خبرگزاری کار ایران

تاثیر معدل در قبولی کنکور چقدر است ؟

تاثیر معدل در قبولی کنکور چقدر است ؟
کد خبر : ۱۵۲۴۱۱۵

تاثیر معدل در قبولی کنکور یکی از مهم ترین سوالات داوطلبان کنکور سراسری است. در سال های گذشته کنکور سراسری تغییرات بسیار زیادی کرده است که یکی از مهم ترین آن ها مربوط به سوابق تحصیلی و تاثیر معدل می باشد. تاثیر معدل در کنکور افزایش یافته و به همین دلیل اهمیت آن چندین برابر شده است. با توجه به این تغییرات گسترده، داوطلبان باید از جزییات مربوطه اطلاع کامل داشته باشند تا در این زمینه با مشکلی مواجه نشوند. برای اطلاع از تاثیر معدل در قبولی کنکور می توانید این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و یا با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 

تاثیر معدل در قبولی کنکور

در سال های گذشته معدل تاثیر کمی در کنکور داشت و داوطلبان کنکور باید بیشترین تمرکز خود را بر روی آزمون کتبی سنجش می گذاشتند. داوطلبانی که در متوسطه دوم معدل بالایی نداشتند نیز می توانستند با تلاش و کوشش در یک سال کنکور رتبه عالی کسب نمایند. 

اما در حال حاضر تاثیر معدل در قبولی کنکور تغییراتی کرده است و در نتیجه این تغییرات اهمیت آن نیز بسیار زیاد شده است به طوری که داوطلبان برای قبولی در رشته ها و دانشگاه های برتر کشور به معدل بالایی نیز احتیاج خواهند داشت.

داوطلبان کنکور باید از این مساله به طور دقیق اطلاع داشته باشند تا در صورت لزوم اقدامات لازم برای بهبود معدل خود را انجام دهند. برای اطلاع از نحوه بهبود معدل در کنکور سراسری می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

حتما بخوانید: انتخاب رشته کنکور

 

نحوه اعمال سوابق تحصیلی در کنکور سراسری

طبق آخرین تصمیم گیری های شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد تاثیر معدل در قبولی کنکور، در سال ۱۴۰۴ تاثیر معدل در کنکور سراسری به ۶۰ درصد به صورت قطعی می رسد. معدل داوطلبان همان معدل نهایی دیپلم است که در هر دو نوبت آزمون برای داوطلبان محاسبه می شود. 

در کنکور سراسری ۱۴۰۴، سهم سوابق تحصیلی دروس عمومی 30 درصد و سهم سوابق تحصیلی دروس اختصاصی نیز 30 درصد می باشد. سهم کنکور یا همان آزمون سراسری نیز 40 درصد خواهد بود.

داوطلبان بایددر هنگام درج معدل خود در فرم ثبت نام دقت کامل را داشته باشند و در غیر این صورت با مشکلات جدی مواجه خواهند شد. در صورت بروز مشکل در درج اطلاعات ثبت نامی کنکور سراسری می توانید با مشاوران مجموعه دانتل کو تماس بگیرید. 

 

تاثیر قطعی سوابق تحصیلی برای کدام داوطلبان مشکل ایجاد می کند؟

کسب موفقیت و معدل ۲۰ در امتحانات نهایی بسیار راحت تر از کنکور سراسری است به طوری که هر ساله افراد بسیار کمی در کنکور موفق به کسب درصد ۱۰۰ در تمامی دروس خود می شوند. پس داوطلبانی که معدل بالایی دارند (بیشتر از ۱۴) در این رقابت تا حدی جلوتر هستند. 

اما داوطلبانی که نمرات پایینی در معدل خود کسب کرده اند باید نگران این موضوع باشند و راهکاری برای بهبود معدل خود بیندیشند. تاثیر معدل در قبولی کنکور به صورت قطعی یعنی در صورت پایین بودن معدل، رتبه داوطلب افت می کند و این می تواند نتیجه یکسال زحمت داوطلب را به طور کامل به هدر بدهد. 

از سوی دیگر داوطلبانی که تغییر رشته داده و در برخی دروس سوابق تحصیلی ندارند نیز باید نگران این مساله باشند و هرچه سریع تر برای ایجاد سوابق تحصیلی و معدل ایجاد کنند. راهکار افزایش معدل در کنکور سراسری شرکت در آزمون ترمیم معدل می باشد. در صورتی که قصد ترمیم معدل دارید، می توانید از مشاوران تحصیلی مجموعه دانتل کو کمک بگیرید. 

جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرامدر سرچ تلگرام عبارت " مشاوره تحصیلی دانتل کو " جست و جو و عضو شوید.

 

مشمولان تاثیر معدل در کنکور سراسری

داوطلبان کنکور سراسری در دو دسته داوطلبان نظام قدیم و نظام جدید قرار می گیرند. بسیاری از داوطلبان نظام قدیم بر این باورند که سوابق تحصیلی برای آن ها تاثیری ندارد و تنها نمره آزمون سراسری برای شان محاسبه می شود. 

اما این باور بسیار غلط است و تمامی داوطلبان کنکور سراسری (نظام آموزشی قدیم و جدید) مشمول سوابق تحصیلی بود و تاثیر معدل در قبولی کنکور برای همه آن ها به میزان ۶۰ درصد می باشد.

به همین دلیل لازم است داوطلبان نظام قدیم که معدل بالایی ندارند نیز برای ایجاد سوابق تحصیلی و بهبود معدل خود اقدام نمایند. داوطلبان نظام قدیم که در مورد تغییرات کنکور سراسری اطلاع دقیقی ندارند، می توانند با مجموعه دانتل کو تماس گرفته و با مشاوران تحصیلی صحبت نمایند. 

حتما بخوانید: ثبت نام بدون کنکور

 

راهکار افزایش معدل برای کنکور سراسری

داوطلبان نظام آموزشی جدید که هنوز در امتحانات نهایی شرکت نکرده اند، می توانند با تلاش بیشتر در سال پیش رو، نمره بالایی در امتحانات نهایی کسب نمایند و تاثیر معدل در قبولی کنکور را برای خود افزایش دهند. 

از سوی دیگر داوطلبانی که در امتحانات نهایی شرکت کرده و یا سوابق تحصیلی مناسبی ندارند، می توانند در آزمون ترمیم معدل شرکت کنند تا نمرات شان بهبود یابد. داوطلبان تنها یکبار امکان شرکت در آزمون ترمیم معدل را دارند پس بهتر است با کمک گرفتن از متخصصان این حوزه اطلاعات لازم را به دست آورند. مشاوران مجموعه دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. 

 

مشاوره تاثیر معدل در قبولی کنکور

تاثیر معدل در آزمون سراسری ۱۴۰۴ به ۶۰ درصد به صورت قطعی می رسد و تمامی داوطلبان کنکور شامل داوطلبان نظام جدید و قدیم نیز مشمول آن می شوند. تاثیر قطعی معدل به این معناست که بالا بودن معدل منجر به ارتقا رتبه کنکور و پایین بودن معدل نیز منجر به افت رتبه خواهد شد. 

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در زمینه تاثیر معدل در قبولی کنکور برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی صحبت کرده و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید. متخصصان مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا در این زمینه یاری تان کنند. برای دریافت مشاوره در زمینه کنکور سراسری می توانید با مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با شماره 02191005066 تماس بگیرید. 

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز