خبرگزاری کار ایران

ابعاد استاندارد کابین دوش

ابعاد استاندارد کابین دوش
کد خبر : ۱۳۵۰۴۳۵

ابعاد استاندارد کابین دوش، یکی از مهمترین فاکتورهایی است که هنگام انتخاب و خرید کابین دوش باید مورد توجه قرار گیرد. در خانه ها و آپارتمان های امروزی که حمام و سرویس بهداشتی در فضای مشترکی قرار گرفته اند، از کابین دوش برای تفکیک این دو فضا از یکدیگر استفاده می شود.

با تفکیک این دو فضا، هم از پاشش آب در هنگام استحمام به محیط سرویس بهداشتی جلوگیری می شود و هم امکان استفاده همزمان از حمام و سرویس بهداشتی ، ضمن حفظ حریم خصوصی، برای اعضای خانواده میسر می شود. امروزه انواع اندازه ها و ابعاد کابین دوش در بازار موجود بوده و می توان متناسب با فضای حمام و ظرفیت مد نظر، کابین دوش مناسب را خریداری کرد.

انتخاب اندازه کابین دوش بسیار وابسته به مساحت فضای حمام و نحوه چیدمان اجزای داخل حمام است. محل قرار گیری کابین دوش و ابعاد آن، تاثیر زیادی در چیدمان حمام دارد. به طور کلی، ابعاد استاندارد کابین دوش ، کابین جکوزی و یا پارتیشن حمام باید به گونه ای انتخاب شود که استفاده از سایر فضای حمام به راحتی امکان پذیر باشد. در ادامه این مطلب، به بررسی ابعاد کابین دوش شیشه ای و همچنین ابعاد استاندارد کابین دوش پرداخته شده است.

برای خرید و استعلام به روز قیمت انواع کابین دوش ، وان و جکوزی می توانید از طریق شماره تلفن ۶۲۹۹۹۶۷۵-۰۲۱ و یا وبسایت omranmodern.com با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشید.

ابعاد استاندارد کابین دوش

ابعاد کابین دوش و قیمت آن

ابعاد کابین دوش تاثیر بسیار مهم و مستقیمی بر روی قیمت آن دارد. به این معنا که هر چه ابعاد کابین دوش شیشه ای انتخابی بزرگ تر باشد، قیمت نهایی کابین دوش نیز بالاتر خواهد رفت. این تغییر قیمت بدیهی است. زیرا با بزرگ تر شدن ابعاد کابین دوش ، متریال به کار رفته برای ساخت آن، مانند پروفیل ها و پانل های شیشه ای یا طلقی ، بیشتر می شود. به کسانی که به دنبال خرید کابین دوش با قیمت مناسب هستند، پیشنهاد می شود که ابعاد کابین دوش شیشه ای را کوچک تر انتخاب کنند.

 

انتخاب ابعاد استاندارد کابین دوش

همان طور که پیش تر ذکر شد، انتخاب ابعاد استاندارد کابین دوش ، یکی از مهم ترین مراحل خرید کابین دوش است. از جمله عواملی که در هنگام انتخاب ابعاد کابین دوش شیشه ای باید مد نظر قرار داد، می توان به شکل حمام و فضای در دسترس آن، نیاز خریدار و نحوه قرار گیری و چیدمان سایر عناصر در حمام اشاره کرد. به عنوان مثال به فضای لازم برای باز شدن درب حمام و محل قرار گیری رو شویی و توالت و فاصله لازم برای نصب کابین دوش ، دقت شود. گاهی اوقات طراحی فضا و قرار گیری اجزای حمام به گونه ای است که مشتریان چاره ای به جز خرید کابین دوش با ابعاد سفارشی و مختص به حمام خود، ندارند. اما اگر فضای حمام بزرگ تر باشد، دست مشتریان در انتخاب ابعاد استاندارد کابین دوش و خرید آن باز تر است.

ابعاد استاندارد کابین دوش

برای اکثر حمام ها، ابعاد استاندارد کابین دوش حداقل ۸۰×۸۰ سانتی متر می باشد. اگر مساحت حمام بزرگ باشد و یا بسته به نیاز خریدار ، می توان کابین دوش با ابعاد استاندارد بزرگ تر را نیز خریداری کرد. سایر ابعاد استاندارد کابین دوش در جدول زیر ارائه شده است.

 

ابعاد استاندارد کابین دوش به سانتی متر

ابعاد استاندارد کابین دوش به اینچ

۸۰×۸۰

۳۲×۳۲

۹۰×۹۰

۳۶×۳۶

۱۰۰×۱۰۰

۳۹×۳۹

۸۰×۱۲۰

۳۲×۴۸

۱۲۰×۱۲۰

۴۸×۴۸

 

 

ابعاد استاندارد کابین دوش برای حمام کوچک

برای حمام های کوچک که فضای بسیار زیادی ندارند، باید ابعاد کابین دوش شیشه ای کوچک و متناسب با فضای در دسترس حمام انتخاب کرد. به این معنا که اندازه کابین دوش به نحوی انتخاب شود که خللی در استفاده روزانه از فضای حمام پیش نیاید. با توجه به جدولی که در بالا ارائه شد، حداقل ابعاد استاندارد کابین دوش ۸۰×۸۰ سانتی متر است و گزینه مناسبی برای حمام های کوچک است.

کابین دوش مدل گوشه که در کنج دو دیوار حمام قرار می گیرد، از جمله بهترین مدل های کابین دوش برای حمام های کوچک است. امروزه کابین دوش مدل گوشه تنوع بسیاری داشته و در شکل های مختلف مربع ، مستطیل و نیم گرد در بازار موجود است. کابین دوش مدل گوشه با لبه ی منحنی (نیم گرد)، فضای کمتری را نسبت به مدل های مربع و مستطیل اشغال می کند. اما در حالت کلی، شکل و ابعاد کابین دوش گوشه ، باید بر طبق چیدمان حمام انتخاب شود.

ابعاد استاندارد کابین دوش برای حمام بزرگ

برای حمام های بزرگ ، هیچ گونه محدودیتی در انتخاب ابعاد استاندارد کابین دوش وجود ندارد. حتی خریداران می توانند ابعاد کابین دوش شیشه ای را بنا بر سلیقه شخصی و طراحی داخلی حمام خود، به صورت سفارشی خریداری کنند. بهتر است برای رعایت تناسب میان اندازه کابین دوش و فضای حمام ، ابعاد استاندارد کابین دوش را نیز بزرگ تر انتخاب کرد.

کابین دوش های رایج برای حمام های بزرگ ، به شکل کابین های مستطیل و مربع هستند. اما انواع کابین دوش مدل گوشه در ابعاد بزرگ تر را نیز می توان نصب کرد. برای استفاده کاربردی تر از فضای حمام های بزرگ ، می توان انواع کابین های دوش دارای سونا و جکوزی را که ابعاد بزرگتری نسبت به ابعاد کابین دوش شیشه ای معمولی دارند، خریداری کرد. در این صورت در فضایی به اندازه ابعاد کابین دوش ، می توان از مزایا و امکانات یک سونا بخار خانگی و جکوزی نیز استفاده کرد.

اندازه گیری ابعاد کابین دوش

مهم ترین نکته در انتخاب ابعاد مناسب کابین دوش ، اندازه گیری دقیق محل قرار گیری کابین دوش در حمام است. اگر حمام در حال بازسازی و یا ساخت باشد، بهترین زمان اندازه گیری اندازه کابین دوش ، آخرین مرحله ی بازسازی یعنی پس از اتمام کاشی کاری کف و دیوار ها و همچنین نصب روشویی و توالت فرنگی می باشد. زیرا برای اندازه ‌گیری و برداشت نهایی ابعاد کابین دوش شیشه ای ، نباید هیچ گونه تردید و ابهامی در ارتباط با متراژ کف ، سقف و دیوار وجود داشته باشد. هرگونه تغییر در متراژ و اندازه کف ، دیوار و سقف ، تمامی اندازه ‌گیری ها و طراحی کابین دوش را خدشه‌ دار می‌ کند. در نتیجه، هرگونه اشتباه در اندازه ‌گیری ابعاد استاندارد کابین دوش ، منجر به تعویض شیشه کابین ، افزایش زمان تولید و خسارت مالی خواهد شد.

در انتخاب مکان و ابعاد استاندارد کابین دوش مناسب دقت کنید که راه آب یا کفشور حمام در داخل محیط کابین دوش قرار داشته باشد تا آب به راحتی از آن خارج شود. همچنین با خرید زیر دوشی که اندازه و شکل آن دقیقا مطابق با ابعاد کابین دوش و دور دوشی باشد، می توان مطمئن بود که آب جمع شده بر روی آن، به راحتی از طریق کفشور تعبیه شده در زیر دوشی تخلیه می شود.

جهت دریافت قیمت کابین دوش می توانید از طریق شماره تلفن ۶۲۹۹۹۶۷۵-۰۲۱ و یا وبسایت omranmodern.com با کارشناسان عمران مدرن در ارتباط باشید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز