خبرگزاری کار ایران

رقابت سنگین بیت کوین و اتریوم در سال 2023 بر روی سهم بازار

رقابت سنگین بیت کوین و اتریوم در سال 2023 بر روی سهم بازار
کد خبر : ۱۳۲۲۰۹۶

از سال 2009 که بیت کوین، اولین ارز دیجیتال بازار به جهان معرفی شد پروژه‌ها و توسعه‌دهندگان مختلفی تلاش کردند تا ارز دیجیتال بهتری بسازند و جایگاه آن را تصاحب کنند. تلاش‌هایی که منجر به ایجاد آلت کوین‌ها شده است و امروزه هزاران ارز دیجیتال متنوع در بازار عرضه شده است و به طور مداوم به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

از سال 2009 که بیت کوین، اولین ارز دیجیتال بازار به جهان معرفی شد پروژه‌ها و توسعه‌دهندگان مختلفی تلاش کردند تا ارز دیجیتال بهتری بسازند و جایگاه آن را تصاحب کنند. تلاش‌هایی که منجر به ایجاد آلت کوین‌ها شده است و امروزه هزاران ارز دیجیتال متنوع در بازار عرضه شده است و به طور مداوم به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

با این حال هیچکدام موفق نشدند تا تاج پادشاهی ارز‌های دیجیتال را از بیت کوین بگیرند و این ارز دیجیتال از سال 2009 تا به امروز همواره در رتبه اولین، بزرگترین و محبوب‌ترین ارز دیجیتال جهانی قرار گرفته است. با این حال عرضه ارز‌های دیگر به بازار بر دامیننس بیت کوین تأثیر گذاشته است و در حال حاضر بیت کوین تنها 40 درصد از بازار را در اختیار دارد.

با اینکه تا به امروز ارزی موفق نشده است تا جایگاه برتر بیت کوین را تصاحب کند، ولی بیت کوین رقبای قدرتمندی را به خود دیده است و یکی از بهترین آن‌ها اتریوم نام دارد که در سال 2015 عرضه شد و معامله گران بسیاری به خرید اتریوم به عنوان یک ارز با پتانسیل بالا پرداختند.

چرا اتریوم رقیب قدرتمندی برای بیت کوین به شمار می‌رود؟

بیت کوین با هدف ارائه یک ارز دیجیتالی برای پرداخت‌ها، حفظ حریم خصوصی و کاهش کنترل دولت‌ها بر تراکنش‌ها عرضه شد. ماهیتی غیرمتمرکز که تا به امروز همواره هدف اصلی ارز‌های دیجیتال و بازار رمزارز جهانی بوده است.

یک ایده انقلابی که به بهترین شکل در قالب بیت کوین پیاده‌سازی شد و توجه بسیاری از توسعه‌دهندگان را به خود جلب کرد. بیت کوین شبکه‌ای امن بود و نیازی به کنترل و نظارت مداوم نداشت و هرکسی می‌توانست کد‌ها و نحوه فعالیت آن را مشاهده و از آن برای توسعه پروژه‌های خود استفاده کند.

با این حال، شبکه اختصاصی بیت کوین محدود بود و در حالی که وظایف اصلی خود را به بهترین شکل انجام می‌داد، اما به عقیده برخی همانند ویتالیک بوترین از تمام پتانسیل‌های فناوری بلاک چین استفاده نمی‌کرد.

ویتالیک بوترین بر این باور بود که از فناوری و شبکه‌های بلاک چینی می‌توان برای فعالیت‌های مختلفی استفاده کرد و تنها استفاده از ارز‌های دیجیتال نباید محدود به معاملات مالی باشد. او در سال 2013 کار بر روی این ایده را آغاز کرد و توسعه آن را در سال 2014 آغاز کرد، مدتی بعد و در سال 2015 شبکه اتریوم در نهایت آنلاین شد و ارز دیجیتال اتریوم به جهان معرفی شد.

پشتیبانی از قرارداد‌های هوشمند، به اتریوم این امکان را داده بود تا از برنامه‌ها و پروژه‌های غیرمتمرکز پشتیبانی کند و توسعه‌دهندگان می‌توانستند به کمک بستری که اتریوم در اختیار آن‌ها قرار داده بود به روشی سریعتر و بهتر از گذشته برنامه‌ها را اجرایی کنند و ارز‌ها و توکن‌های دیجیتالی خود را عرضه کنند.

آغاز مسیر حوزه دیفای که امروزه به بخش بسیار مهم و بزرگی از بازار ارز‌های دیجیتال تبدیل شده است را می‌توانیم عرضه اتریوم بدانیم و این شبکه با امکانات، خدمات و ویژگی‌های خود منجر به رشد بسیار زیادی در بازار ارز‌های دیجیتال شد. با سال‌ها فعالیت، اتریوم همچنان بزرگترین سهم را از بازار دیفای در اختیار دارد و هیچکدام از شبکه‌های مشابه دیگر موفق نشده‌اند تا جایگاه اتریوم در حوزه دیفای و پلتفرم‌های غیرمتمرکز را به خطر اندازند.

رقابت سنگین بیت کوین و اتریوم در سال 2023 بر روی سهم بازار

در حالی که بیت کوین به عنوان یکی از بهترین ارز‌های دیجیتال بازار شناخته شده است، اتریوم شبکه‌ای بسیار گسترده‌تر و بزرگتری دارد و توکن آن یعنی ETH علاوه بر در پرداخت‌ها، موارد استفاده بسیار بیشتری نسبت به بیت کوین پیدا کرده است. مزایای شبکه اتریوم، قیمت توکن اتریوم را افزایش می‌دهد و پیش‌بینی می‌شود که این شبکه در سال 2023 نیز به رشد خود ادامه دهد.

با کنترل تقریباً کامل در فضای حوزه دیفای، فعالیت گسترده توسعه‌دهندگان، مسیر توسعه مشخص و تیم توسعه‌دهنده شناخته شده و معتبر، اتریوم از سال 2015 تا به امروز به عنوان دومین ارز دیجیتال برتر بازار و رقیب جدی بیت کوین به فعالیت خود ادامه داده است.

قیمت اتریوم و بیت کوین در سال 2023 چگونه خواهد بود؟

از سال 2015 و عرضه اتریوم، به دلیل مزایا و موارد استفاده‌ای که این ارز دیجیتال دارد رقابتی با قدیمی‌ترین ارز دیجیتال بازار یعنی بیت کوین عرضه شده است و با اینکه طی سالیان گذشته بسیاری از آلت کوین‌های جدید عرضه و آلت کوین‌های قدیمی از رتبه‌های برتر حذف شده‌اند، اما اتریوم همچنان جایگاه دومین ارز دیجیتال برتر بازار را با قدرت حفظ کرده است و در دی ماه 1401 با ارزش بازار 154 میلیارد دلاری، فاصله 172 میلیارد دلاری تا ارزش بازار بیت کوین دارد.

قیمت بیت کوین و قیمت اتریوم طی سالیان گذشته نوسانات مشابهی را تجربه کرده‌اند، با این حال اتریوم معمولاً در بازه‌های کوتاه مدت به دلیل توسعه مداوم در این شبکه و راه‌اندازی پروژه‌های جدید و جذاب، توانسته در بسیاری از زمان‌ها عملکرد قیمتی بهتری نسبت به بیت کوین داشته باشد.

برگ برنده بیت کوین را می‌توانیم قدمت، اعتبار، علاقه عمومی سرمایه‌گذاران، پذیرش گسترده جهانی و امنیت بالای شبکه آن بدانیم که از سال 2009 تا به امروز بدون مشکل به فعالیت خود ادامه داده است. کمتر ارز دیجیتالی در جهان چنین پایداری را تجربه کرده است.

در حالی که اتریوم کاربرد متنوع‌تر و بیشتری در جهان پیدا کرده است، اما محبوبیت جهانی بیت کوین غیرقابل انکار است و حتی بیت کوین به عنوان پول رسمی برخی کشور‌های جهان از جمله السالوادور معرفی شده است.

پیش‌بینی می‌شود که توسعه اتریوم در سال 2023 نیز ادامه پیدا کند و شاهد رشد حوزه دیفای و عرضه پروژه‌های جدید و جذابی در این شبکه باشیم، رشدی که می‌تواند فاصله سهم بازار اتریوم با بیت کوین را کمتر کند اما بعید است که اتریوم حداقل تا چندسال آینده بتواند جایگاه برتر بیت کوین را به خطر اندازد و بیت کوین با محبوبیت و پایداری مثال زدنی خود، به عنوان برترین ارز دیجیتال بازار به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

هرچند به عقیده برخی تحلیلگران اتریوم می‌تواند گزینه جذاب‌تری برای سرمایه‌گذاری در سال 2023 باشد و با افزایش ارزش بازار اتریوم، قیمت توکن اتریوم افزایش پیدا کند و پروژه‌های اتریومی رشد بهتری را نسبت به بیت کوین ثبت کنند.

در مطلبی دیگر با عنوان "رقابت ارز دیجیتال اتریوم و ریپل؛ کدام برنده سال ۲۰۲۳ خواهد بود؟" به مطالب بیشتری در مورد اتریوم و ریپل پرداخته شده است.

رقابت سنگین بیت کوین و اتریوم در سال 2023 بر روی سهم بازار

از کجا اتریوم و بیت کوین بخریم؟

در نهایت تصمیم سرمایه‌گذاری شما هرچه که باشد، به یک صرافی معتبر و امن داخلی برای خرید بیت کوین و اتریوم نیازمند هستید.

صرافی سرمایکس یکی از بزرگترین و معتبرترین صرافی‌های ایرانی است که فعالیت خود را از سال 1396 شروع کرده است و امروزه به هزاران ایرانی خدمات متنوع ارز دیجیتال می‌دهد. بازار بزرگ این صرافی معاملات بیش از 650 ارز دیجیتال متنوع از جمله بیت کوین و اتریوم را پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید با کمترین قیمت اتریوم و بیت کوین را خریداری کنید.

سرمایکس همچنین کیف پول داخلی، امن و غیرقابل تحریم را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به راحتی و در هر زمان، بتوانید به دارایی‌های دیجیتالی خود دسترسی داشته باشید.

از دیگر امکانات این صرافی می‌توانیم به اپلیکیشن موبایل، امکان تبادل ارز با ارز، باشگاه مشتریان و پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته اشاره کنیم.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز