خبرگزاری کار ایران

انتخاب لوازم چوبی با توجه به فضا و سبک دکوراسیون خانه

انتخاب لوازم چوبی با توجه به فضا و سبک دکوراسیون خانه
کد خبر : ۱۳۵۳۷۰۳

چوب یکی از متریال‌هایی است که از گذشته تا به امروز در طراحی و دکوراسیون منازل کاربردهای بسیاری دارد. در واقع می‌توان چوب را یکی از پرطرفدارترین متریال‌های طراحی دکوراسیون داخلی دانست. البته فقط منازل نیستند که می‌توان از لوازم چوبی برای فضای داخلی آنها استفاده کرد. بلکه در محیط شرکت‌ها و ادارات نیز می‌توان از لوازم چوبی بهره‌های زیادی برد. در این مقاله می‌خواهیم در مورد لوازم چوبی و نحوه استفاده درست از آنها صحبت کنیم.

دلیل استفاده از لوازم چوبی در دکوراسیون منزل

استفاده از چوب در دکوراسیون منازل دلایل مختلفی دارد. اگر از جذابیت و زیبایی چوب فاکتور بگیریم، کاربرد ساده، وزن سبک و حمل آسان آن دلیل دیگری است که باعث می‌شود زیاد از آن استفاده کنیم. علاوه بر تمامی این موارد، تنوعی که در ساخت محصولات چوبی وجود دارد بسیار بالا است. بسیاری از لوازمی که برای منزل لازم است را می‌توانیم با چوب بسازیم.

مبلمان، سرویس خواب، کتابخانه، کنسول، دراور، کمد لباس، میز تحریر، میز ناهارخوری و دکوری‌های زیبایی را می توان به کمک چوب ساخت و از آنها استفاده نمود. حتی اغلب لوازمی که در آشپزخانه استفاده می‌شوند را می‌توان از چوب تهیه کرد. کابینت‌ها، جزیره، اپن و حتی کفپوش‌ها و … .

نگهداری از لوازم چوبی خانه برای افزایش عمر مفید آنها

لوازم چوبی را می‌توان یکی از قوی‌ترین و ماندگارترین متریال‌ها به شمار آورد. اگر لوازم چوبی شما از جنس مرغوب باشند، سال‌های سال می‌توانید از آنها استفاده کنید. البته این به شرطی است که به درستی از آنها نگهداری نمایید. مرغوبیت جنس به اضافه نگهداری درست می‌تواند وسیله مورد نظر را تا نسل‌های بعدی سالم نگه دارد. برای این منظور باید به یک سری نکات برای نگهداری از لوازم چوبی خانه توجه داشته باشید.

به طور مثال اگر وسیله چوبی شما مانند میز ناهارخوری کثیف شد، برای پاک کردن آن از یک پارچه میکرو مرطوب استفاده کنید. در این مرحله شما گرد و غبار و آلودگی‌های کوچکی که بر روی آن وجود دارند را از بین می‌برید. سپس اگر لکه‌ای بر روی وسیله وجود داشته باشد، به کمک دو قطره صابون مایع و مقداری آب گرم و پارچه میکروفیبر مرطوب، ناحیه مورد نظر را تمیز کنید. پس از آن به کمک یک پارچه خشک و میکروالیاف، قسمت شسته شده را خشک نمایید.

سعی کنید هیچ وقت رطوبتی برای چوب باقی نماند. زیرا رطوبت می‌تواند به صورت نامحسوس در زیر سطح چوب حرکت و به داخل آن نفوذ کند. تکرار این موضوع موجب آسیب به لوازم چوبی خواهد شد. پس همیشه حواستان باشد که لوازم چوبی خود را از هر گونه رطوبت و خیسی دور نگه دارید. برای اینکه کاملا مطمئن باشید روشی که به کار می‌برید درست است بهتر است هنگام خرید محصول، روش درست تمیز کردن آن را از فروشنده سوال کنید.

انتخاب لوازم چوبی با توجه به فضا و سبک دکوراسیون خانه

پنج ترفند حرفه‌ ای برای نگهداری بهتر از لوازم خانگی چوبی

در این قسمت از مقاله می‌خواهیم به چند نکته و ترفند مهم اشاره کنیم که رعایت کردن آنها می‌تواند طول عمر لوازم چوبی شما را افزایش دهد.

۱) یکی از نکات کاربردی در زمینه نگهداری از لوازم چوبی این است که به طور مرتب و حداقل هفته‌ای یک بار آنها را گردگیری کنید. زیرا گرد و غبار و ذرات کوچکی که بر روی لوازم چوبی می‌نشینند در ظاهر ممکن است مهم به نظر نرسند. اما وقتی همین ذرات کوچک بر روی هم انباشته شوند کم‌کم به کدر و خراشیده شدن وسیله‌های چوبی شما منجر می‌شوند. بنابراین هفته‌ای یک بار با یک پارچه نرم و بدون پرز آنها را گردگیری کنید.

۲) همیشه سعی کنید بر روی میز چوبی خود یک پارچه پلاستیکی، سفره و یا زیر لیوانی قرار دهید. لیوان‌ها و ظروف داغ را مستقیماً بر روی چوب قرار ندهید. زیرا به مرور زمان به چوب آسیب می‌رساند.

۳) حواستان باشد که بوی وسیله چوبی شما همیشه تازه بماند. برای این کار می‌توانید بر روی وسیله چوبی خود مقداری جوش شیرین بپاشید. همچنین می‌توانید درون کشوها یک ظرف زغال قرار دهید. اگر لوازم چوبی شما دچار بوی نامطبوع شده‌اند می‌توانید یک روز در فضای باز و در یک قسمت سایه‌دار قرار دهید. البته به شرط اینکه هوا گرم و خشک باشد. با این کار بوی کهنگی چوب از بین خواهد رفت.

۴) در صورت وجود لکه‌ سعی کنید در اسرع وقت آن را پاک نمایید. زیرا هر چقدر زمان بیشتری طول بکشد، پاک کردن لکه سخت‌تر خواهد شد. برای لکه‌های سفید مقداری خمیر دندان و جوش شیرین را به مقدار مساوی مخلوط کرده و آن را بر روی لکه بمالید. برای لکه‌های تیره نیز می‌توانید پارچه را به سرکه آغشته کرده و به آرامی بر روی لکه بمالید. از سس مایونز می‌توانید برای پاک کردن لکه‌های مداد رنگی استفاده کنید.

۵) دما و رطوبت نامناسب می‌تواند به لوازم چوبی آسیب برساند. سعی کنید همیشه رطوبت فضا بین ۳۰ تا ۴۵ درصد و دما بین ۶۰ تا ۸۰ درجه بماند.

تکنیک‌هایی برای نظافت لوازم چوبی

برای تمیز نگه داشتن وسایل چوبی باید نکاتی را مد نظر قرار دهید. اولین موضوع در پاکسازی و سالم نگه داشتن وسایل چوبی، قرار ندادن آن‌ها در معرض گرما و نور خورشید است. زیرا این عوامل باعث می‌شوند رنگ چوب بپرد. برای تمیز کردن لوازم چوبی از یک پارچه بدون پرز و نرم استفاده کنید. به وسیله پارچه گرد و غبار را از روی وسایل پاک کنید. حال برای برق انداختن آن‌ها در ابتدا باید جنس وسیله خود را به درستی بشناسید.

به طور مثال لوازمی که از چوب گردو باشند، باید گرد و غبار آن‌ها هر روز به وسیله یک دستمال نرم پاک شود، سپس برای از بین بردن لکه باید از مقداری خمیر دندان استفاده کنید. در بسیاری از مواقع اغلب لکه‌ها را می‌توان به کمک اسفنج مرطوب پاک کرد؛ البته آب اضافی اسفنج باید به طور کامل گرفته شود. بنابراین با توجه به اینکه چوب‌ها جنس‌های مختلفی دارند، حتماً از فروشنده جنس محصول را سوال کرده و با توجه به آن کارهای پاکسازی را انجام دهید.

انتخاب لوازم چوبی با توجه به فضا و سبک دکوراسیون خانه

بهترین روش برای حفظ درخشش و جلوگیری از پوسیدگی لوازم چوبی

برای جلوگیری از پوسیدگی چوب باید حواستان به رطوبت هوا باشد. هرگز وسایلی را که در این محیط کویری بوده‌اند به یک محیط مرطوب منتقل نکنید. زیرا این جابجایی و اختلاف رطوبت به شدت در سلامت چوب تاثیرات منفی خواهد گذاشت. یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از پوسیدگی لوازم چوبی استفاده از ماده‌ای غیرسمی و بی‌رنگ به نام آرتوسیل است. این ماده دارای خواص ضد باکتری، اشعه ماوراء بنفش، قارچ، باران‌های اسیدی و رطوبت است.

تاثیر نگهداری مناسب بر روی طول عمر لوازم چوبی خانگی

چوب همیشه یکی از مقاوم‌ترین مصالح بوده است. در واقع اگر دو موضوع در انتخاب وسیله چوبی رعایت شود، ماندگاری آن تا صدها سال تضمینی است. جنس خوب و نگهداری درست و اصولی. این دو مورد در کنار یکدیگر می‌توانند بقای طولانی مدت وسیله چوبی شما را تضمین کنند. اما اگر هر کدام از این موارد رعایت نشود، طول عمر محصول کمتر خواهد شد. در واقع اگر شما بهترین جنس چوب را هم استفاده کنید اما نگهداری درست و اصولی نداشته باشید، طول عمر آن کم خواهد شد. همچنین اگر از یک چوب درجه ۳ استفاده کنید، حتی اگر به اصولی‌ترین شکل ممکن از آن نگهداری کنید باز هم نمی‌توانید انتظار چندانی از آن داشته باشید. جهت مشاهده محصولات چوبی به سایت ایزی چوب مراجعه کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز