خبرگزاری کار ایران

انواع فینگرفود تولد | 5 ایده برای چیدن سینی و میز فینگرفود

انواع فینگرفود تولد | 5 ایده برای چیدن سینی و میز فینگرفود
کد خبر : ۱۳۵۵۴۵۰

 

یکی از خاص‌ترین آیتم‌هایی که جشن تولد و مراسم شما را جذاب و به‌یادماندنی می‌کند، آیتم فینگرفود است. معمولاً افراد سعی بر این دارند که بهترین مواد غذایی و انواع دسر را برای پذیرایی جشن‌ها خود تدارک ببینند.

اگر شما نیز فرصت کمی تا جشن تولد خود و عزیزانتان دارید، حتماً به انتخاب فینگر فود مناسب فکر کرده‌اید. ما در این مطلب ضمن معرفی انواع فینگرفود، ایده‌هایی دربارۀ چیدمان سینی و میز پذیرایی ارائه می‌دهیم، همراه ما باشید.

فینگر فود چیست؟

اگر بخواهیم معنای دقیقی برای این واژه ذکر کنیم باید بگوییم که لقمه انگشتی انتخاب مناسبی است. درواقع فینگرفود به لقمه‌های کوچکی گفته می‌شود که به عنوان میان‌وعده برای پذیرایی در مراسم و جشن‌های مختلف سرو می‌شوند. این موارد صرفاً لقمه نبوده و می‌توانند در گروه مواد غذایی متنوع از جمله میوه، نوشیدنی، غذاهای فست فود، شیرینی و... نیز باشند. در ادامه برای شما عزیزان انواع آنها را معرفی می‌کنیم.

آشنایی با انواع فینگرفود

موارد زیر از جمله رایج‌ترین انواع فینگرفود برای جشن و مهمانی‌های مختلف محسوب می‌شوند. این مواد غذایی لذیذ و خوشمزه عبارت‌اند از:

فینگر فود گرم

انواع فینگرفود تولد | 5 ایده برای چیدن سینی و میز فینگرفود

این مدل از فینگرفود در اکثر مواقع در قالب نوشیدنی بوده و برای فصول سرد مانند پاییز و زمستان بسیار مناسب هستند. به عنوان مثال چای، قهوه، شیرکاکائو، انواع دمنوش و... نوشیدنی‌های گرمی هستند که جزء فینگر فود مناسب برای فصل سرد محسوب می‌شوند. ناگفته نماند که انواع آش، لبو، باقالی پخته و... نیز جزء فینگرفودهای گرم محسوب می‌شوند.

فینگر فود سرد

این نوع از مواد غذایی بسیار موردپسند کودکان بوده و برای فصول گرمی مانند بهار و تابستان مناسب هستند. در این زمینه می‌توان به انواع بستنی، اسموتی، آب میوه و... اشاره کرد. بهتر است برای نوشیدنی و خوراکی‌های سرد تنها به یک مدل از آنها اکتفا نکرده و تمامی ذائقه‌ها را در نظر داشته باشید.

لقمه‌های لذیذ

اکثر افراد تمایل دارند که در انواع فینگرفودهای آماده شده تعدادی غذای گرم به صورت لقمه‌ای نیز داشته باشند. در این راستا ساندویچ‌های کوچک، لقمه‌های رولی سالاد الویه و سبزی کوکو، انواع سالاد، مینی پیتزا، مینی برگر و... اشاره کرد. در انتخاب این مواد غذایی نیز حتماً تنوع و سهولت در سرو مواد غذایی را در نظر داشته باشید.

5 ایده برای چیدن سینی و میز فینگرفود

انواع فینگرفود تولد | 5 ایده برای چیدن سینی و میز فینگرفود

اگر مدت کمی تا جشن تولد عزیزان خود فرصت دارید موارد و ایده‌های زیر برای چیدمان میز پذیرایی کاربردی هستند. توصیه می‌کنیم از موارد زیر برای هرچه بهتر شدن جشن و مراسم خود استفاده کنید.

میز پر از خوراکی

کافی است میز مناسبی را در مرکز محل برگزاری جشن قرار داده و روی آن را با فویل آلومنیومی بپوشانید. حال می‌توانید بدون استفاده از ظروف تمامی فینگرفودهای موردنظرتان را اعم از میوه و سبزیجات، لقمه‌های کوچک، نوشیدنی و ... روی آن قرار دهید. بدون شک برای سرو آنها نیاز به ظرف خواهید داشت. حتماً در گوشه‌ای از میز به تعداد مهمان‌ها ظروف مناسب قرار دهید. برای داشتن چیدمان بهتر به هارمونی رنگ خوراکی‌ها دقت کنید.

سینی‌های فینگرفود

یکی از راحت‌ترین راهکارها برای داشتن دکوراسیون ایده‌آل و چیدمان میز پذیرایی شیک و خاص استفاده از سینی‌های فینگرفود است. مثلاً سینی از خوراکی‌های ترش و لواشک، سینی شیرینی و سایر مواد غذایی. چیدمان این سینی‌ها راحت بوده و از بابت جابه‌جایی نیز نگرانی نخواهید داشت. شما عزیزان می‌توانید این سینی‌ها را به صورت آماده سفارش داده و خریداری کنید.

استفاده از ظروف خاص و شیک

بهتر است متناسب با تم جشن تولد ظروف مناسبی انتخاب کنید. مثلاً استفاده از ظروف سنتی ایده جالبی است، البته ناگفته نماند که ظروف کریستال و بلوری نیز بسیار خاص و باشکوه هستند. چیدمان ظروف باید به گونه‌ای باشد که مهمان‌ها به راحتی به تمامی خوراکی‌ها دسترسی داشته باشند.

گل آرایی میز فینگر فود

اگر از آیتمی مانند گل آرایی برای میز پذیرایی و فینگر فودها استفاده کنید به مراتب جشن شما لاکچری و باشکوه‌تر خواهد بود. بنابراین توصیه می‌کنیم این آیتم را نادیده نگیرید.

فینگرفودهای پکیجی

شما می‌توانید برای مهمان‌های خود به تعداد انواع فینگرفود را در بسته‌بندی خاص و شیک قرار داده و این پکیج‌ها را به روی میز پذیرایی قرار دهید.

فرقی نمی‌کند که مناسبت جشن و مهمانی شما چیست، کافی است از خدمات تشریفات مجالس مومنتاپ استفاده کنید. این خدمات شامل دکور تولد و سایر مناسبت‌های خاص، بادکنک آرایی مجالس، تهیه انواع فینگرفود و سایر موارد دیگر می‌شوند. درواقع باید بگوییم که استفاده از خدمات تشریفات مجالس مومنتاپ باری سنگین را از دوش شما برداشته و دیگر لازم نیست بابت آماده‌سازی المان‌های جشنی باشکوه به دردسر افتاده و دچار استرس شوید. اگر قادر به استفاده از ایده‌های عنوان‌شده نبودید تیم مومنتاپ آماده خدمات‌رسانی به شما عزیزان است.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز