خبرگزاری کار ایران

جاذبه‌های گردشگری مالزی: از برج‌های دوقلوی پتروناس تا جزایر لنکاوی

جاذبه‌های گردشگری مالزی: از برج‌های دوقلوی پتروناس تا جزایر لنکاوی
کد خبر : ۱۵۱۰۵۹۸

واقعیت این است که رد پای مدرنیته را می‌توانید در سراسر نقاط دنیا مشاهده کنید. شهرها، کشورها تبلیغات، نوع پوشش و رفتار، نحوه زندگی و تمام جوانب زندگی ما با مدرنیته عجین شده است. در این بین کم نیستند نقاطی از جهان که به شدت خود را با تغییرات این موج عظیم هماهنگ کرده‌اند. مثلا کشورهایی مثل کشور مالزی با شهرهای مختلفی مثل کوالالامپور و سنگاپور که به خوبی توانسته بر این موج سوار شده و از آن بهره‌های فراوانی ببرند.

تور مالزی برای ملاقات با جاذبه‌های گردشگری آن

تور مالزی می‌تواند نظر شما نسبت به این کشور را تغییر دهد. اگر قرار باشد قبل از شروع این سفر کمی بیشتر در مورد جاذبه‌های مالزی بدانید، پس بهتر است که تا انتهای این مطلب را مطالعه کنید. چون قرار است شما را با شگفتی‌های عجیب و غریبی روبرو کنیم.

برج‌های پتروناس یا برج‌های دوقلوی مالزی

اولین جاذبه که در تور مالزی حتماً باید از آن دیدن کنید، برج‌های دوقلوی کوالالامپور هستند. این برج‌ها که تا پیش از سال ۲۰۰۴ میلادی لقب مرتفع‌ترین بناهای جهان را به خود اختصاص داده بودند، هنوز هم در این لیست حضور دارند، اما دیگر در صدر آن نیستند؛ یکی از دیدنی‌های کوالالامپور که خیلی از افراد این شهر و کشور را صرفا با برج‌های پتروناس می‌شناسند.

این 2 برج در ۸۸ طبقه طراحی و ساخته شده‌اند و کاملاً بتنی هستند. نمای این برج‌ها شیشه‌ای و فولادی همراه با نقوش اسلامی در تزیینات است که کاملا به واسطه یک راهرو هر دو بنا به هم متصل هستند و همین موضوع شهرت آن‌ها را صد چندان کرده است. ظاهر لوکس و بسیار مجلل این برج‌ها از همان ابتدای ساخت سبب شد که نگاه‌های زیادی به سمت آن‌ها خیره شود. این برج‌های دوقلو دقیقاً در طبقات ۴۱ و ۴۲ به یکدیگر متصل هستند و یک پل هوایی این اتصال را انجام می‌دهد.

در این دو برج کاربری‌هایی مانند مراکز تفریحی و فروشگاه‌های متعدد تعبیه شده‌اند و همگی در کنار هم این برج‌های دوقلو را به جذاب‌ترین جاذبه منحصر به فرد کوالالامپور تبدیل کرده‌اند. این برج‌ها هر روز از ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح الی ۸:۳۰ دقیقه شب برای بازدید عموم باز بوده و شما با تهیه بلیط می‌توانید از فضای داخلی آن‌ها دیدن کنید.

جاذبه‌های گردشگری مالزی: از برج‌های دوقلوی پتروناس تا جزایر لنکاوی

غارهای تودرتوی باتو

جاذبه‌های گردشگری مالزی: از برج‌های دوقلوی پتروناس تا جزایر لنکاوی

در ادامه رزرو تور مالزی تصمیم داریم شما را با یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر این کشور آشنا کنیم. سنگاپور یک جاذبه تاریخی، مذهبی و طبیعی جاودانه و مسحور کننده دارد با نام غار باتو که مجموعه‌ای از غارها محسوب می‌شود. واقعیت این است که مالزی یک پَک کامل از تمام دین‌ها و مذاهب را در خود جای داده است. مسلمانان، یهودیان، هندوها، بودایی‌ها، مسیحیان و تمام ادیانی که پیروان خود را دارند و در عین تفاوت در اعتقادات و مذهب، دوستانه در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

جالب است بدانید که بخش اعظم جمعیت کشور مالزی را هندوها تشکیل می‌دهند و مکان‌های مذهبی متعددی برای عبادت خود دارند. مجموعه غارهای باتو از جمله مکان‌های مذهبی هندوها هستند که در آن‌ها شما با یک مجسمه عظیم الجثه از خدای هندوها در بدو ورودی روبرو می‌شوید. این مجسمه با رنگ طلایی و قامت کشیده خود به قدری شما را مسحور می‌کند که باورش برایتان سخت خواهد بود.

هندوهای ساکن در مالزی بر اساس مناسبت‌هایی که دارند از این کوه‌ها بالا رفته و خود را به غارهای عبادتگاهی باتو می‌رسانند. بافت داخلی این غارها کاملاً آهکی است و ترکیب غارها کنار هم صحنه‌هایی عجیب و تماشایی را خلق کرده است. توصیه می‌کنیم که حتماً در اعیاد و مناسبت‌های مختلف هندوها از این غار دیدن کنید.

پارک زیبا و ملی باکو

جاذبه بعدی که در تور مالزی حتماً باید از آن دیدن کنید، پارک ملی باکو نام دارد. یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های طبیعی و گردشگری مالزی که برای عاشقان طبیعت می‌تواند تجربه شگفت‌انگیزی باشد. این پارک مساحت بزرگی ندارد، اما تنوع گسترده جانوری و طیف وسیع حیواناتی که در آن وجود دارند، سبب شده که فضای پارک به یکی از پرجاذبه‌ترین دیدنی‌های طبیعی در مالزی تبدیل شود.

برای مثال، در این پارک با یک نوع خاص میمون از نزدیک آشنا می‌شوید که بسیار نادر و کمیاب بوده و البته کمی هم عجیب و غریب است. افرادی که برای مشاهده جاذبه‌های طبیعی این پارک عازم مالزی می‌شوند، از حضور در جنگل‌های بارانی، حیات وحش بکر، سواحل نقره‌ای و آبشارهای پرتلاطم آن لذت برده و خاطرات زنده‌ای را در ذهن خود ثبت می‌کنند. جالب است بدانید که مسیرهای متعدد پیاده‌روی هم در این پارک وجود دارند. شما می‌توانید با قدم زدن در میان جنگل‌های رویایی پارک ملی باکو، بیشتر از حضور خود در این مکان لذت ببرید.

مجمع‌الجزایر زیبای لنکاوی

شاید تا به حال نام جزایر لنکاوی را شنیده باشید. اگر نه، پس در این تور گردشگری ما را همراهی کنید تا شما را با مجمع الجزایر معروف لنکاوی بیشتر آشنا کنیم.

این جزایر یکی از مقاصد دوست‌داشتنی و پرطرفدار گردشگران هستند که از جاذبه‌های دیدنی مالزی هم به حساب می‌آیند. در این مجمع الجزایر شما با جاذبه‌هایی سینمایی و کمتر دیده شده روبرو هستید. مثلاً سواحلی که کاملاً از شن‌های سفید و تپه‌های متعدد پوشیده شده‌اند و مسیری طولانی را در مقابل شما قرار می‌دهند. شما با قدم زدن در طول این ساحل، در یک طرف خود از صدای امواج و حرکت آنها بر روی هم لذت می‌برید و در طرف دیگر از تماشای رقص شاخ و برگ درختان سرمست می‌شوید.

پرطرفدارترین بخش سواحل در مجمع الجزایر لنکاوی در قسمت غرب آن قرار گرفته است. در این قسمت شما رستوران‌های فراوان با خوراکی‌های متنوع و لذیذی را مشاهده می‌کنید که کنار یکدیگر قرار دارند و سبب شده‌اند که این قسمت از جزایر لنکاوی به بهترین بخش برای استراحت تبدیل شوند. همچنین در این مجمع الجزایر هتل‌های متعدد شیک و بسیار لوکسی هم تعبیه و ساخته شده‌اند که هزینه اقامت در آن‌ها متنوع است.

مالزی و یک سفر کوتاه اما پر بار

مثل سفر به تمام نقاط ناشناخته، باز هم به شما توصیه می‌کنیم که حتماً برای سفر به مالزی، بیشتر با فرهنگ و آداب و رسوم مردمان این سرزمین آشنا شوید، تا هم سفر ایمنی داشته باشید و هم بهترین خاطرات سفر را برای خود رقم بزنید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز