خبرگزاری کار ایران

خرید گوسفند زنده

خرید گوسفند زنده
کد خبر : ۱۳۹۵۱۵۸

خرید گوسفند زنده به عوامل مختلفی بستگی دارد. حتی زمان و فصل خرید گوسفند در قیمت آن می تواند تاثیرگذار باشد.

عوامل موثر در خرید گوسفند زنده

گوشت، ماده غذایی اصلی بسیاری از خانواده های ایرانی را تشکیل می دهد. اما تامین و تهیه گوشت سالم با مشکلاتی همراه است. به همین دلیل بسیاری از مردم ترجیح می دهند، گوشت مورد نیاز خود را از طریق خرید گوسفند تامین کنند که آن هم با مشکلاتی همراه است. از طرفی دیگر قیمت گوسفند و گوشت آن هم می تواند در این خصوص تاثیر گذار باشد.

خرید گوسفند زنده و قیمت آن اگر چه تا حدودی زیادی در همه نقاط کشور تقریبا ثابت است، ولی با این وجود، عوامل زیادی در تعیین این قیمت، موثر هستند. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

وزن گوسفند

در همه جای کشور، وزن گوسفند، معیار اصلی تعیین قیمت و خرید گوسفند است. روشن است که هر چه وزن گوسفند بیشتر باشد، قیمت آن هم بیشتر خواهد بود. اگر قصد خرید گوسفند زنده را دارید، توجه داشته باشید که گوسفندان زنده، از نظر وزنی به سه گروه سبک، متوسط و سنگین تقسیم بندی می شوند. معمولا گوسفندان زیر 50 کیلو گرم را گوسفند سبک می نامند. البته گوسفندان زیر 38 کیلوگرم ارزش اقتصادی برای فروش ندارند. با این توضیح باید گفت: وزن گوسفندان سبک بین 38 تا 50 کیلوگرم می باشد. گوسفندانی که وزن آن ها بین 50 تا 62  باشد از نظر وزنی، متوسط به شمار می روند. گوسفندان بالای62 کیلو گرم هم در زمره گوسفندان سنگین به شمار می روند. البته توجه داشته باشید ممکن است کیفیت گوشت گوسفندان بالای 75 کیلوگرم از نظر مدت زمان پخت و طعم و مزه تا حدودی کاهش یابد. به طور کلی نگهداری گوسفندان حدود 80 کیلوگرم و بالاتر مقرون به صرفه نمی باشد.

قیمت ارز

نوسان ارز هم در قیمت گوشت و به طبع آن گوسفند زنده تاثیر بسزایی دارد. بسیاری از عوامل مورد نیاز برای پرورش گوسفند تابع قیمت ارز است. قیمت و خرید گوسفند تابع قیمت علوفه، دستمزد کارگران و شرایط لازم برای نگهداری، می باشد که با توجه به افزایش نرخ ارز، این موارد هم افزایش می یابند.

نژاد گوسفند

نژاد گوسفند هم از جمله عوامل موثر در قیمت آن است و اصولا نژاد های گوشتی، قیمت بیشتری نسبت به نژاد های دیگر دارند. نژاد های مختلفی از گوسفندان در کشور وجود دارند که بسیاری از این نژاد ها گوشتی هستند. در این بین کیفیت گوشت نژاد گوشتی، همانطور که از نام آن مشخص است، از دو نژاد دیگر بهتر است. به همین دلیل بیشتر دامداران علاقه بیشتری برای پرورش نژاد گوشتی دارند. انواع گوسفندان گوشتی هم نژادهای مختلفی دارند. گوشت نژادهای افشاری و مغانی در بین نژادهای گوشتی ایران مرغوبیت بیشتری دارد. البته نباید از مرغوبیت گوشت نژادهای دیگری همچون مهربان، شال و سنگسری هم به راحتی گذشت. در صورت قصد خرید گوسفند با نژادهای مرغوبتر، باید بدانید که قیمت این نژاد ها هم بالاتر است.

شرایط نگهداری نژادهای گوشتی هم با شرایط نگهداری سایر نژادها تفاوت هایی دارد. این شرایط، خود به خود باعث افزایش هزینه های تمام شده و قیمت نهایی گوشت می گردد. نظارت مستمر دامپزشکان، نیاز به وجود تجهیزات خاص نگهداری و درمانی، علوفه ارگانیک و طبیعی و ... موارد دیگری هستند که در این خصوص، تاثیرگذار هستند.

خرید گوسفند زنده

خرید گوسفند

محل پرورش دام

در نظر داشته باشید که فارغ از محیط پرورش، شهر پرورش دهنده دام هم روی قیمت آن تاثیر گذار است. شرایط آب و هوایی پرورش دام و تغذیه گوسفند روی کیفیت گوشت و قیمت آن تاثیر گذار است. مثلا کیفیت گوشت گوسفندان لار و یا گلپایگان شهرت بیشتری نسبت به سایر شهر ها دارد. شاید یکی از دلایل شهرت کباب گلپایگان جدا از نحوه پخت و گوشت استفاده شده همین مساله باشد.

خرید گوسفند از دامکالا

فروشگاه اینترنتی دامکالا، یک سایت تخصصی در زمینه خرید گوسفند زنده ، با ذبح و حمل رایگان در تهران و اطراف تهران است. این سایت با سال ها فعالیت توانسته است به یک سایت مرجع برای افرادی که تمایل به خرید گوسفند زنده دارند، تبدیل شود. شهروندان تهرانی میتوانند با راحتی گوسفند زنده را از طریق این سایت خریداری نمایند یا در صورت تمایل گوسفند زنده در محل دامکالا ذبح و خرد شود و موسسات خیریه به اسم شما ارسال شود.

مزایای خرید گوسفند از دام کالا

  1. خرید گوسفند با کیفیت از دامکالا
  2. قیمت مناسب برای گوسفند زنده
  3. ارسال سریع گوسفند زنده
  4. ارسال رایگان گوسفند زنده
  5. ذبح رایگان گوسفند زنده
  6. پشتیبانی فروش گوسفند زنده

دامکالا ، یک سایت معتبر در زمینه فروش گوسفند زنده

شما میتوانید برای خرید گوسفند زنده با راحتی و اعتماد کامل در تهران و اطراف تهران از سایت دامکالا گوسفند زنده خود را خریداری نمایید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز