خبرگزاری کار ایران

سرای ابریشم، راوی داستان انتخاب‌های مهم زنان

سرای ابریشم، راوی داستان انتخاب‌های مهم زنان
کد خبر : ۵۸۹۷۰۷

فاز دوم کمپین مسئولیت اجتماعی بازار فرش سرای ابریشم با عنوان «می‌خواهم انتخاب کنم، #انتخاب_تو_چیست» در سطح بیلبوردهای شهر تهران نقش بسته است که در این کمپین، چند تن از زنانی که از آنها کمتر شنیده شده ولی انتخاب‌های بزرگی در زندگی‌شان داشته‌اند، از داستان خود می‌گویند.

به گزارش ایلنا، این کمپین که از ابتدای بهمن ماه 96 در فاز اول و تیزینگ خود، تنها صورت این زنان را با شعار «می خواهم انتخاب کنم» نمایش داده بود، در این فاز اطلاعات بیشتری را در مورد هدف خود در اختیار مخاطبین قرار می‌دهد.

مخاطب و مشتری اصلی سرای ابریشم بانوان هستند ولی این بازار فرش که در بازار تهران، چهار راه سیروس قرار گرفته است، به جای اجرای کمپین‌ها و تبلیغات کلیشه‌ای و رایج تصمیم گرفت تا با یک کمپین مسئولیت اجتماعی بتواند اثری بر جامعه داشته و نقش زنان و انتخاب‌های اثرگذار آنان را بر سرنوشت خود و جامعه برجسته کند.

فاز اول این کمپین باعث واکنش‌های متفاوتی در جامعه شد و برای برخی باعث کنجکاوی هدف این کمپین گردید و از طرفی برخی به قضاوت در مورد ظاهر و پوشش این زنان پرداختند که با سبک رایج تبلیغات در ایران که از صورت افراد مشهور استفاده می‌شود، تفاوت عمده‌ای داشت.

سرای ابریشم، راوی داستان انتخاب‌های مهم زنان

سرای ابریشم، راوی داستان انتخاب‌های مهم زنان

سرای ابریشم، راوی داستان انتخاب‌های مهم زنان

 

در بیلبوردهای جدید سرای ابریشم به هدف اصلی اکران این زنان در این کمپین پرداخته شده و معرفی شده‌اند:

گلرخ بحری، بنیانگذار سایت مهربانه، یکی از زنانی است که در این طرح‌ها، انتخاب اصلی و سرنوشت ساز خود را اینگونه تشریح می‌کند: «انتخاب کرده‌ام که مهرآفرین باشم» این انتخاب اثرگذار او، توانسته به موفقیت بسیاری از پروژه‌های خیرخواهانه و اجتماعی کمک کند.

اکرم جعفری، بانوی دیگری است که رسالت اصلی خود را در زندگی «انتخاب کردم که کارآفرین باشم»‌ بیان می‌کند. خانم جعفری موسس اولین فروشگاه ویژه‌ی بانوان با نام یاعلی است که توانسته سبک متفاوتی را برای خرید زنان در ایران رقم بزند.

معصومه عطایی، زن دیگری است که اگرچه قربانی اسیدپاشی بوده ولی پس از این حادثه نه تنها از زندگی باز نمانده بلکه با اعتماد به نفس و هدف گذاری برای زندگی خود، به سفالگری و آموزش آن مشغول شده و در این راه بسیار موفق بوده است. شعار او که بر این بیلبوردهای سرای ابریشم نقش بسته از رسالت او می‌گوید: «انتخاب کردم که باز نمانم و زندگی کنم. »

روزیتا، زن دیگری است که یک دختر را به فرزندخواندگی قبول کرده و داستان زندگی بسیار جذاب و الهام‌بخشی دارد که در فازهای بعدی کمپین از آن خواهیم شنید. او در این کمپین رسالت خود با عنوان «انتخاب کردم که مادر باشم» را در معرض دید سایر بانوان قرار داده است.

دکتر محمدمهدی روحانی، مدیرعامل بازار فرش سرای ابریشم، در مورد فاز دوم این کمپین می‌گوید: «اینها بیلبوردهای تبلیغاتی نیستند، اینها داستان‌هایی الهام‌بخش در مورد تک تک زنانی است که ممکن است فامیل، دوست یا همسایه ما باشند و در مورد انتخاب‌های مهم و الهام‌بخش آنها کمتر شنیده شده است. اینها نماینده زنانی هستند که با وجود همه مسائل و مشکلاتشان، تاثیر بزرگی بر رشد و بالندگی کشور ما ایران داشته و دارند ولی انواع کلیشه‌ها یا باورهای غلط جامعه، نتوانسته آنها را از زندگی و رشد و پیشرفت باز دارد».

روحانی در پایان تاکید کرد: «سرای ابریشم، به عنوان یک کسب و کار که مخاطب آن بانوان هستند، در راستای این کمپین به روش‌های گوناگون به حمایت از داستان‌های سایر زنان ادامه خواهد داد و تلاش خواهد کرد به بالندگی و الگوسازی این بانوان کمک کند»

بانوانی که هریک انتخاب کوچک ولی اثرگذاری داشته‌اند، می‌توانند برای شرکت در کمپین «می خواهم انتخاب کنم #انتخاب_تو_چیست» به بازار فرش سرای ابریشم مراجعه و با نگارش داستان خود، در این کمپین مشارکت کنند. سرای ابریشم برآن است که علاوه بر اهدای جوایز ویژه به برترین انتخاب‌ها، ‌از انتخاب‌های موثر این زنان برای ادامه‌ی مسیر و نیل به هدفشان حمایت کند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت سرای ابریشم به آدرس www.sarayeabrisham.com و یا صفحه اینستاگرام آن به آدرس instagram.com/sarayeabrisham مراجعه و یا برای شرکت در کمپین به بازار فرش سرای ابریشم واقع در بازار، خیابان مصطفی خمینی، نرسیده به چهار راه سیروس مراجعه کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز