خبرگزاری کار ایران

کولینگ تاور چیست؟ معرفی بهترین کولینگ تاور بازار

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۰۲۰

در عصر صنعتی که هر روز شاهد نوآوری‌های جدید هستیم، سیستم‌های خنک‌کننده مانند "کولینک تاور" به یکی از اساسی‌ترین جزئیات در افزایش کارایی و امنیت تجهیزات تبدیل شده‌اند.

این تکنولوژی که با استفاده از برج‌های خنک‌کننده مکعبی، دماهای بالا را به چالش می‌کشد، به بهره‌وری انرژی کمک شایانی می‌کند و هزینه‌های عملیاتی را کاهش می‌دهد. در ادامه، با جزئیات بیشتری به بررسی این برج‌ها و تأثیر آن‌ها بر فرآیندهای صنعتی خواهیم پرداخت، تا بینشی عمیق‌تر در مورد چگونگی بهبود کارآمدی و پایداری صنایع به دست آوریم.

ما در اینجا به صورت مفصل به مشخصات فنی و ویژگی های برج خنک کننده مکعبی تولید شده توسط شرکت آبان پارت خواهیم پرداخت.

برج خنک کننده چیست؟

کولینگ تاور یک سازه صنعتی است که برای خنک کردن آب یا سایر مایعات استفاده می‌شود. این برج‌ها برای انتقال حرارت از مایعات به هوا استفاده می‌شوند. آب یا مایع دیگری که نیاز به خنک شدن دارد، از طریق برج خنک‌کننده عبور می‌کند و در اثر تماس با هوای سرد خنک شده و سپس به فرایند مورد نیاز برای استفاده دوباره برمی‌گردد. این برج‌ها به طور گسترده در صنایع مختلف مانند صنایع نیروگاهی، پتروشیمی، فولاد و غیره استفاده می‌شوند به منظور حفظ دمای مناسب مایعات و تضمین عملکرد بهینه تجهیزات صنعتی.

برج خنک کننده مکعبی

برج خنک کننده مکعبی بدون شک بهترین شکل برج خنک کننده از نظر هندسی است. دلایل متعددی برای این موضوع وجود دارد که در این قسمت تک تک آنها تشریح خواهند شد. با توجه به اینکه کولینگ تاور کلا در دو مدل مکعبی و گرد تولید می شود به مقایسه مزایا و معایب آنها پرداخته و کاربردهای آن در صنایع مختلف توضیح داده می شود.

نصب و راه اندازی

به دلیل شکل مکعبی دستگاه مونتاژ اولیه برج بسیار راحت بوده و قطعات آن به خصوص حوضچه زیرین بدون نیاز به ساپورت کردن به همدیگر متصل و آب بندی می شوند. برخلاف برج گرد که برای نصب اولیه نیاز به پدستال بتنی (Pedestal) دارد، برج خنک کننده مکعبی به هیچ گونه ساپورتی نیاز نداشته و روی هر سطح صافی می توان آن را مونتاژ و نصب کرد. این موضوع جابجایی های آتی دستگاه را نیز تسهیل کرده و بدون هیچ مشکل می توان بدون دمونتاژ آن را در کارخانه جابجا کرد.

تعمیر و نگهداری

تعمیرات پیشگیرانه (PM) یا تعمیرات دوره ای کولینگ تاور در مورد برج خنک کننده گرد بسیار سخت و وقت گیر است. زیرا به دلیل شکل گرد برج، برش زدن و جاگذاری بلوک های پکینگ در داخل دستگاه مشکل بوده و هم چنین سیستم توزیع آب دوار آن به صورت مداوم دچار گرفتگی شده و نیاز به تعویض دارد.

رسوبات موجود بر روی پکینگ کولینگ تاور به خصوص در کاربرد های صنعتی سبب شده تا در مقاطع کوتاه نیاز به تعویض پکینگ باشد که این موضوع در برج خنک کننده مکعبی به مراتب آسان تر است. سرویس کردن سیستم توزیع آب ثابت برج خنک کننده مکعبی نیز تنها با باز کردن نازل ها و شستشوی آن ها قابل انجام بوده و نیازی به باز کردن و کل سیستم لوله کشی نیست.

کولینگ تاور چیست؟ معرفی بهترین کولینگ تاور بازار

بازده عملکرد دمایی

عملکرد دمایی برج خنک کننده تابع مقدار پکینگ موجود در دستگاه و سطح ویژه آن به علاوه میزان هوای عبوری از داخل برج است. در برج خنک کننده مکعبی ساخت شرکت آبان پارت به دلیل استفاده از سه ردیف پکینگ به ارتفاع 90 سانتیمتر ماکزیمم راندمان در کارکرد حرارتی دستگاه اتفاق می افتد. از سوی دیگر با استفاده از فن به قطر بالاتر، الکتورموتور با توان بیشتر و تعدد پره های فن سرعت عبور هوا از میان پکینگ به بالاترین حد خود رسیده و سبب خنک کاری عالی اب در گردش میگردد.

قطعات فلزی با پوشش گالوانیزه گرم

علاوه بر بدنه فایبرگلاس قطعات فلزی متعددی در برج خنک کننده مکعبی به کار رفته است. ساپورت های پکینگ و قطره گیر، مکانیکال ساپورت فن و نردبان جزو همین دسته اند. با توجه به محیط مرطوب و خورنده برج خنک کن باید از این قطعات فلزی در برابر خوردگی محافظت کرد. بهترین راه پوشش داده سطح این قطعات با روش گالوانیزه گرم است.

در بسیاری از موارد دیده شده که قطعات فلزی رنگ آمیزی می شوند. رنگ در حالت ایده آل نمی تواند از فلز محافظت کند. پس از طی یک مدت زمان محدود از یک نقطه که روزنه ای ایجاد می شود فرایند زنگ زدن شروع شده و به سرعت به همه جای سازه نفوذ می کند و باعث مستهلک شدن آن میگردد.

شرکت آبان پارت جم در زمینه طراحی، مشاوره، تولید و تامین قطعات انواع برج خنک کننده فعالیت کرده و توانایی تولید برج خنک کننده فایبرگلاس و برج خنک کننده مکعبی را در همه ابعاد دارا است. لذا در صورت نیاز به مشاوره می توانید با بخش فروش شرکت تماس گرفته و با انتخاب فنی محصول مورد نظر با توجه به شرایط فرایند بالا دستی و دریافت گارانتی عملکرد و گارانتی قطعات، خیال خود را از بابت کارکرد دستگاه در سال های طولانی آسوده نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز