خبرگزاری کار ایران

توصیه‌های قبل از سفر به اهواز

توصیه‌های قبل از سفر به اهواز
کد خبر : ۱۴۱۳۳۱۷

خرید بلیط هواپیما اهواز و سفر به شهری که در زیبایی و جذابیت‌های گردشگری معروف است؛ بدون شک انتخابی درست خواهد بود. اکنون که بلیط‌تان را رزرو کرده‌اید، برنامه‌های خود را بچینید تا از سفرتان نهایت استفاده را ببرید. جاذبه‌های گردشگری آن از زیبایی‌های رود کارون گرفته تا کلیسای سورپ مسروب و بازارهای عبدالحمید انتظار شما را می‌کشند. همین‌طور غذاهای معروف اهواز با طعم دلچسب‌شان را فراموش نکنید. چشیدن قلیه ماهی، ماهی صبوری تنوری، فلافل و طعم بی‌نظیر ادویه‌های متفاوت و تند جنوبی، اهواز برای همیشه در ذهن‌تان حک خواهد کرد.

چگونه به اهواز سفر کنیم

اکنون که تصمیم به سفر گرفته‌اید، بلیط اهواز را تهیه کنید و سوار هواپیما شوید. هواپیما، سریع‌ترین و راحت‎ترین وسیله ممکن برای سفر است؛ به‎این صورت شما تنها یک ساعت و 10 دقیقه از تهران تا اهواز فاصله داربد. شاید بلیط هواپیما از گران‌ترین بلیط‌ها در سفرهای شما باشد؛ اما صرفه‌جویی در زمان و راحتی در سفر ارزشش را خواهد داشت. حال اگر تصمیم داشتید با وسیله نقلیه شخصی خود به سفر بروید، از تهران تا اهواز 834 کیلومتر فاصله دارید که طی‌کردن آن حدودا 10 ساعت زمان می‌برد. شما در این مسیر از شهرهای مختلف قم، اراک، بروجرد، خرم‌آباد و سپس اندیمشک می‎گذرید تا به شهر اهواز برسید. دیدن جذابیت‌ها و طبیعت متفاوت مسیر، طی‌کردن این مسافت را برای شما راحت‌تر خواهد کرد. ممکن است از رانندگی طولانی خسته شوید و بخواهید طول مسیر را لم بدهید، چای بنوشید و چرت بزنید؛ در این صورت تهیه بلیط قطار اهواز برای شما مناسب‌تر است. این مسیر توسط قطار 14 ساعت زمان می‌برد؛ اما سفری ایمن، راحت و مقرون به‌صرفه را تجربه خواهید کرد. اهمیت این کلان‌شهر جنوبی باعث شده است راه‌های متنوع تردد با امکانات و خدمات متفاوت، برای سفر مسافرین فراهم گردد. بر این اساس برای تهیه بلیط اهواز و سفر به این شهر زیبا، راه‌های مختلف با امکانات متفاوتی وجود دارد که انتخاب آن به سلیقه و توان مالی شما بستگی خواهد داشت.

در چه فصلی به اهواز سفر کنیم

بد نیست قبل از سفر، به آب‌ و هوای اهواز نگاهی بی‌اندازید تا زمان مناسبی را برای سفر به این شهر جنوبی انتخاب نمایید. همان‌طور که می‌دانید این شهر در جنوب کشور قرار دارد و بالطبع در بیشتر ماه‌های سال، از هوایی گرم و شرجی برخوردار است. بر این اساس نیمه اول سال زمان مناسبی برای سفر به اهواز نخواهد بود؛ اما نیمه دوم با هوایی مطبوع و دل‌پذیر انتخاب بهتری برای سفر به اهواز محسوب می‌شود. تابستان با دمای 50 درجه، گرمایی طاقت‌فرسا دارد و سفر را برای مسافران و گردشگران دشوار می‌کند. همچنین زمستان نیز به‌دلیل بارش‌های متعدد، ممکن است بازدید از جاذبه‌های گردشگری را برای شما غیر ممکن سازد. فصل پاییز که می‌رسد گرما کم‌کم فروکش می‌کند و هوای مطبوع و دل‌پذیری، اهواز را فرا می‌گیرد؛ اکنون وقت آن است که چمدان‌هایتان را ببندید و سفری به جنوب کشور داشته باشید. در پاییز خبری از گرمای طاقت‌فرسا نیست؛ همین‌طور بارش شدیدی را نخواهید دید و می‎توانید به‌راحتی به سفرتان ادامه دهید.

از مکان‌های گردشگری اهواز دیدن کنید

دیدن از مکان‌های گردشگری و جاذبه‌های طبیعی اهواز، سفر شما را به سفری متفاوت تبدیل خواهد کرد. اهواز به‌دلیل مکان‌‌های دیدنی و جذابیت‌های فراوان، گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. دیدن رود کارون در وسط شهر و چرخیدن در بازار قدیمی شهر، حال ‌و هوای عجیب و لذت‌بخشی دارد. برای آشنایی با مکان‌های دیدنی اهواز در ادامه با ما همراه باشید.

توصیه‌های قبل از سفر به اهواز

بنای تاریخی معین‌التجار

بنای تاریخی معین‌التجار، واقع در 24 متری خیابان آزادگان، یکی از ارزشمندترین، قدیمی‌ترین و معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان خوزستان است. این بنا که در ساحل رودخانه کارون، در کنار پل سفید قرار دارد، در دوره قاجار متعلق به یک تاجر بوشهری، به نام حاج محمدتقی معین‌التجار بوده است. بنای تاریخی معین‌التجار در 20 آبان 1377 با شماره 2157 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید. شکل ظاهری این بنا، مسقف و گنبدی شکل بوده و در ساختمان آن، از خشت استفاده شده است. نمای بیرونی آن آجری بوده و سادگی و زیبایی خاص آن چشم هر بیننده‌ای را خیره می‎کند.

پل سیاه

پل سیاه که به‌عنوان اولین پل اهواز شناخته می‌شود، به‌دلیل رنگ سیاه بدنه و پایه‌های آن، به پل سیاه معروف است. این پل به‌عنوان یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری اهواز به‌شمار می‌رود. پل سیاه با طول 1050 و عرض 6 متر در دوره پهلوی بر رودخانه کارون ساخته شده است که در تاریخ 28 بهمن 1378 به ثبت آثار ملی ایران رسید.

پل سفید

پل سفید اهواز یکی ‌دیگر از پل‌های قدیمی و جاذبه‌های دیدنی اهواز است که بر روخانه کارون بنا شده است. پل سفید که به‌عنوان نماد شهر اهواز شناخته می‌شود،  اولین پل معلق ایران است که با دو قوس بتنی خود جلوه خاصی به شهر اهواز می‌بخشد. دیدن رود کارون بر فراز پل سفید، در هنگام غروب خورشید را از دست ندهید؛ زیرا از لذت‌بخش‌ترین تجربه‌هایی است که می‌توانید در سفر به اهواز داشته باشید. این پل نیز در تاریخ 26 آبان 1378 به ثبت آثار ملی ایران رسید. بهتر است در اولین فرصت بلیط اهواز خود را رزرو کنید و برای سفری خارق‌العاده آماده شوید.

آبشار مصنوعی

یکی از چشم‌نوازترین جلوه‌های اهواز را می‌توانید در آبشار پل هفتم با نورپردازی بی‌نظیرش در شب ببینید. آبشار رنگین‌کمان کارون، طولانی‌ترین آبشار مصنوعی کشور است که در کناره‌های پل هفتم قرار دارد. طول این آبشار از یک سو 150 متر و از سوی دیگر به 200 متر می‌رسد. این آبشار با کمک 6 الکتروپمپ، می‌تواند آب رودخانه را به بالا بکشد و در ارتفاع 18 متری به کارون برگرداند و جلوه زیبایی را شکل دهد. اکنون که بلیط اهواز را رزرو کرده‌اید بازدید از آبشار مصنوعی کارون را در برنامه‌های خود بگنجانید و از دیدن آن لذت ببرید.

توصیه‌های قبل از سفر به اهواز

با فلای تودی چمدان‌تان را برای سفر ببندید

سایت معتبر فلای تودی، خریدی آسان و سریع را برای شما فراهم می‌کند. کافی است سری به سایت فلای تودی بزنید تا از خدمات و امکانات ویژه مثل رزرو هتل های اهواز مطلع شوید. فلای تودی با ارائه خدمات پیگیری خرید، راهنمای سفر و پشتیبانی 24 ساعته، همراهی مطمئن برای شما خواهد بود. اگر می‌خواهید سفری ارزان و مقرون به‌صرفه داشته باشید، به بلیط‌های چارتری و لحظه آخری در سایت فلای تودی نگاهی بیاندازید. همچنین از تقویم قیمتی و نمودار قیمتی، برای تجربه سفری ارزان قافل نشوید. فلای تودی هر لحظه از شبانه‌روز، پاسخ‌گوی دغدغه‌ها و مشکلات شما خواهد بود و برای انصراف از سفر، خدمات استرداد بلیط را ارائه داده است. شما با کمک این گزینه می‌توانید بلیط خریداری‌شده را کنسل کنید و سفرتان را برای آینده برنامه‌ریزی نمایید. همچنین می‌توانید بر اساس قوانین استرداد بلیط، هزینه پرداخت‌شده را دریافت کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز