خبرگزاری کار ایران

همه چیز درباره جوایز استیوی؛

اسکارِ حوزه کسب و کار تلاش شرکت‌ها برای فتح آن

اسکارِ حوزه کسب و کار تلاش شرکت‌ها برای فتح آن
کد خبر : ۱۵۹۷۹۰۰

جایزه استیوی (Stevie Awards) یکی از معتبرترین جوایز جهانی در حوزه کسب‌وکار است که از سال ۲۰۰۲ برگزار می‌شود. این جایزه به دلیل ارزیابی دقیق و عمیق شرکت‌ها و نوآوری‌های آن‌ها در زمینه‌هایی همچون خدمات مشتری، توسعه کسب‌وکار، مدیریت، و سایر حوزه‌های کلیدی کسب‌وکار شناخته می‌شود. هدف از برگزاری جایزه استیوی تقدیر از دستاوردها و نوآوری‌های سازمان‌ها و افراد در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار است.

به گزارش ایلنا، جایزه استیوی (Stevie Awards) یکی از معتبرترین جوایز جهانی در حوزه کسب‌وکار است که از سال ۲۰۰۲ برگزار می‌شود. این جایزه به دلیل ارزیابی دقیق و عمیق شرکت‌ها و نوآوری‌های آن‌ها در زمینه‌هایی همچون خدمات مشتری، توسعه کسب‌وکار، مدیریت، و سایر حوزه‌های کلیدی کسب‌وکار شناخته می‌شود. هدف از برگزاری جایزه استیوی تقدیر از دستاوردها و نوآوری‌های سازمان‌ها و افراد در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار است.

این جایزه به نوعی به عنوان معیار استاندارد برای کیفیت و نوآوری در دنیای کسب‌وکار شناخته می‌شود و دریافت آن‌ها می‌تواند بهبود ارتباطات با مشتریان و افزایش اعتماد عمومی به شرکت‌ها را به همراه داشته باشد.

این جایزه در سال ۲۰۰۲ توسط مایکل گالاگر، رئیس سازمان Stevie Awards، تأسیس شد. یکی از دلایلی که جوایز استیوی را به یکی از پرطرفدارترین جوایز دنیا تبدیل کرده است اهمیت آن در حوزه کسب و کار و البته طراحی آن است که توسط شرکت طراح اسکار، امی و سایر جوایز مهم بین‌المللی انجام شده و برنده این جایزه به نوعی می‌توان گفت در حوزه‌ی کاری خودش اسکار گرفته است.

از جمله بخش‌هایی که در این مجموعه قرار دارند می‌توان به جوایز روابط عمومی، خدمات مشتریان، منابع انسانی، فناوری اطلاعات، مدیریتی، بازاریابی، انواع مختلف رسانه شامل جوایز وب، گزارش سالانه، رویداد و ویدئو، جوایز عملکرد تجاری و محصول جدید اشاره کرد.

شرکت‌های مختلف در سراسر جهان تلاش می‌کنند تا این جایزه را به‌نام خود ثبت کنند و کسب‌وکارهای ایرانی هم از این قاعده مستثنی نبوده‌اند. در ادامه نگاهی به تعدادی از برندگان این جایزه در جهان و ایران خواهیم داشت.

جایزه استیوی هر ساله با درنظرگرفتن مؤلفه‌های بسیاری ازجمله مدیریت سازمانی، برخورد با مشتریان، محصولات، خدمات و غیره به شرکت‌ها اهدا می‌شود. این جایزه دارای رشته‌های زیادی ازجمله «جایزه کسب‌وکارهای بین‌المللی» و «جایزه کسب‌وکارهای خاورمیانه و شمال آفریقا» است.

سالانه بالغ بر ۱۲ هزار کسب‌وکار از بیش از ۷۰ کشور دنیا برای دریافت جایزه استیوی نامزد می‌شوند تا با یکدیگر رقابت کنند. تعیین برندگان جایزه Stevie برعهده بیش از هزار کارشناس و متخصص در سراسر جهان است که خودشان در کسب‌وکارها فعالیت دارند.

‌داوران جایزه استیوی از بسیاری از مدیران، کارآفرینان، نوآوران و مدرسان کسب‌وکار از سراسر دنیا هستند. بیش از ۱۰۰۰ متخصص در سطح جهانی هرساله در فرایند انتخاب برندگان جایزه استیوی ایفای‌ نقش می‌کنند. تمام شرکت‌کنندگان و نامزدها نیز می‌توانند از نظرات همه داوران آگاه شوند. شرکت‌های مطرحی همچون IBM، سیسکو، مسترکارت، ادوبی و کداک از جمله دریافت‌کنندگان این جایزه معتبر بوده‌اند.

این جوایز در سال ۲۰۰۲ راه‌اندازی شد تا عموم مردم را از دستاوردها و مشارکت‌های مثبت سازمان‌ها آگاه کند و حرفه‌ای‌های عرصه‌ی کسب و کار را در سطح جهانی به همه بشناساند.این جایزه هر سال در مراسم‌های مختلف در سراسر جهان برگزار می‌شود و بیش از ۱۰ هزار نامزد از بیش از ۶۰ کشور در آن شرکت می‌کنند.

جایزه بین‌المللی کسب‌وکار (IBAs) که به دستاوردهای سازمان‌ها و افراد در هر جنبه از محل کار ارج می‌نهد، جایزه زنان در کسب‌وکار (WIBAs)، جوایز خدمات و جایزه فروش و خدمات (SSAs)، جایزه آمریکای شمالی (NASAs)، جایزه آسیا-اقیانوسیه (APAs) و جایزه اروپا، خاورمیانه و آفریقا (EMEAs) از‌جمله برنامه‌های این جایزه است.

این جایزه بر اساس یک مدل ارزیابی که شامل هشت دسته از معیارهاست، ارزیابی می‌شود که شامل رهبری که نحوه مدیریت و رهبری سازمان و تأثیر آن بر عملکرد و رضایت ذی‌نفعان را در نظر می‌گیرد، استراتژی که نحوه تعیین و اجرای استراتژی‌های سازمان و تطابق آنها با اهداف و نیازهای ذی‌نفعان را مدنظر قرار داد، مشتریان که نحوه شناسایی و ارضای نیازها و انتظارات مشتریان و ایجاد رابطه قوی و پایدار با آنها را مورد بررسی قرار می‌دهد، کارکنان که نحوه جذب، توسعه، انگیزه‌بخشی و حفظ کارکنان و ایجاد فرهنگ و محیطی مناسب برای آنها را در نظر دارد.

همچنین فرایندها، محصولات و خدمات که به نحوه طراحی، اجرا، بهبود و نوآوری فرایندها، محصولات و خدمات سازمان و ارزش‌آفرینی برای ذی‌نفعان اشاره دارد، مسئولیت اجتماعی که نحوه تعامل سازمان با جامعه و محیط زیست و تأثیر مثبت آن بر رفاه و پایداری را مورد بررسی قرار می‌دهد و همچنین نتایج مشتریان که به نحوه اندازه‌‌گیری و ارزیابی عملکرد سازمان از دیدگاه مشتریان و رضایت آنها از محصولات و خدمات می‌پردازد.

نتایج کارکنان که به نحوه اندازه‌گیری و ارزیابی عملکرد سازمان از دیدگاه کارکنان و رضایت آنها از شرایط و فرصت‌های کاری اشاره می‌کند، نتایج جامعه که نحوه اندازه‌گیری و ارزیابی عملکرد سازمان از دیدگاه جامعه و محیط زیست و تأثیر آن بر رفاه و پایداری را در نظر دارد و در نهایت نتایج مالی که به نحوه اندازه‌گیری و ارزیابی عملکرد سازمان از دیدگاه سهامداران و سایر ذی‌نفعان مالی و تولید ارزش برای آنها اشاره دارد، است.

برای ارزیابی هر دسته از معیارها، یک داوری متشکل از کارشناسان و متخصصان حوزه‌های مختلف کسب‌وکار انتخاب می‌شود. این داوران بر اساس مستندات و اطلاعاتی که سازمان‌ها و افراد نامزد جایزه ارائه می‌دهند، به آنها امتیاز می‌دهند.

همچنین داوران ممکن است بازدیدهای میدانی از سازمان‌ها و مصاحبه‌های شخصی با افراد انجام دهند تا از صحت و دقت اطلاعات اطمینان به ‌دست آورند. در نهایت، بر اساس مجموع امتیازات هر دسته از معیارها، برندگان جایزه استیوی در هر برنامه و دسته‌بندی مشخص می‌شود.

تاکنون شرکت‌هایی مانند شرکت اپل برای تولید محصولات آیفون، گوگل برای خدمات گوگل‌مپس، آمازون برای آمازون‌پرایم، و همچنین ایرباس، برای تولید ایرباس A۳۵۰ XWB و همچنین نتفلیکس توانستند جایزه استیوی را به ‌دست آورند.

این مراسم بیست و نهم بهمن ماه آغاز خواهد شد و تا سیزدهم اسفند ادامه دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز