خبرگزاری کار ایران

بررسی پارتیشن اداری و مقایسه انواع آن

بررسی پارتیشن اداری و مقایسه انواع آن
کد خبر : ۱۳۳۱۷۸۱

دکوراسیون دفاتر اداری می‌تواند در حرفه‌ای به نظر رسیدن مجموعه تاثیرگذار باشد، به همین دلیل رقابت میان پارتیشن‌های شیشه ای و پارتیشن‌های چوبی زیاد شده است. هرچند که پارتیشن‌های شیشه ای از نظر مزایا جلوتر از پارتیشن‌های چوبی هستند و معایب این پارتیشن قدیمی اداری را جبران کرده‌اند؛ اما بازهم عده‌ای به دلیل ظاهر خاص و جذاب پارتیشن‌های چوبی بر اجرای این نوع پارتیشن‌بندی در دفاتر کارشان اصرار دارند. خصوصاً اگر پای دکوراسیون کلاسیک در میان باشد!

در هر حوزه کاری که باشید داشتن دفتری زیبا و منظم برای برقراری ارتباط مؤثر با مخاطبان و مشتریان بسیار اهمیت دارد، دفتر شما مرکز مدیریت پروژه‌هاست، هرچه در ظاهر حرفه‌ای‌تر به نظر برسید اعتماد به شما در نگاه اول کار آسان‌تری است. پارتیشن‌ اداری راهی سریع، ساده و مقرون‌به‌صرفه برای ایجاد فضای کار با بهره‌وری بیشتر هستند. آن‌ها در سبک‌های مختلفی وجود دارند که در این میان دو نوع شیشه ای و چوبی از دیگر انواع پارتیشن‌بندی اداری محبوب‌تر هستند؛ اما سؤالی که همیشه ذهن مخاطب و مشتریان را به خود مشغول می‌کند این است که در میان پارتیشن‌های چوبی و شیشه ای کدام بهتر است؟

بررسی پارتیشن اداری و مقایسه انواع آن

مزایا و معایب استفاده از پارتیشن‌های چوبی در فضای اداری

پارتیشن‌های چوبی جز آن دسته از پارتیشن‌های اداری هستند که نه تنها برای اجرا در دفاتر اداری بلکه برای نصب در محیط‌ها خانگی هم پیشنهاد می‌شوند. این نوع پارتیشن‌بندی به نسبت پارتیشن شیشه ای از قدمت بیشتری برخوردار است و به دلیل ایجاد حس راحتی و جلوه‌ای سنتی در دفاتر اداری بسیار محبوبیت دارد. کسانی که به دکوراسیون کلاسیک علاقه‌مند هستند بدون اینکه از معایب این نوع پارتیشن‌بندی اطلاعی داشته باشند در همان نگاه اول به سراغ این نوع پارتیشن اداری می‌روند.

اگر بخواهیم با مزایای استفاده از این نوع پارتیشن اداری شروع کنیم باید گفت که پارتیشن‌های چوبی برای ایجاد محیط‌های عایق در برابر صدا بسیار کاربردی هستند، حریم خصوصی کارکنان را به طور کامل حفظ می‌کنند و با ایجاد فضاهای مجزا در افزایش میزان تمرکز تأثیرگذارند. البته ناگفته نماند که به کارگیری این نوع پارتیشن‌بندی برای اجرا در فضاهای کار تیمی اصلاً توصیه نمی‌شود، چراکه حفظ روحیه کار تیمی و افزایش همکاری میان اعضا با استفاده از پارتیشن‌های چوبی به صفر می‌رسد.

پارتیشن‌های چوبی علی رقم اینکه از مقاومت و استحکام بالایی در برابر ضربه برخوردارند، با گذر زمان دچار فرسودگی شده و در برابر آتش‌سوزی عملکرد ضعیفی دارند. همچنین این نوع پارتیشن‌بندی در برابر ورود نور طبیعی به فضا کاملاً عایق است و برای استفاده در دفاتر کوچک و کم‌نور پیشنهاد نمی‌شود. در بعضی موارد می‌توان پارتیشن‌های چوبی را با انواع پارتیشن‌های آلومینیومی و شیشه ای ترکیب کرد و نتیجه‌ای متفاوت از پارتیشن‌های تمام چوبی ایجاد کرد. این کار معمولاً با هدف روشن‌تر کردن اتاق‌های کار و فضاهای جداشده کاربرد دارد.

بررسی پارتیشن اداری و مقایسه انواع آن

مزایا و معایب اجرای پارتیشن‌ شیشه ای در فضای اداری

پارتیشن‌های شیشه ای به نسبت پارتیشن‌های چوبی قدمت کمتری دارند؛ اما با هدف رفع معایب پارتیشن‌های قدیمی‌تر دقیقاً متناسب با نیاز محیط‌های اداری طراحی شدند و به همین دلیل در مدت‌زمان محدودی توانستند جایگزین بهتری برای انواع پارتیشن‌ها باشند. پارتیشن‌های شیشه ای در انواع تک جداره، دوجداره، فریم دار، فریم لس، رنگی، نیمه مات و انواع هوشمند مات شونده طیف وسیعی از نیازهای شما را در بر گرفته و برای هر خواسته شما گزینه‌ای اختصاصی ارائه می‌دهند.

نصب و اجرای این نوع پارتیشن بسیار ساده و سریع صورت می‌گیرد، جابجایی و نصب مجدد آن آسان است و از هدر رفت هزینه‌ها جلوگیری می‌کند. به همین دلیل می‌توان پارتیشن‌های شیشه ای را روشی عالی برای ایجاد فضای اداری بدون نیاز به صرف هزینه‌های چندباره دانست. این نوع پارتیشن‌بندی برای کسانی که در دفتر اجاره‌ای مستقر هستند بهترین گزینه است.

شما با استفاده از پارتیشن‌های شیشه ای از پخش شدن سروصدا در محیط جلوگیری می‌کنید و با بهره‌مندی از حداکثر نور ورودی به فضا، محیط دل‌بازتر و شفاف‌تری خواهید داشت. از طرفی استفاده از نورپردازی مصنوعی در چنین فضایی به حداقل رسیده و هزینه‌های استفاده از منابع نور مصنوعی از مجموعه هزینه‌های جانبی دفترتان کسر می‌شود.

تا به حال به این نوع از پارتیشن اداری ایرادی وارد نشده است جز اینکه بعضی‌ها معتقدند استفاده از پارتیشن‌بندی شیشه ای در محیط کار حق داشتن حریم خصوصی کارمندان را نقض می‌کند! شاید پارتیشن‌های شیشه ای در نوع شفاف برای ایجاد حریم خصوصی عملکرد ضعیفی از خود نشان دهند؛ اما گزینه‌های بسیار زیادی از این نوع پارتیشن وجود دارد که می‌توان با انتخاب آن‌ها در جهت حفظ حریم خصوصی قدم برداشت. در نتیجه این باور غلط چیزی نیست که بتوان با استناد بر آن به کارگیری پارتیشن شیشه ای در فضاهای اداری را محدود کرد. شیشه‌های دوجداره مجهز به پرده کرکره، شیشه‌های رنگی، مات، نیمه مات و شیشه‌های هوشمند همگی در ایجاد حریم خصوصی برای کارمندان مؤثر هستند.

در آخر خوب است مجدد اشاره کنیم که پارتیشن‌های چوبی و شیشه ای هردو دارای مزایای مطلوبی برای به کارگیری در فضای اداری هستند اما با توجه به توضیحات داده شده کارایی پارتیشن شیشه ای در فضاهای اداری بیش از انواع دیگر پارتیشن‌هاست.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز