خبرگزاری کار ایران

کاربرد ساعت هوشمند

کاربرد ساعت هوشمند
کد خبر : ۱۵۳۴۲۹۳

در این مقاله با اسمارت واچ آشنا می شوید و به صورت کامل کاربرد ساعت هوشمند تیتر شده و توضیح داده شده است. بعد از پایان این مقاله می توانید تصمیم بگیرید که ساعت هوشمند برای شما مناسب است یا خیر.

این روزها که به عصر تکنولوژی معروف است، گجت های پوشیدنی جالبی مثل ساعت هوشمند، عینک هوشمند، هدفون های بی سیم، دستبند هوشمند، کفش و لباس های هوشمند و... روانه بازارهای جهانی شده که هریک از آنها توانسته با محبوبیت خاصی از سمت مردم رو به رو شود اما تنها گجتی که بیشترین طرفدار را در جهان به خود اختصاص داده، ساعت هوشمند است.

ساعت های هوشمند به نسبت باقی گجت ها به دلیل دارا بودن امکانات و قابلیت های بیشتر، مورد استقبال قرار گرفته و می توان گفت از پرفروش ترین های هرسال کمپانی ها به حساب می آید. اگر میخواهید بدانید که خرید ساعت هوشمند می تواند ارزشمند باشد یا خیر، ما امروز در این مقاله می خواهیم کاربرد ساعت هوشمند را به طور دقیق و کامل بررسی کنیم تا با مطالعه این مقاله، درباره خرید آن ها تصمیم بهتری بگیرید.

منظور از ساعت های هوشمند چیست؟

معمولاً اولین سوال پیش از خرید، این است که ساعت هوشمند چیست؟ هوشمند بودن آن به چه معناست؟ مزایا و معایب آن چیست؟ چه کاربردهایی دارد؟ مشکلات ساعت هوشمند چیست؟ آیا همه می توانند از این ساعت ها استفاده کنند؟ و...

کاربرد ساعت هوشمند

ساعت هوشمند یا اسمارت واچ با ساعت های کلاسیکی که از موتور های حاوی چرخ دنده و عقربه ها و... دارند، تفاوت زیادی دارد که عمده ترین و مهم ترین تفاوت آن ها هم در کاربری شان است؛ ساده تر بگوییم ساعت های کلاسیک تنها ساعت و بعضاً تقویم را به شما نمایش می دهند اما اسمارت واچ ها، علاوه بر نمایش ساعت و تقویم، امکانات بیشتری را به شما ارائه می دهد که از طریق نمایشگر لمسی، می توانید بهترین تجربه را از یک ساعت داشته باشید.

ساعت هوشمند (Smart Watch) چه کاربردهایی دارد؟

اتصال به موبایل

مهم ترین کاربرد آن، اتصال به تلفن همراه است. همانطور که این روزها تلفن همراه از مهم ترین و پرکاربردترین آلات پیشرفتهء تکنولوژی محسوب می شود، مردم روزانه چندین ساعت خود را با آن می گذارند. استفاده های زیادی از تلفن همراه می شود که شامل ارتباطات صوتی و تصویری، پرداخت های بانکی، پرداخت قبوض، سرگرمی ها، تصویربرداری و فیلمبرداری، مسیریابی (GPS)، نت برداری و ... می شود.

با این تفاسیر، به همراه داشتن تلفن همراه لازم و ضروری است؛ اما گاهی پیش می آید که فرصت چک کردن موبایل نیست؛ مثلاً اگر در مترویی باشید که مملو از جمعیت است، استفاده از گوشی موبایل چندان کار راحتی نیست؛ از این رو کاربرد ساعت هوشمند در اینجا خودش را نشان می دهد. اما چگونه؟ وقتی قبل از ورود به مترو، گوشی و ساعت را از طریق بلوتوث یه یکدیگر وصل کرده باشید، ساعت هوشمند شما حکم گوشی دوم شما را دارد.

شما می توانید به جای درآوردن گوشی، أکثر کارهایتان را (البته با توجه به مدل ساعت)، انجام دهید. عمده ترین کاربرد آن ها در اتصال، برقراری ارتباطات بوده که تماس تلفنی و پیامک ها را می توانید بدون استفاده از موبایل، کنترل کنید. در این میان ساعت های هوشمند سیم کارت خور مانند یک گوشی اندرویدی امکانات کامل را به شما می دهند و کاربردی ترین نوع ساعت هوشمند به شما می آیند.

کاربرد ساعت هوشمند

نمایش ساعت و تاریخ

از اصلی ترین کاربرد هر ساعتی (چه هوشمند چه کلاسیک) ارائه دقیق زمان و تاریخ است؛ در ساعت های هوشمند شما این امکان را دارید که واچ فیس های موردعلاقه خود را گزینش و بر روی نرم افزار ساعت کرده و استفاده کنید. واچ فیس همان طرح های مختلفی از نمایش ساعت هاست که معمولاً در نرم افزار های مخصوص کمپانی قابل مشاهده و نصب است. شما می توانید پس از اتصال ساعت به موبایل، واچ فیس های مختلف و متنوعی را طبق سلیقه در نرم افزار مربوطه، انتخاب و نصب کنید.

پایش سلامتی

از کاربردهای دیگر اسمارت واچ ها، ردیابی وضعیت سلامت شماست. درواقع به واسطه وجود نرم افزارهای اختصاصی ساعت و نیز وجود سنسورهایی، می توانید به طور دقیق از میزان ضربان قلب، اکسیژن خون و فشار خون با خبر شوید.

یادآوری به انجام ورزش یکی از برنامه های این ساعت هاست که به شما اعلام می کنند که اکنون وقت انجام ورزش است؛ ساعت حین انجام پیاده روی و دیگر ورزش ها، تعداد گام ها و مواردی که گفتیم را به طور کامل و دقیق بررسی کرده و به شما نمایش می دهد.

دسترسی به اعلانات

همانطور که در بخش اتصال به موبایل گفتیم، مهم ترین کاربرد ساعت هوشمند، نمایش اعلان ها (نوتیفیکیشن ها)ی موبایل است. اگر ساعت قابلیت اتصال به اینترنت را هم داشته باشد شم می توانید به نوتیفیکیشن هایی که از واتساپ و تلگرام و... ارسال می شود، بدون نیاز به روشن کردن گوشی، پاسخ دهید.

کنترل موسیقی و رسانه های صوتی و تصویری

از کاربردهای محبوب آن ها می توان به کنترل پخش فایل های صوتی و تصویری پرداخت. با اتصال به گوشی هوشمند، فایل های موردنظر می تواند به اسمارت واچ منتقل شود تا از طریق ساعت بتوانید از این فایل های صوتی و تصویری اعم از موزیک، پادکست، عکس ها و فیلم ها استفاده کنید؛ البته هرچند که بحث کنترل رسانه به ظرفیت حافظه ساعت ها بستگی دارد.

مسیریابی و GPS

استفاده از ساعت به عنوان مسیریاب، می تواند حین رانندگی، دویدن، پیاده روی، دوچرخه سواری و... مناسب و کاربردی باشد. در برخی از ساعت ها که قابلیت نصب نرم افزار دارند، می توان اپلیکیشن های مسیریابی مثل ویز را نصب و از طریق برقراری اینترنت و لوکیشن، مسیریابی را به طور دقیق و آسان انجام داد.

 نمایشگر کوچک ساعت نسبت موبایل، این حسن را دارد که جزئیات مهم مسیریابی، به راحتی قابل مشاهده هستند و می توان حین رانندگی و دوچرخه سواری متوجه مسیر شد.

کاربرد ساعت هوشمند

یادآورها و هشدارها

این مورد توسط نرم افزارهای اختصاصی نصب شده در ساعت انجام می شود؛ از این رو شما می توانید جلسات مهم کاری، مصرف داروها، انجام کارهای روزانه، زمان پرداختی ها و... را در این برنامه ثبت و زمان یادآوری آن ها را مشخص کنید تا ساعت طبق برنامه های شما، یادآوری ها را همراه با ویبره (به لرزه درآمدن) و پخش صدا، انجام دهد. این مورد از موارد پرکاربرد در ساعت های هوشمند محسوب می شود.

جمع بندی

از میان کاربردهای فراوان، در این مقاله سعی شد بهترین و البته مهم ترین کاربردهای یک ساعت هوشمند را بیان کنیم تا اگر قصد خرید یک اسمارت واچ را داشته باشید علاوه بر مشکلات ساعت هوشمند، کاربردهای آن ها را هم در نظر داشته باشید. لازم به ذکر است تمامی مواردی که گفته شد، بستگی دارد به برند و مدل و صدالبته فروشگاهی که این ساعت را خریداری می کنید.

 این روزها فروشگاه های اینترنتی بسیاری مشغول به فروش محصولات و ارائه خدمات به صورت آنلاین هستند اما اعتبار آن ها مهم ترین مسئله در خرید وسایل الکترونیکی مهمی مانند ساعت هوشمند است که ما فروشگاه اینترنتی اسمارت واچ استور را به شما معرفی می کنیم که علاوه بر فروش محصولات گارانتی دار، ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی قوی در مشاوره های پیش از خرید و پس از خرید، از برجسته ترین ویژگی های آن محسوب می شود؛ بنابراین انتخاب یک ساعت با کیفیت در هر بازه قیمتی، می تواند به تجربه خوشایند شما منجر شود.

 

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز