خبرگزاری کار ایران

قیمت کابینت آماده در سال 1402 چقدر است؟

قیمت کابینت آماده در سال 1402 چقدر است؟
کد خبر : ۱۳۳۹۰۰۵

تغییر دادن و نو کردن بخش‌های مختلف خانه یکی از هیجان انگیزترین کارهاست. با بازسازی آشپزخانه که قسمت بسیار مهمی از خانه است، تغییرات متفاوتی را ایجاد می‌کنید. تنوعی که به وجود می‌آورید در روحیه شما تاثیر مثبت به سزایی می‌گذارد. و کابینت‌های جدیدی که می‌خرید استفاده از آشپزخانه را برای شما آسان‌تر و خوشایندتر می‌کند. اگر قصد خرید کابینت آماده جدید دارید، اطلاع داشتن از قیمت کابینت آماده از موارد مهمی‌ست که باید به آن بپردازید. در این مقاله قیمت انواع کابینت آماده را مقایسه و بررسی کرده‌ایم.

عوامل موثر بر قیمت کابینت

قیمت یک کابینت به موارد مختلفی بستگی دارد. جزئیات ریز و درشت کابینت‌ها در قیمت نهایی موثرند.

  • جنس ورقه‌ای که بدنه کابینت از آن ساخته شده
  • جنس ورقه‌ای که درب کابینت از آن ساخته شده
  • سبک طراحی کابینت
  • نوع یراق آلات به کار رفته
  • دستگیره‌ها
  • اجرت ساخت

سبک کابینت و قیمت آن

در کشور ما کابینت‌ها معمولا در یکی از این سه سبک طراحی می‌شوند: کلاسیک، نئوکلاسیکف و مدرن. هرکدام از این سبک‌ها ویژگی‌ها و متریال‌های خاص خودشان را دارند که در هزینه ساخت و خرید آن‌ها بسیار تاثیرگذار است.

قیمت کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک آماده کابینتی کارشده و با کنده کاری‌های فراوان است که سرستون و تاج دارد. روی کابینت‌های دیگر به اندازه کابینت سبک کلاسیک زمان و انرژی نمی‌گذارند. بنابراین، قیمت این کابینت آماده مجلل قطعا پایین نخواهد بود.

متریال‌های مورد استفاده برای این سبک چوب طبیعی و ممبران است. ورقه‌های ممبران ورقه‌هایی بسیار با کیفیت و بادوام‌اند و نسبت به چوب طبیعی قیمت کمتری دارند.

قیمت کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک آماده نیز کابینتی کار شده است، اما به اندازه‌ی سبک کلاسیک جزئیات ندارد و ورژن ساده‌تری‌ست. در واقع، از ادقام سبک کلاسیک و مدرن خلق شده است و ویژگی‌های خاص خودش را پیدا کرده. درب‌ها و تاج سبک نئوکلاسیک شلوغ نیست و پیچیدگی زیادی ندارد. این باعث می‌شود هزینه این کابینت آماده مناسب‌تر از کابینت کلاسیک باشد.

متریال‌هایی که برای ساخت آن به کار می‌روند معمولا ممبران و انزو هستند.

قیمت کابینت مدرن

کابینت مدرن آماده معمولا قیمت پایین‌تری دارد. کابینت‌های مدرن که خصوصیت‌های دوره‌ی مدرن را دارند، از اشرافی بودن دورند و ظاهر آن‎ها یکدست و ساده است. برای تولید کابینت‌های مدرن از متریال‌هایی مانند ام دی اف و هایگلاس استفاده می‌شود.

قیمت کابینت آماده در سال 1402 چقدر است؟

آیا قیمت کابینت زمینی و دیواری با هم متفاوت‌اند؟

کابینت‌های زمینی و دیواری نحوه ساخت متفاوتی دارند. مقدار متریال به کار رفته در آن‌ها نیز متفاوت است. همین باعث می‌شود که قیمت آن‌ها یکسان نباشد، هرچند که از یک نوع متریال ساخته شده‌اند. البته داستان به همین جا ختم نمی‌شود. هزینه کابینت ایستاده و کابینت جزیره نیز با کابینت‌های زمینی و دیواری فرق می‌کند.

تفاوت قیمت متریال‌ها

قبلا گفتیم که موادی که در ساخت بدنه و درب کابینت به کار می‌رود، عاملی بسیار مهم در تعیین قیمت آن کابینت است. چند متریال مهم را در ادامه بررسی خواهیم کرد:

ممبران و چوب طبیعی

کابینتی که از جنس چوب طبیعی درختان ساخته شده قطعا تفاوت‌های زیادی با کابینت‌های دیگر خواهد داشت. دوام و زیبایی چوب طبیعی بی‌نظیر است. مورد کلیدی دیگر این است که چوب طبیعی را تنها می‌توان با بریدن درخت‌ها به دست آورد که این هزینه کابینت را بیشتر می‌کند.

ورقه ممبران ورقه‌ای‌ست که به صورت مصنوعی تولید می‌شود. البته، این متریال نیز جزو متریال‌های بسیار باکیفیت است و قیمت پایینی ندارد. 

ممبران و هایگلاس

این دو متریال با ویژگی‌ها و نقاط قوت و ضعف خود بسیار پرطرفدارند. از ممبران معمولا برای سبک‌های کلاسیک و نئوکلاسیک استفاده می‌شود. این ورقه بهترین جایگزین برای چوب طبیعی‌ست، چرا که به چوب شباهت بالایی دارد. از ورقه هایگلاس برای سبک مدرن استفاده می‌شود. این ورقه روکشی براق و شیشه‌مانند دارد که باعث جذابیت آن شده است. معمولا قیمت ورقه ممبران بیشتر از هایگلاس می‎باشد.

قیمت کابینت آماده در سال 1402 چقدر است؟

هایگلاس و ام دی اف

مغزی ورقه‌های هایگلاس و ام دی اف هر دو از جنس ام دی اف است، اما روکش‌های آن‌ها متفاوت می‌باشند. هماهنطور که گفتیم روکش هایگلاس کاملا براق و شفاف است، طوری که شیشه‌ای به نظر می‌رسد. روکش ام دی اف معمولی یا ملامینه معمولا به صورت نیمه براق یا مات می‌باشد. قیمت کابینت آماده هایگلاس از کابینت ام دی اف بیشتر است.

جمع بندی

برای رسیدن به قیمت کابینت باید بدانید که تمام ویژگی‌هایی که برای کابینت آماده خود انتخاب می‌کنید، از جمله جنس و سبک کابینت، در هزینه آن تاثیر خواهد گذاشت. به همین دلیل، درباره‌ی قیمت انواع سبک‌ها و متریال‌های رایج توضیح دادیم. برای اطلاع دقیق از قیمت کابینتی که می‌خواهید به وبسایت کابینت اماده پیشکاری مراجعه کرده و با کارشناسان ما تماس بگیرید. کارشناسان حرفه‌ای کابینت پیشکاری شما را به بهترین نحو راهنمایی خواهند کرد.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز