خبرگزاری کار ایران

جذاب ترین ایده های دکوراسیون و طراحی اتاق مدیریت مدرن

جذاب ترین ایده های دکوراسیون و طراحی اتاق مدیریت مدرن
کد خبر : ۱۳۷۶۵۱۶

‌اتاق مدیریت یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر دفتر کار یا شرکت است. تمام اتفاق‌های درون یک سازمان اداری از این مکان شروع می‌شود. به‌همین دلیل اهمیت دارد به کمک طراحی اتاق مدیریت مدرن ، اهمیت این فضا را به تمام کارمندان و مشتریان نشان دهید و بهترین میز و صندلی مدیریت را انتخاب کنید.

در این مطلب 8 ایده جذاب برای دکوراسیون اداری اتاق مدیریت را بررسی می‌کنیم تا زیباترین دفتر کار را داشته باشید. پس تا انتها همراهمان بمانید.

1. در انتخاب رنگ اتاق مدیریت وسواس به خرج دهید

یکی از اولین چیزهایی که باید در زمان دکوراسیون دفتر مدیریت به آن توجه کنید، رنگ فضا است. چون اهمیت زیادی در چگونه به‌نظر رسیدن فضا، احساس و سلامت روان کاربران اتاق دارد. بنابراین اگر می‌خواهید در اتاق مدیریت خود احساس آرامش کنید و بتوانید روی انجام کارهای خود به‌درستی تمرکز داشته باشید، باید رنگ‌های مناسب را طبق اصول روانشناسی انتخاب کنید.

علاوه‌بر اثرات روانی انتخاب رنگ بر نحوه کار مدیر، یک انتخاب مناسب می‌تواند ابهت و کاریزمای او را به مشتریان و دیگر کارمندان حاضر در اتاق نشان دهد. بنابراین بیشترین توجه شما زمان استفاده از رنگ، باید بر رنگ‌های روشن باشد تا چشم افراد را خسته نکند.

2. مبلمان مناسب با اتاق مدیریت را تهیه کنید

مهم‌ترین عناصر موجود در اتاق مدیریت، مبلمان آن است. یکی از اصول طراحی اتاق مدیریت مدرن، انتخاب مبلمانی است که با طراحی‌تان تناسب داشته باشند. در غیر این‌صورت نخواهید توانست اتاق مدیریت جذاب و در عین‌حال کارآمد، داشته باشید.

زمان خرید مبلمان برای اتاق مدیریت باید به نکات مختلف دیگری نیز توجه کنید. از جمله:

  • انتخاب میز و صندلی مدیریت متناسب با ساعات کاری فرد
  • تناسب طراحی صندلی مدیریت با ارگونومی بدن فرد و در نتیجه راحتی او
  • تناسب اندازه مبلمان اتاق با فضای موجود در آن و کوچک و بزرگ بودن اتاق
  • در نظر گرفتن مبلمان مناسب برای تمام کاربری‌های لازم برای مثال میز کنفرانس
  • تناسب ابعاد میز مدیریت با لوازم مورد نیاز
  • تناسب سبک مبلمان انتخاب شده با سبک دکوراسیون دفتر مدیریت

 

جذاب ترین ایده های دکوراسیون و طراحی اتاق مدیریت مدرن

میز مدیریتی

همان‌طور که احتمالا اطلاع دارید، طراحی میز مدیریت متفاوت از میز دیگر کارمندان است. این میز در ابعاد و امکانات خود طراحی پیشرفته‌تری دارد و می‌تواند تمام نیازهای یک مدیر را به فضا و چیدمان مورد نظر پاسخ دهد. به‌همین دلیل این میزها دارای کشوها و کمدهای متنوعی هستند که از شلوغ شدن فضای کار جلوگیری کنند.

از آن‌جایی که ممکن است اسناد یا قراردهای مهمی را در بین لوازم خود نگه دارید، هنگام خرید میز مدیریت دقت کنید که کمدها و کشوها دارای قفل و کلید باشند. به‌این ترتیب نگرانی بابت دسترسی دیگر افراد به اطلاعات خود نخواهید داشت.

مبلمان راحتی

تنها کاربر اتاق مدیریت، مدیر نیست و به‌دلیل جلسات متعدد با کارفرمایان، مشتریان و دیگر کارکنان همیشه در این اتاق مهمان‌ها و مراجعه کنندگانی وجود خواهند داشت. بنابراین برای آن‌که بتوانید محیط خوبی را برای برگزاری این جلسات و گفتگوها فراهم کنید، باید از مبلمان راحتی استفاده کنید.

استفاده از مبل راحتی در اتاق مدیریت کمک می‌کند تا بتوانید جلسات طولانی مدت یا رسمی را به گفتگوهای صمیمانه تبدیل کنید که مخاطبتان در آن از لحاظ روانی احساس راحتی دارد.

3. برای نظم دادن به اتاق از قفسه ها و فایل های متناسب استفاده کنید

مطمئن باشید حتی اگر میز مدیریتتان بیشترین میزان کشو و کمد را هم داشته باشد، فضای آن مناسب جاگذاری تمام مدارک و اسناد شما نخواهد بود. در چنین زمانی لازم است که برای برقراری نظم در اتاق و ساماندهی به اسناد خود، از انواع قفسه و فایل استفاده کنید.

4. نوع چیدمان مناسبی را با توجه به فضای اتاق و سبک آن انتخاب کنید

برای طراحی دکوراسیون دفتر کار مدیریت با جلوه‌ای زیبا و مناسب، نیازی نیست که اتاق شما حتما بزرگ باشد. بلکه می‌توانید با یک چیدمان مناسب، از هر فضای کوچک یا بزرگی به بهینه‌ترین شکل ممکن استفاده کنید. برای رسیدن به این هدف تنها باید فواصل میان مبلمان‌ها، سبک طراحی و نحوه قرارگیری آن‌ها را در نظر بگیرید.

در صورتی که فضای اتاق مدیریت شما بزرگ است، می‌توانید با بخش‌بندی اتاق به دو فضا، برای هر دو بخش جلسات رسمی و گفتگوهای دوستانه، فضایی مجزا در نظر بگیرید.

در نظر داشته باشید فاصله میان صندلی‌های راحتی و میز مدیریت نباید زیاد باشد. چون گفتگوها را از حالت دوستانه و همراه با صمیمیت خارج می‌کند و به مخاطب، حس ارباب رجوع بودن القا می‌کند.

5. با یک طراحی داخلی ایده‌آل اتاق مدیریت خود را بزرگتر نشان دهید

یکی از مهم‌ترین اهداف طراحی اتاق مدیریت مدرن، بزرگتر به‌نظر رسیدن فضا است، چون ابهت و مدیریت مدیر را در پیش چشم مخاطبان بیشتر می‌کند. اما چطور باید به این هدف برسید؟ راه‌های مختلفی برای بزرگ‌تر نشان دادن اتاق وجود دارد اما مهم‌ترین آن، انتخاب مبلمان مناسب است.

ممکن است فکر کنید میز مدیریت بزرگ با صندلی‌هایی که بیشترین امکان راحتی و رفاهی را دارند، بهترین انتخاب برای شما هستند. اما تنها در صورتی که فضای کافی داشته باشید، چون در شرایط دیگر انتخاب این مبلمان‌ها تنها اتاق شما را کوچک و آشفته خواهند کرد.

همچنین از انتخاب میز، صندلی و قفسه‌های کوچک واهمه‌ای نداشته باشید و حس نکنید این کار مدیریت شما را زیر سوال خواهد برد. زیرا زمانی که فضای محدودی در اختیار دارید این انتخاب فضای شما را بزرگتر نشان خواهد داد.

6. به نورپردازی اتاق مدیریت اهمیت بدهید

نور یکی دیگر از مولفه‌های مهم در طراحی اتاق مدیریت مدرن است. اتاق مدیریت برای بیشترین بازدهی و راحتی کاربر خود، نیاز به هر دو نور طبیعی و مصنوعی به اندازه و متناسب دارد. بهترین طراحی اتاق مدیریت مدرن زمانی خواهد بود که فضا با نور طبیعی روشن شده باشد. از طرفی با توجه به نیاز فضا و روشن کردن بخش‌های مختلف، به‌تناسب از انواع چراغ‌های سقفی، دیواری و آباژور استفاده شود.

 

جذاب ترین ایده های دکوراسیون و طراحی اتاق مدیریت مدرن

7. برای تکمیل فضا لوازم دکوری را فراموش نکنید

اتاق مدیریت باید زیبا، شکیل و درخور شخصیت مدیر باشد. بنابراین برای افزایش تاثیرگذاری فضای اتاق بر مراجعه‌کنندگان، با توجه به سبک طراحی دکوراسیون دفتر مدیریت، از لوازم دکوری مانند انواع مجسمه، تابلو هنری و غیره استفاده کنید.

8. از اصول طراحی دکوراسیون داخلی اتاق مدیریت پیروی کنید

محققان مطالعات بسیاری در زمینه طراحی داخلی محیط‌های اداری و روانشناسی محیط انجام داده‌اند که می‌توانید از آن‌ها در طراحی اتاق مدیریت مدرن استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین از آن‌ها توجه به آسایش روح و ذهن مدیر است، به این علت که ارتباط مستقیمی با پیشرفت سازمان اداری دارد. 

سخن نهایی

اتاق مدیریت قلب یک دفتر اداری است، جایی که همه چیز در آن سازماندهی و مدیریت می‌شود. بنابراین طراحی مناسب این اتاق می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی بر ذهن مدیر، دیگر حاضران در این مکان و کارمندان او داشته باشد. 

ایده‌های بسیار جذابی برای رسیدن به یک اتاق مدیریت با طراحی ایده‌آل وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها، انتخاب مناسب مبلمان است. در مطلب بالا ایده‌هایی را مطرح کردیم که برای دکوراسیون اداری اتاق مدیریت خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

اما با توجه به اهمیتی که این موضوع دارد، بهترین راهکار استفاده از یک متخصص در این زمینه است. از جمله خدمات مدرن سیستم (هونیک) طراحی دکوراسیون دفتر کار مدیریت است که با ارائه انواع مبلمان اداری نیز کار شما را ساده می‌کند. بدون تردید به کمک این شرکت می‌توانید فضای اتاق مدیریت خود را متحول و تاثیرگذارتر کنید. 

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
پیشنهاد امروز