک توسعه دهنده به آن نیاز دارد. اگر آنها دوباره تلاش نکرده بودند، در حال حاضر اینجا، در الکام گیمز حضور نداشتند.

مهم‌ترین عامل‌های شکست بازی‌سازان

نداشتن سرما‌یه‌گذار، از دست دادن اعضای تیم، نداشتن تجربه، از دست دادن زمان، مشکل در توزیع بازی، نداشتن اطلاعات کافی، مشکل در زیرساخت‌ها،یک دل نبودن تیم، عدم دسترسی به بازار جهانی، تحریم‌ها و ... عواملی هستند که بازی‌سازها برای شکست به آنها اشاره کردند. بازی‌سازها می‌گویند که شکست‌هایشان بد و تلخ بوده است، اما از همین شکست‌ها تجربه فراوان به دست آورده‌اند. سامان کاظمی از تیم لسکیپ گیمز با خنده درباره شکستش‌ می‌گوید: اگر می‌توانستیم حتما در زمان جابه‌جا می‌شدیم و اشتباهات قبل را تکرار نمی‌کردیم؛ چون در پروژه اول با بازار ایران آشنایی نداشتیم و نمی‌دانستیم که رفتار مخاطب ایرانی متفاوت است.

تجربه‌ی بازی‌سازهای موفق

شهریار ازهاریان‌فر از تیم آمیرزا می‌گوید: ما اول شکست بودیم و بعد انسان شدیم؛‌یکی از اعضای تیم ماشینش را فروخت، دیگری از مقام استاد دانشگاهی استعفا داد و در مسیرمان میلیون‌ها تومان ضرر کردیم. آمیرزا موفق‌ترین بازی کافه بازار با بیش از ۵ میلیون بار نصب است. بیژن جابری نسب از تیم بازی دور هم معتقد است که با وجود استقبال خوب کاربران در ابتدای کار ، به دلیل نداشتن سرمایه نتوانست بازی را به خوبی توسعه دهد و ۱۵ هزار کاربر را از دست داد.

البته نباید تصور کنید که در اولین قدم بازی‌ساز همیشه با شکست مواجه می‌شود. واقعیت این است که تمامی بازی‌سازان از تمام توان خود استفاده کرده‌اند؛‌ اما اوضاع همیشه آن طور که باید پیش نرفته است. به عنوان مثال تیم کیوان ملک محمدی از استدیوی گونای در اولین قدم نتیجه خوبی گرفته است. آنها در اولین تجربه توانسته‌اند اولین بازی ایرانی در کافه بازار باشند که بیش از یک میلیون دانلود داشته است.

مسیر بسیاری از بازی‌سازها از جاده خاکی‌های پر از چاله و دست انداز شکست عبور کرده است؛ اما آنها ناامید نشده‌اند. در واقع بازی‌سازی خودش یک بازی است. باید تیم‌ را جمع کنید، دانش کافی داشته باشید و از شکست و شروع دوباره واهمه نداشته باشید.

الکام گیمز تا سه‌شنبه ۹ مرداد برپا است؛ اگر به بازییا داستان‌‌های الهام بخش بازی‌سازان علاقه دارید به ما در سالن‌های۱۰ و ۱۱ نمایشگاه بین‌المللی سر بزنید، بازی کنید و از نزدیک با بازی‌سازها صحبت کنید.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز