خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید کابینت آشپزخانه

راهنمای خرید کابینت آشپزخانه
کد خبر : ۱۳۳۶۲۸۱

به دلیل حضور بیشتر بانوان در آشپزخانه، انتخاب یک کابینت همه‌چیز تمام، هماهنگ با محیط آشپزخانه مهمترین هدف بانوان است؛ اما سئوال مهم این است که از کجا کابینت آشپزخانه خریداری کنیم؟ اینترنتی یا حضوری؟ به چه شرکت یا شخصی اعتماد کنیم تا یک خرید خوب داشته باشیم؟ اگر سئوالات زیادی دارید و به دنبال راهنمای خرید کابینت هستید، این مقاله به کمک شرکت دکوراسیون داخلی ترنج گردآوری شده و به شما توصیه می‌شود آن را که تا انتها مطالعه کنید.

اگر هنوز شرکت مورد خود برای سفارش کابینت را پیدا نکرده اید با جستجوی عبارت "خرید کابینت" در گوگل می توانید به لیستی از شرکت های ارائه دهنده کابینت آشپزخانه دسترسی پیدا کنید.

در مرحله اول باید با مدیران و پشتیبانی یکی از این شرکت ها، تماس گرفته و از آنها راهنمایی بخواهید؛ پس از آن باید متراژ آشپزخانه بدست بیاید؛ به دنبال کابینت آماده هستید یا کابینت سفارشی؟ پس از انتخاب طرح، مدل و رنگ کابینت منتظر بمانید تا متخصصان کابینت مورد نظر شما را ساخته و سپس اقدام به نصب آن کنند.

کابینت، اصلی ترین بخش آشپزخانه

اگر برای بازسازی آشپزخانه خود، تصمیم به خرید کابینت آشپزخانه گرفته‌اید و یا به تازگی می‌خواهید کابینتی بخرید، باید بدانید که در نسل جدید، آشپزخانه تنها برای پخت و پز غذا نیست؛ بلکه غذا هم در آشپزخانه توسط خانواده‌ها سرو می‌شود. به دلیل اینکه کابینت یکی از اصلی ترین بخش آشپزخانه است و میز غذاخوری، هود، اجاق گاز و... دیگر اجزای مهم آشپزخانه هستند، باید با اصول چیدمان آشپزخانه آشنا شوید تا یک فضای راحت، دنج و آرامش بخش برای خانواده خود فراهم کنید.

اصول چیدمان آشپزخانه

اصلی‌ترین قدم برای داشتن یک دکوراسیون آشپزخانه منظم با طراحی زیبا و ایجاد فضایی ایمن، نصب وسایل آشپزخانه در مکان درست می باشد؛ مثلا فر برقی را باید کنار پریز برق قرار بگیرد و سینک ظرفشویی و اجاق گاز باید از پریز برق فاصله داشته باشند.

5 اصل برای فراهم کردن یک آشپزخانه همه چیز تمام، باید رعایت شود تا بتوانید با خیال راحت آشپزی کنید، غذا سرو کنید و به کارهای روزمره خود برسید.

1- کنترل وسایل غیر ضروری و رفت آمد در آشپزخانه

فرزند خردسال شما دوست دارد در کنار شما در آشپزخانه بازی کند؟ خودتان کیف دستی و شارژر تلفن همراه را در آشپزخانه می‌گذارید؟ نمی‌دانید یخچال را کجای آشپزخانه قرار دهید؟

یخچال را نزدیک به ورودی آشپزخانه قرار دهید تا فرزندانتان بدون ایجاد مزاحمت برای شما بتواند به یخچال دسترسی داشته باشد.

چیدمان آشپزخانه باید طوری طراحی شود که هیچ مانعی در مسیر شما وجود نداشته باشد؛ برای اینکار شما می‌توانید قبل از سفارش کابینت، از طراح خود بخواهید فضایی برای محل قرار دادن وسایل اضافی مهیا کند تا در آینده وقت خود را برای جمع‌کردن این وسایل صرف نکنید. این فضا می‌تواند بخش اپن آشپزخانه باشد یا اینکه یک قفسه دیواری برای این وسایل طراحی شود.

2- مشخص کردن محل ظرفشویی

خودتان ظرف را می‌شویید یا اینکه شستشو ظروف را با ماشین ظرف‌شویی انجام می‌دهید؟ سینک ظرفشویی نباید نزدیک پریز برق باشد ولی ماشین ظرفشویی باید به پریز برق نزدیک باشد.

3- اجاق گاز را کجا بگذاریم؟

از آنجایی که در اکثر آشپزخانه های مدرن امروزی از اجاق گاز رومیزی استفاده می شود، باید روی کابینت و در کنار شیر گاز، فضایی برای اجاق در نظر گرفته شود که با پریز برق نیز فاصله داشته باشد.

4- قفسه دیواری در آشپزخانه باشد یا نباشد؟

مقداری از ظرف و ظروف را همیشه استفاده می‌کنید اما نمی‌خواهید بیش از حد درب کابینت را باز کنید؟ شما می‌توانید علاوه بر کابینت، از قفسه های دیواری هم استفاده کنید. قفسه‌های بدون در باعث دسترسی راحت شما به وسایل پرکاربرد می‌شود.

5- فاصله مناسب بین وسایل اصلی آشپزخانه چقدر باشد؟

یکی از چیدمان صحیح آشپزخانه، رعایت مثلث کار است؛ محل قرارگیری یخچال، سینک ظرف‌شویی و اجاق گاز باید به صورت مثلث باشد و هر کدام، در یک راس قرار بگیرند.

اگر می‌خواهید اجزای مهم آشپزخانه مانند یخچال، اجاق گاز و سینک ظرف‌شویی را در امتداد یک دیوار قرار دهید، بهتر است بین این وسایل چند قدم فاصله باشد و کنار هم نباشند.

راهنمای خرید کابینت آشپزخانه

مهم ترین نکات در خرید کابینت

چند نکته خیلی مهم قبل از خرید یا سفارش کابینت وجود دارد که اگر آن‌ها را انجام دهید، می‌توانید خرید خوبی را تجربه کنید.

  • اهمیت به رنگ کابینت
  • انتخاب سبک و مدل کابینت
  • انتخاب جنس مناسب برای بدنه کابینت
  • بررسی صفحه کابینت
  • بررسی قیمت کابینت

خرید انواع مدل های کابینت آشپزخانه

کابینت انواع مختلفی دارد که از معروف ترین آنها می‌توان به ام‌دی‌اف، هایگلاس و ممبران اشاره کرد. برای انتخاب کابینت نیاز به اطلاعات اولیه دارید که به طور مختصر تعدادی از آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

خرید کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف دارای تنوع بیشتری نسبت به سایر مدل ها می باشد. ام‌دی‌اف مقاومت بهتری نسبت به چوب در برابر رطوبت و خراش دارد. اگر دمای اتاق در صبح 10 درجه باشد و در بعد از ظهر به 40 درجه برسد، برخلاف چوب طبیعی، مشکلی برای کابینت‌های ام‌دی‌اف پیش نمی‌آید؛ به همین دلایل مردم تمایل بیشتری نسبت به خرید کابینت ام دی اف برای آشپزخامه خود نشان می دهند.

خرید کابینت هایگلاس

کابینت هایگلاس از مواد ابتدایی کابینت ام‌دی‌اف ساخته می‌شود با این تفاوت که بر روی سطح کابینت ام دی اف، یک لایه روکش پلکسی گلاس پوشیده می‌شود. قیمت کابینت هایگلاس متغیر است و بسته به امکانات درخواستی شما قیمت بیشتر و یا کمتر می‌شود.

قبل از خرید کابینت هایگلاس لازم است آشپزخانه خود را اندازه بگیرید؛ برای اندازه‌گیری و دریافت اطلاعاتی در خصوص قیمت و... می‌توانید با متخصصان و طراحان کابینت تماس بگیرید.

خرید کابینت ممبران

به کابینت‌هایی که توسط دستگاه‌ها و ماشین‌آلات مخصوص و با استفاده از روکش‌هایی از جنس PVC ساخته می‌شود، کابینت ممبران می‌گویند؛ اگر عاشق کابینت‌های کلاسیک هستید و آشپزخانه شما وسیع است، مدل ممبران می‌تواند گزینه مفیدی برایتان باشد.

به دلیل میزان حکاکی و برش‌های بیشتر بر روی کابینت ممبران، این کابینت نسبت به مدل های هایگلاس و ام‌دی‌اف دارای قیمت بالاتری می باشد.

خرید کابینت انزو

کابینت انزو جز دسته‌های سبک کلاسیک است؛ این کابینت زیر مجموعه‌ای از کابینت ممبران بوده و جنس آن از ورق MDF است.

قیمت کابینت انزو نسبت به ام‌دی‌اف، ممبران و هایگلاس بالاتر می باشد. با این وجود اگر تصمیم به خرید کابینت انزو دارید می‌توانید قبل از آن در مورد طراحی و ساخت این مدل کابینت ها از مشاوره طراحان و متخصصان ساخت کابینت، بهره مند گردید.

راهنمای خرید کابینت آشپزخانه

قیمت انواع مدل های کابینت

اگر به دنبال قیمت لحظه‌ای انواع مدل‌های کابینت هستید و از اندازه و متراژ کابینت خور آشپزخانه خود مطلع هستید، می‌توانید از طریق تماس با مشاوران دکوراسیون داخلی ترنج، از قیمت دقیق هر مدل کابینت مطلع شوید. اما اگر از اندازه آشپزخانه خود اطلاع ندارید، پس از تماس با پشتیبانی دکوراسیون داخلی ترنج، پس از اندازه‌گیری آشپزخانه، شما از قیمت دقیق کابینت‌ها مطلع می‌شوید.

مشاوره خرید کابینت

به پایان مقاله آموزشی رسیدیم؛ اگر تصمیم دارید قیمت هر کابینتی که به دنبال خرید آن هستید را بدانید و نیاز به مشاوره دارید، کارشناسان شرکت دکوراسیون داخلی ترنج پاسخگو سئوالاتتان هستند.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز