خبرگزاری کار ایران

مشکلات ارزی تحصیل در خارج از کشور

مشکلات ارزی تحصیل در خارج از کشور
کد خبر : ۱۵۰۷۴۰۲

تحصیل در خارج از کشور برای بسیاری از دانشجویان، اولین تجربه زندگی دور از خانواده محسوب می‌شود. در این مرحله، آن‌ها باید نه تنها به مدیریت کارهای دانشگاهی بپردازند، بلکه سایر جنبه‌های زندگی خود را نیز باید تنظیم و سازماندهی کنند.

ازجمله چالش‌های پیش‌روی این دانشجویان، مسئله مدیریت هزینه‌های تحصیل و زندگی در خارج از کشور است؛ نوسانات نرخ ارز، یکی از مهم‌ترین عوامل دردسرساز در این زمینه است. دانشجویان باید از مشکلات ارزی تحصیل در خارج از کشور آگاهی داشته باشند و راه‌حل‌هایی را جهت پرداخت هزینه‌های دوران تحصیل خود پیدا کنند؛ در ادامه به بررسی این مشکلات و معرفی یکی از بهترین سایت‌ های پرداخت ارزی به عنوان ایمن‌ترین راه‌ حل، می‌پردازیم.

مشکلات پرداخت هزینه های دانشجویی خارج از کشور

مشکلات مربوط به پرداخت هزینه‌های دانشجویان ایرانی در خارج از کشور به دلیل شرایط اقتصادی خاص ایران، کمی پیچیده و چالش‌برانگیز است.

  • محدودیت‌های ارزی و انتقال وجوه: به دلیل محدودیت‌های فعلی در انتقال ارز به خارج از کشور، دانشجویان دچار مشکلاتی در پرداخت هزینه‌های تحصیلشان خواهند شد.
  • نوسانات شدید نرخ ارز: ازآنجایی‌که نرخ ارز و دلار با سرعت افزایش پیدا می‌کنند، پیش‌بینی آن‌ها، کمی دشوار است.
  • محدودیت دسترسی به سیستم‌های پرداخت بین‌المللی: محدودیت‌ها مانع استفاده از سیستم‌های پرداخت بین‌المللی رایج مانند کارت‌های اعتباری و پی‌پال می‌شود.
  • مشکلات باز کردن و حفظ حساب‌های بانکی خارجی: برخی بانک‌ها در خارج از ایران به دلیل تحریم‌ها، حساب‌های بانکی دانشجویان ایرانی را قبول نمی‌کنند.
  • مشکلات مربوط به ضمانت‌نامه: به دلیل محدودیت‌های ارزی، ارائه ضمانت‌نامه بانکی برای پرداخت شهریه با چالش‌هایی رو‌به‌رو می‌شود.

دانشجویانی که از طریق مهاجرت تحصیلی اقدام کرده‌اند، با موارد فوق که از مهم‌ترین مشکلات آنها به حساب می‌آیند، دست و پنجه نرم می‌کنند؛ در ادامه این مشکلات را به‌طور کامل بررسی می‌کنیم.

دردسرهای دانشجویان با نوسانات دلار

هزینه‌های تحصیل و زندگی در هر کشور ممکن است به‌طور قابل‌توجهی متفاوت باشد. برخی کشورها هزینه‌های بسیار بالایی را برای دانشجویان ایرانی درنظر می‌گیرند؛ درحالیکه کشورهای دیگر هزینه‌های مناسب‌تری دارند. این موضوع، با توجه به نوسانات نرخ ارز، بار مالی سنگینی را بر دوش دانشجویان تحمیل می‌کند که عبارتند از:

  • نوسانات شدید نرخ ارز، برنامه‌ریزی مالی دانشجویان را دشوار کرده و هزینه‌های غیرقابل پیش‌بینی را به آن‌ها متحمل خواهد کرد. این مسئله می‌تواند زندگی و تمرکز تحصیلی دانشجویان را تحت تاثیر قرار دهد.
  • هزینه‌های زندگی در بسیاری از کشورهای خارجی به‌ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی، بسیار بالاست. این درحالیست که ارز دانشجویی درنظر گرفته شده کافی نیست و نمی‌تواند پاسخگوی تمامی نیازها باشد.
  • دستیابی به فرصت‌های بورسیه و وام‌های تحصیلی برای دانشجویان نیز با چالش‌هایی همراه بوده و همه دانشجویان امکان استفاده از این گزینه‌ها را ندارند.
  • و...

مشکلات ارزی تحصیل در خارج از کشور

محدودیت‌های ارز دولتی دانشجویان

ارز دانشجویی دارای قوانین و ضوابط خاصی است که توصیه می‌شود دانشجویان با دقت و ریزبینی، تمام مراحل را طی کرده تا بتوانند به صورت موفقیت‌آمیز این ارز خاص را دریافت کنند. هر گونه اشتباه در فرایند دریافت این ارز، می‌تواند منجر به عدم اخذ آن شود و دانشجو را از امکان استفاده از آن محروم سازد.

  • دانشگاه محل تحصیل باید مورد پذیرش وزارت علوم و معتبر باشد.
  • گواهی اشتغال به تحصیل باید توسط سازمان امور دانشجویان بررسی و تایید شود.
  • پرداخت ارز بر عهده بانک‌های عامل خواهد بود.
  • گواهی اشتغال به تحصیل باید در سامانه میخک بارگذاری و کد رهگیری دریافت شود.
  • ارز مخصوص دانشجویان تنها برای ترم جاری مورد بررسی قرار می‌گیرد.
  • حداکثر مدت پرداخت ارز برای کارشناسی ارشد 36 ماه و دکتری 60 ماه است.
  • دانشجویان سالانه 3 ماه می‌توانند در ایران اقامت داشته باشند.
  • دانشجویان بورسیه تحصیلی، دانشجویان پاره وقت، غیرحضوری و مجازی مشمول دریافت ارز نیستند.
  • امکان تغییر بانک وجود ندارد و ارز مقرری و شهریه باید از یک بانک دریافت شود.
  • ارائه ویزای تحصیلی الزامی است.
  • دانشجویان باید دارای کارت الکترونیکی نظام وظیفه باشند.
  • ارز برای دوره‌های زبان، کالج و پیش نیاز پرداخت نمی‌شود.
  • افرادی که به طور غیرقانونی خارج شده‌اند، مشمول دریافت ارز نخواهند بود.
  • دانشجویان لیسانس که قبل از 31 اردیبهشت 97 دانشجو بوده‌اند، مشمول هستند.
  • درخواست حواله به حساب دانشجو یا شخص دیگر در خارج از کشور باید با ارائه صورت‌حساب دانشگاه تایید شود.

مواردی که در بالا ذکر شد، محدودیت‌های جدیدی هستند که برای اعطای ارز دانشجویی، وضع شده و تمام علاقه‌مندان به تحصیل در خارج از کشور باید از آن‌ها اطلاع داشته باشند.

مشکلات پرداخت شهریه و هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه‌ها

برای دریافت پذیرش در یک دانشگاه خارجی، معمولا نیاز است مدارک متقاضی ارسال گردد تا صلاحیت وی برای پذیرش بررسی شود.

استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند فی می‌تواند به متقاضی کمک کند تا این فرآیند را سریع‌تر و رسمی‌تر انجام دهد؛ روش پرداخت هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه می‌تواند به دو صورت آنلاین و آفلاین انجام پذیرد:

  • آفلاین:

در صورت انتخاب پرداخت آفلاین، متقاضیان می‌توانند هزینه اپلیکیشن فی را به دانشگاه از طریق حواله بانکی پرداخت کنند.

  • آنلاین:

در صورت انتخاب پرداخت آنلاین، متقاضیان باید کارت‌های اعتباری معتبر مانند مسترکارت و ویزاکارت برای پرداخت شهریه و هزینه‌های خود مورد استفاده قرار دهند.

با این حال به دلیل محدودیت‌های موجود در ایران ناشی از تحریم‌ها، ایرانیان امکان دارد نتوانند به صورت مستقیم از این روش‌های پرداخت استفاده کنند.

در این شرایط، متقاضیان می‌توانند هزینه مربوط به اپلیکیشن فی را با استفاده از سرویس پرداخت ایرانیکارت بپردازند؛ این سرویس به متقاضیان امکان می‌دهد تا با کم‌ترین کارمزد و در کم‌ترین زمان، هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه را پرداخت کنند.

مشکلات ارزی تحصیل در خارج از کشور

مشکلات پرداخت هزینه خوابگاه های خارجی

پرداخت هزینه‌های خوابگاه در خارج از کشور اغلب با مشکلاتی همراه است. اول‌اینکه این پرداخت‌ها معمولا باید به صورت ارزی انجام شود و با افتتاح حساب در شبکه‌های ارزی بین‌المللی مانند پی‌پال، وب‌مانی و پرفکت‌مانی صورت گیرد که برای افراد مقیم ایران تقریبا غیرممکن خواهد بود. همچنین صدور و استفاده از کارت‌های اعتباری بین‌المللی نیز در ایران با محدودیت‌های زیادی همراه است.

بااین‌حال، راهکارهایی از جمله استفاده از خدمات پرداخت ارزی بین‌المللی مانند آنچه ایرانیکارت ارائه می‌دهد، جهت حل این مشکل وجود دارد؛ این سرویس‌ها به دانشجویان این امکان را می‌دهند تا هزینه‌های خوابگاه و سایر هزینه‌های زندگی در خارج از کشور را به راحتی و بدون نیاز به کارت‌های بین‌المللی پرداخت کنند.

راه حل پرداخت ارزی دانشجویان خارج از کشور

همانطور که گفته شد، مشکلاتی سر راه مهاجرین تحصیلی است که باید دانشجویان، راه حل مطمئنی برای آن پیدا کنند. از آنجایی که کشور ما تحریم بوده و با نوسانات زیاد نرخ ارز رو‌به‌رو است، باید تدبیری جهت پرداخت هزینه‌ها از طریقی به جز روش مستقیم، اندیشید.

ایرانیکارت یکی از سایت‌های معتبر در ارائه این خدمات است که به شما کمک خواهد کرد تا از طریق آن بتوانید هزینه‌های تحصیل، خوابگاه، اجاره منزل و غیره را در خارج از ایران پرداخت کنید و دیگر نگران آن که نمی‌توانید به طور مستقیم پرداخت هزینه‌های خود را انجام دهید، نباشید.

جمع بندی

پرداخت هزینه‌های مربوط به تحصیل در خارج از کشور مانند شهریه دانشگاه و اجاره خوابگاه دانشجویی یک چالش مهم برای دانشجویان بین‌المللی خواهد بود.

معمولا این پرداخت‌ها باید به صورت ارزی و از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی یا حساب‌های بانکی جهانی انجام شود. جهت فائق آمدن بر این چالش مالی، خدمات پرداخت ارزی شرکت ایرانیکارت می‌تواند گزینه مناسبی باشد؛ این خدمات به دانشجویان امکان می‌دهد تا هزینه‌های مربوط به تحصیل در خارج را به راحتی و با امنیت کامل از طریق پرداخت‌های ریالی در ایران انجام دهند.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز