خبرگزاری کار ایران

طرح‌های شیک کابینت آشپزخانه برای فضاهای کوچک

طرح‌های شیک کابینت آشپزخانه برای فضاهای کوچک
کد خبر : ۱۴۴۳۲۳۱

سبک طراحی دکوراسیون، نقش مهمی در انتخاب طرح‌های کابینت آشپزخانه کوچک دارد. در چنین فضاهایی از کابینت سبک مدرن و نئوکلاسیک استفاده می‌کنند و کابینت‌های سبک کلاسیک جایگاهی در آشپزخانه کوچک ندارند.

 

کابینت آشپزخانه کوچک هایگلاس به رنگ سفید

به گزارش ایلنا و به نقل از اتحادیه کابینت سازان تهران، بسیاری از خانواده‌ها در طراحی دکوراسیون داخلی با چالش کوچک بودن آشپزخانه و نبود فضای کافی برای کابینت‌ها مواجه هستند. از آنجا که کابینت نقش مهمی در چیدمان فضای آشپزخانه دارد، باید چاره مناسبی برای حل این چالش پیدا کرد.

کابینت سازهای تهران با طراحی هوشمندانه و خلاقانه کابینت، راه حلی را به شما ارائه می‌دهند که از فضای کم آشپزخانه بهترین استفاده را داشته باشید به طوری که آشپزخانه کوچک، بزرگتر از اندازه واقعی به نظر برسد. در این مقاله به برخی از این روش‌های هوشمندانه اشاره شده است. به عبارت دیگر با مطالعه این مطلب با کابینت‌های مناسب برای آشپزخانه کوچک آشنا خواهید شد.

چه کابینت‌هایی برای آشپزخانه کوچک مناسب هستند؟

پیش از انتخاب کابینت‌ مناسب برای آشپزخانه کوچک باید به مدل و سبک آن توجه کنید چرا که کابینت‌های سبک‌ مدرن و در برخی از موارد سبک نئوکلاسیک کاربرد بیشتری در فضاهای کوچک دارند. علاوه بر این شکل ظاهری کابینت و میزان فضای مورد استفاده از آن، در انتخاب نوع کابینت برای آشپزخانه کوچک مهم است. بنابراین در این قسمت کابینت مناسب برای فضاهای کوچک را از دو جنبه مختلف بررسی می‌کنیم.

  • نوع متریال ساخت بر اساس سبک کابینت

  • شکل ظاهری کابینت و میزان فضای مورد استفاده در کابینت

در ادامه به بررسی مدل‌ها و سبک‌های مناسب کابینت برای آشپزخانه کوچک می‌پردازیم.

چه جنسی برای کابینت آشپزخانه کوچک مناسب است؟

کابینت‌سازها معتقدند که انواع متریال ساخت کابینت برای آشپزخانه کوچک را به صورت زیر می‌توان طبقه‌بندی کرد:

  1. کابینت آشپزخانه کوچک هایگلاس

به طور معمول برای ساخت کابینت مدرن از متریال هایگلاس استفاده می‌کنند. کابینت هایگلاس به دلیل داشتن سطوح براق، فضای آشپزخانه را بزرگتر نشان می‌دهد.

  1. کابینت آشپزخانه کوچک ام دی اف

یکی دیگر از متریال‌های کاربردی کابینت برای سبک مدرن، ام دی اف است. در طراحی کابینت ام دی اف ساده، از طرح‌های پیچیده با جزئیات زیاد صرف نظر می‌کنند، بنابراین آشپزخانه بزرگتر از اندازه واقعی به نظر می‌رسد.

طرح‌های شیک کابینت آشپزخانه برای فضاهای کوچک

کابینت آشپزخانه کوچک ام دی اف به رنگ سفید

  1. کابینت آشپزخانه کوچک ممبران

افرادی که آشپزخانه کوچک دارند و سبک نئوکلاسیک را بیشتر از سبک مدرن می‌پسندند، می‌توانند از کابینت ممبران استفاده کنند. از آنجا که کابینت ممبران در سبک کلاسیک نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و این سبک برای آشپزخانه‌های کوچک مناسب نیست، برای اجرا از کابینت سازی که متخصص کابینت ممبران است کمک بگیرید یا با یک کابینت ساز تهران مشورت کنید. همچنین کابینت پولیشی یا ام دی اف خام رنگ شده با پلی اورتان در آشپزخانه کوچک قابل استفاده است.

طبقه‌بندی دیگری برای کابینت‌های آشپزخانه کوچک وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

چه نوع طراحی کابینتی برای آشپزخانه کوچک مناسب است؟

اگر می‌خواهید بدون توجه به متریال ساخت کابینت و تنها بر اساس شکل ظاهری آن برای آشپزخانه کوچک خود تصمیم بگیرید، می‌توان گفت کابینت‌های زیر برای فضاهای کوچک مناسب هستند:

  1. کابینت جادار برای آشپزخانه کوچک

برخی از افراد تصور می‌کنند امکان استفاده از کابینت جادار در آشپزخانه کوچک وجود ندارد اما اگر با یک کابینت ساز تهران مشورت کنید متوجه خواهید شد در صورت طراحی خلاقانه و هوشمندانه می‌توان ظروف مختلفی را در داخل کابینت کوچک جاسازی کرد.

طرح‌های شیک کابینت آشپزخانه برای فضاهای کوچک

کابینت جادار دارای سه کشو و به رنگ سفید برای آشپزخانه کوچک

  1. کابینت کمدی برای آشپزخانه کوچک

یکی از پیشنهادهای کابینت ساز تهران برای آشپزخانه کوچک، کابینت کمدی یا کابینت سوپر مارکتی است. این کابینت‌ها که از زمین تا سقف امتداد دارند، فضای آشپزخانه را بزرگتر جلوه می‌دهند و فضای کاربری زیادی ایجاد می‌کنند. گاهی اوقات این کابینت‌ها به صورت ریلی طراحی می‌شوند تا به راحتی باز و بسته شوند و دسترسی به وسائل داخل آن راحت باشد.

  1. کابینت آشپزخانه بدون اپن برای فضاهای کوچک

برای استفاده بهینه از فضای کوچک خانه، پیشنهاد می‌شود در طراحی آشپزخانه از درب، اپن یا جزیره صرف نظر کنید. به این معنی که کابینت و وسائل آشپزخانه در گوشه‌ای از خانه قرار می‌گیرند و جداکننده‌ای میان آشپزخانه و فضای منزل وجود ندارد. به طور کلی اپن، دیوار یا جزیره در خانه کوچک، رفت و آمد افراد را محدود می‌کند.

از هر مدل کابینت که برای آشپزخانه کوچک استفاده می‌کنید، باید نکاتی را برای طراحی کابینت در فضای کم بدانید. در بخش بعدی به مهم‌ترین نکات اشاره شده است.

نکات مهم برای انتخاب طرح‌های شیک کابینت در آشپزخانه کوچک

یک کابینت ساز تهران معتقد است که در طراحی کابینت برای آشپزخانه کوچک علاوه بر مدل، سبک و شکل ظاهری کابینت، عواملی مانند نور آشپزخانه، رنگ و روکش کابینت نیز مهم هستند. چند مورد از نکات مهم در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک در ادامه آمده است.

  • استفاده از رنگ مناسب برای کابینت

رنگ‌های روشن مانند سفید، کرم و همچنین رنگ‌های خنثی مانند طوسی روشن بهترین رنگ برای کابینت آشپزخانه‌های کوچک هستند چرا که با منعکس کردن نور محیط، باعث بزرگ‌تر دیده شدن فضا می‌شوند. شما می‌توانید به منظور افزایش شور و نشاط در آشپزخانه از رنگ‌های ترکیبی برای کابینت استفاده کنید به عنوان مثال رنگ‌ بنفش با رنگ سفید ترکیب هیجان انگیزی را به وجود می‌آورد. البته انتخاب رنگ‌های خاص به سلیقه شما بستگی دارد.

پیشنهاد می‌شود پیش از انتخاب رنگ‌ کابینت آشپزخانه کمی بیشتر جستجو کنید تا با اطمینان کامل برای رنگ مناسب تصمیم بگیرید و فضای آشپزخانه برای شما خسته کننده نشود. بهتر است رنگ کابینت با رنگ سایر وسائل آشپزخانه هماهنگی داشته باشد.

  • انتخاب روکش کابینت مناسب برای کابینت آشپزخانه

روکش کابینتی برای آشپزخانه کوچک مناسب است که ساده و دارای رنگ روشن باشد. علاوه بر این در صورتی که برای درب‌های کابینت از سطوح براق یا آینه‌ای استفاده کنید، نور بیشتری منعکس می‌شود و فضای آشپزخانه بزرگتر به نظر می‌رسد.

  • استفاده از کابینت با کمترین جزئیات

هر چه قدر کابینت طرح ساده‌تر و جزئیات کمتری داشته باشد برای آشپزخانه کوچک مناسب‌تر است. به عنوان مثال کابینت‌های بدون دستگیره ظاهری یکپارچه و مینیمال در آشپزخانه ایجاد می‌کنند.

  • استفاده مناسب از نورپردازی آشپزخانه

هر کابینت ساز تهران، نورپردازی مناسب را برای آشپزخانه کوچک توصیه می‌کند چرا که نورپردازی قوی فضای آشپزخانه را بزرگتر نشان می‌دهد. همچنین وجود نور کافی در هر فضایی باعث افزایش زیبایی می‌شود. با اقدامات زیر می‌توانید علاوه بر زیباسازی آشپزخانه کوچک، نورپردازی متناسب با فضا را ایجاد کنید:

  1. به کارگیری هالوژن‌های زیبا روی سقف آشپزخانه

  2. استفاده از لوسترهای ساده و بلند در آشپزخانه

  3. استفاده از ریسه‌های نور در قسمت کابینت‌های زمینی و دیواری آشپزخانه

  4. به کارگیری آینه یا سطوح براق در آشپزخانه‌هایی که نورپردازی مناسبی ندارند

  5. نورپردازی با رنگ‌های سفید و زرد گزینه مناسبی برای آشپزخانه‌های کوچک به شمار می‌آید.

سخن پایانی

.اگر به دنبال طرح‌های شیک کابینت برای آشپزخانه کوچک هستید، از کابینت‌های ساده با کمترین جزئیات، رنگ‌های روشن و نورپردازی قوی استفاده کنید. این کار باعث بزرگتر دیده شدن آشپزخانه خواهد شد. به طور کلی از لحاظ ظاهری کابینت‌های عمودی، مستطیلی و بدون اپن و از لحاظ متریال ساخت کابینت‌های هایگلاس، ام دی اف و ممبران گزینه‌های مناسبی برای آشپزخانه کوچک هستند.

نویسنده: علی رضائی

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز