خبرگزاری کار ایران

میکروسمنت سرویس بهداشتی صفر تا صد!

میکروسمنت سرویس بهداشتی صفر تا صد!
کد خبر : ۱۵۴۷۷۲۷

این روزها به وفور اسم میکروسمنت را شنیده‌اید اما شاید میکروسمنت سرویس بهداشتی برای شما عجیب بوده باشد. به صورت کلی از میکروسمنت هم در ساخت نمای بیرونی، هم در دکوراسون داخلی و همچنین برای بازسازی مکان‌ها استفاده می‌کنند. با هر هدفی که باشد میکروسمنت می‌تواند گزینه مناسبی در طراحی مدرن باشد، مخصوصا در طراحی یا بازسازی سرویس بهداشتی بدون شک بهترین گزینه است. بارزترین کاربرد میکروسمنت در سرویس بهداشتی پاکیزگی بیشتر فضا است چرا که میکروسمنت اصلا درزی ندارد و به‌صورت یکنواخت روی سطح قرار می‌گیرد.

این روزها به وفور اسم میکروسمنت را شنیده‌اید اما شاید میکروسمنت سرویس بهداشتی برای شما عجیب بوده باشد. به صورت کلی از میکروسمنت هم در ساخت نمای بیرونی، هم در دکوراسون داخلی و همچنین برای بازسازی مکان‌ها استفاده می‌کنند. با هر هدفی که باشد میکروسمنت می‌تواند گزینه مناسبی در طراحی مدرن باشد، مخصوصا در طراحی یا بازسازی سرویس بهداشتی بدون شک بهترین گزینه است. بارزترین کاربرد میکروسمنت در سرویس بهداشتی پاکیزگی بیشتر فضا است چرا که میکروسمنت اصلا درزی ندارد و به‌صورت یکنواخت روی سطح قرار می‌گیرد. اما اگر می‌خواهید بیشتر درمورد میکروسمنت سرویس بهداشتی و حمام بدانید با ادامه مقاله همراه باشید. 

میکروسمنت سرویس بهداشتی چیست؟

همان‌طور که گفته شد میکروسمنت نامی نیکو در طراحی، ساخت و بازسازی مدرن ساختمان است. پس بهتر است بیشتر در مورد آن بدانید، و با کاربرد آن را در سرویس بهداشتی آشنا شوید تا بتوانید تجربه خرید میکروسمنت را از بهترین برند را داشته باشید. سمنت نام انگلیسی سیمان است که قطعا در مورد آن اطلاعاتی دارید. اما میکروسمنت ترکیبی از سیمان و رزین‌هایی بر پایه آب است که جزو خانواده پلیمری به‌حساب می‌آید. میکروسمنت از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار است و ظاهری زیبا و مدرنی را به فضا می‌بخشد که ابتدا برای نمای بیرون ساختمان به کار می‌رفت اما با گذشت زمان از میکروسمنت در طراحی داخلی مخصوصا سرویس بهداشتی و حمام هم استفاده می‌شود. باید بدانید میکروسمنت خاصیت چسبندگی دارد که به‌راحتی روی کاشی و سرامیک در سرویس بهداشتی هم قابل اجرا است و تنها کافی است که پوششی 3 میلی متری از آن را روی محل موردنظر به‌کار ببرید. به‌دلیل رطوبت زیادی که در سرویس بهداشتی و حمام وجود دارد هر نوع پوششی که استفاده کنید ممکن است دچار خرابی و فرسودگی شود. اما میکروسمنت خاصیت ضد آب دارد و همین مسئله پوشش را دربرابر آسیب‌دیدگی ناشی از آب و رطوبت محافظت می‌کند. 

مزایای اجرای میکروسمنت سرویس بهداشتی

در این بخش به بررسی دقیق‌تر بهترین برند میکروسمنت و مزایای اجرای آن در سرویس بهداشتی می‌پردازیم. 

• یکدست بودن: اولین ویژگی میکروسمنت که حتی با دیدن آن هم متوجه خواهید شد یکدست و یک رنگ بودن آن است. چرا که اصلا درز یا شکافی ندارد و همین امر باعث شده تا بهترین گزینه در ساخت یا بازسازی سرویس بهداشتی و حمام باشد. درز بین کاشی و سرامیک یا هر نوع دیگر از تایل‌ها محل تجمع انواع میکروب و باکتری است که به مرور زمان باعث ایجاد بوی بد و همچنین بیماری خواهد شد.  

• ضد آب بودن: با ترکیب سیمان و رزین مقاومت میکروسمنت در برابر آب و رطوبت افزایش پیدا می‌کند که بازهم بهترین گزینه برای پوشش سرویس بهداشتی خواهد بود. این نوع پوشش از لحاظ ماندگاری طول عمر بیشتری دارد و کمتر دچار فرسایش می‌شود. 

• مدرن بودن: طراحی جدید بیشتر سمت و سوی کلاسیک و ساده‌ای به خود گرفته است و به همین علت میکروسمنت در طراحی مدرن مورد استقبال طراحان به‌نام قرار گرفته است. 

• ضخامت خیلی کم: تنها یک لایه 3 میلی متری از میکروسمنت برای پوشش سطوح کافی است تا به طرح دلخواهی که می‌خواهید برسید. 

• قابلیت اجرای آن روی هر نوع پوششی: شما می‌توانید از میکروسمنت روی هر سطحی که مورد نیاز است استفاده کنید. به این منظور که میکروسمنت  در نوسازی سرویس های بهداشتی قابل اجرا است و شما می‌توانید حتی روی همان کاشی‌های قدیمی اجرا کنید بدون اینکه نیازی به تخریب فضا داشته باشید.

• قابلیت رنگ پذیری: میکروسمنت به تنهایی به رنگ فیلی یا طوسی است اما به چندین روش می‌توانید به رنگ دلخواهتان میکروسمنت را اجرا کنید.  اگر رنگ خاصی مدنظر دارید می‌توانید میکروسمنت را به هر رنگی که می‌خواهید رنگ کنید. یا به دلیل سفارشی بودن میکروسمنت‌، می‌توانید آن را به رنگ دلخواهتان سفارش دهید. 

میکروسمنت سرویس بهداشتی صفر تا صد!

 

آیا میکروسمنت در کف سرویس بهداشتی لغزنده است؟

اگر تاکنون از سیمان برای پوشش مکانی استفاده کرده باشید متوجه می‌شوید که بافتی زبری دارد. اما میکروسمنت بافت نرم‌تری دارد و برای هر مکانی هم قابل استفاده است، مخصوصا برای پوشش سرویس بهداشتی. چرا که یکدست است و همچنین شست‌وشو راحت‌تری هم دارد. اما یک نگرانی وجود دارد که با همه ویژگی‌های مثبت، آیا میکروسمنت در کف سرویس بهداشتی لغزنده است یا خیر. اصلا جای نگرانی نیست. به چند دلیل می‌توان گفت که میکروسمنت پوشش ایمن برای سرویس بهداشتی است. اولین مورد اینکه میکروسمنت ضدآب است و چون درزی هم ندارد به هیچ عنوان باعث تجمع آب در کف سرویس بهداشتی و حمام نمی‌شود. و نکته بعدی این است که برای استفاده از میکروسمنت برای کف دستشویی و حمام معمولا از پوشش مازاد تحت عنوان میکروبیس استفاده می‌کنند. میکروبیس سنگدانه‌های نسبتا درست‌تری دارد که از لغزش جلوگیری می‌کند. 

نحوه نصب میکروسمنت سرویس بهداشتی 

شرکت آشیان نو با یک دهه سابقه‌ی درخشان و حرفه ای در زمینه تولید و اجرای محصولات بتنی ازجمله میکروسمنت، بتن اکسپوزو رزین باند برای نصب و اجرا میکروسمنت سرویس بهداشتی نکات ریز اما بسیار مهمی را مطرح می‌کند که با دانستن آن‌ها اجرای دقیق‌تر و تمیزتری داشته باشید. 

1. پاکسازی سطح: قبلا از پاشش مواد میکروسمنت، کف یا دیوار سرویس بهداشتی را به خوبی تمیز کنید تا عاری از هر گونه گرد و غبار باشد. اگر قرار است سرویس بهداشتی را بازسازی کنید، سطح روی کاشی و سرامیک را به خوبی تمیز کنید و اجازه دهید سطح مورد نظر به‌طور کامل خشک شود. 

2. استفاده از پرایمر: زمانی که سطح سرویس بهداشتی پاکسازی و سپس خشک شد، یک لایه پرایمر روی سطح بکشید. پرامیر اولین ماده‌ای است که برای پوشش میکروسمنتی از آن استفاده می‌شود تا چسبندگی لازم بین سطح و میکروسمنت را ایجاد کند. نوع  پرایمر با توجه به نوع سطح متفاوت است. پس در نظر داشته باشید که اگر سطح کاشی و سرامیک است یعنی سطحی غیرجاذب است و باید از پرایمری چون Primacem Plus استفاده کنید. اما اگر سطح قبلی بتنی است این نوع سطح جاذب محسوب می‌شود و نسبتا چسبندگی بهتری دارد و بهتر است پرامیری مانند Primacem Abs به‌‎کار ببرید. 

3. اجرای لایه اول میکروسمنت: بیس میکروسمنت اولین لایه از میکروسمنت است. بعد از پرایمر بیس میکروسمنت را اجرا کنید و سپس از توری فایبرگلاس استفاده کنید. به‌کار بردین این نوع توری در استحکام میکروسمنت در برابر آسیب و ترک در بلند مدت جلوگیری می‌کند. در ادامه، اجازه دهید بیس میکروسمنت خشک شود. پس از خشک شدن کامل، سطح را سنباده بزنید تا یکدست شود. 

4. اجرای لایه دوم میکروسمنت: لایه اصلی یا رویی میکروسمنت را روی سطح پاشش کنید. اگر رنگی بجز رنگ اصلی میکروسمنت درنظر دارید مواد این لایه را باید با رنگدانه مدنظر مخلوط کنید. سطح را کاملا با لایه دوم میکروسمنت بپوشانید اجازه دهید خشک شود. 

5. استفاده از تاپ کوت: تاپ کوت یک نوع لایه محافظتی روی میکروسمنت است چرا که باعث می‌شود میکروسمنت ضدآب شود و به دنبال آن از لغزنده بودن آن می‌کاهد.

میکروسمنت سرویس بهداشتی صفر تا صد!

سخن نهایی

میکروسمنت سرویس بهداشتی یکی از جدیدترین پوشش‌ها برای کف، دیوار و حتی سقف هم به‌کار می‌رود و جدیدا در بازسازی منازل هم استفاده از میکروسمنت مورد استقبال بی‌شماری قرار گرفته است. میکروسمنت به‌صورت یک تکه است، در برابر فشار، رطوبت و دما مقاوم است و قابلیت رنگ‌پذیری دارد. اما در انتخاب و خرید بهترین نمونه میکروسمنت پیشنهاد می‌کنیم به سایت کارخانه آشیان نو مراجعه کنید. 

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز